Boordcomputer kapot.

Forumindex Forums Modellen Corsa Boordcomputer kapot.

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273222
    wxn
      Lid sinds:
      20 August 2015

      Ik ga het zo goed mogelijk proberen uit te leggen, maar ik heb dus een probleem.
      De auto waar het om gaat is een Opel Corsa-C 1.2 automaat uit 2002.

      Een aantal weken terug wilde de auto niet meer starten. Licht, radio etc deden het nog, maar starten deed ie niet. ANWB gebeld, die kon de auto niet uitlezen dus hij moest naar de garage. Daar heeft de auto een tijdje gestaan, maar de garagehouder kon niet vertellen wat er aan de hand was en wist dus niet hoe hij de auto moest maken. Hij heeft de auto uitgelezen, maar kon geen foutcode vinden zei die en heeft dus iemand anders ingeschakeld. Ik weet niet of het om een Opel dealer gaat of iemand anders, maar nu zegt hij dus dat de boardcomputer stuk is en dit 2000 euro gaat kosten om te laten maken. Maar mij lijkt dit nogal aan de hoge kant? Of klopt het wat hij zegt? Ik snap dat het niet goedkoop gaat zijn, maar ik vind dit wel heel veel.

      Is het niet mogelijk om dit goedkoper te laten maken? Wat raden jullie mij aan om te doen?
      Alle hulp is welkom, want ik heb er zelf eerlijk gezegd niet veel verstand van. Bedankt alvast.

      #18294091
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        2000 € ? Nee nee nee. Waar woon je?

        #18294092
        wxn
          Lid sinds:
          20 August 2015

          @liviu2004 wrote:

          2000 € ? Nee nee nee. Waar woon je?

          Brabant.

          #18294093
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Ok. Er is geen boardcomputer in corsa c. Maar motor ecu, body control module, display, automaatbak ecu.
            Welke lampje brand met contact aan in dashboard? Kan je een film maken tijden contact uit aan?

            #18294094
            wxn
              Lid sinds:
              20 August 2015

              @liviu2004 wrote:

              Ok. Er is geen boardcomputer in corsa c. Maar motor ecu, body control module, display, automaatbak ecu.
              Welke lampje brand met contact aan in dashboard? Kan je een film maken tijden contact uit aan?

              De auto staat nu nog steeds bij de garage, dus ik kan nu helaas geen filmpje maken. Waar normaal bij het starten de N staat, stond nu een F. Dat is het enige dat anders was.

              #18294095
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                F is automaatbak storing. Motor start niet met F storing, oke?

                Kijk here op forum, te veel probleem met deze easytronik.

                Ala uw garage denk dat automaatbak is boardcomputer, dan ik denk dat je moet een andere garage zoeken.

                Success, Liviu

                #18294096
                johanhummer9
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 May 2011

                  zit inderdaad een storing in de ”automaat” bak , en dan kan het indd weleens een duur geintje worden.

                  heb je de auto bij de VOD gebracht of een universele garage?

                  #18294097
                  wxn
                    Lid sinds:
                    20 August 2015

                    @liviu2004 wrote:

                    F is automaatbak storing. Motor start niet met F storing, oke?

                    Kijk here op forum, te veel probleem met deze easytronik.

                    Ala uw garage denk dat automaatbak is boardcomputer, dan ik denk dat je moet een andere garage zoeken.

                    Success, Liviu

                    Oke, bedankt voor je hulp in ieder geval!

                    #18294098
                    wxn
                      Lid sinds:
                      20 August 2015

                      @johanhummer9 wrote:

                      zit inderdaad een storing in de ”automaat” bak , en dan kan het indd weleens een duur geintje worden.

                      heb je de auto bij de VOD gebracht of een universele garage?

                      Dus 2000 kan kloppen?

                      Is een universele garage.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.