boordcomputer blijft branden

Forumindex Forums Modellen Astra boordcomputer blijft branden

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237108
    jeroen88
      Lid sinds:
      10 August 2009

      heb gistere een andere radio in me auto gemonteerd.namelijk een alpine radio.

      maar nu blijft me boordcomputer branden ook als ik geen contact maak,en me auto gewoon opslot is.blijft hij ook branden.
      maar nu is me accu is steeds leeg.

      het gaat om een astra g uit 2000.

      wie weet wat er aan de hand is.

      gr jeroen

      #17872689
      Astra_DLS
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2008

        Als ie blijft branden moet je em blussen :)

        Nu ff serieus: de voedingskabel(s) zullen wel verkeerd aangesloten zijn en dus continu spanning krijgen ipv geschakelde spanning. hierdoor gaat ie niet uit als de auto van contact gehaald wordt. Moet je maar eens checken bij je radio oid, als je die doormeet zonder op contact te staan. Die zou geen stroom moeten krijgen en je scherm waarschijnlijk dan wel..

        #17872690
        krasy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 March 2010

          ik heb het een keer eerder gezien ,
          toen hebbben we zijn mid met die vanmij geruilt en hij blijft nog steeds branden .
          lag dus aan de mid (betekend niet dat die van ook stuk is)

          #17872691
          jeroen88
            Lid sinds:
            10 August 2009

            heb net me radio er helemaal uitgehaald en hij blijft nog steeds branden.
            snap der echt helemaal niks van

            #17872692
            Astra_DLS
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2008

              Jongens, hij brandt niet…. Geeft alleen maar licht of staat nog aan.

              Maar als ik het goed begrijp, heb je dus continu spanning op je MID. Heb je dit al lang of pas onlangs? Als dit al lang zo is, zou het aan bekabeling kunnen liggen (als het kort is ook, maar wordt het lastiger). Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat bekabeling versmolten is?? Daardoor zou het dan continu spanning worden.

              De enige reden dat het scherm aan blijft staan is doordat het continu spanning heeft en dus niet uit gaat met het contact mee. Heb je wellicht een automatische licht sensor? Als ik namelijk mijn lampen aanzet, gaat mijn schermpje aan (wel anders scherm maar ok., is het proberen waard)

              #17872693
              krasy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 March 2010

                Als ik namelijk mijn lampen aanzet, gaat mijn schermpje aan (wel anders scherm maar ok., is het proberen waard)

                ja maar als de motor uit is staat er ook spanning op .
                als je zonder sleutel op het knopje duwt zie je ook info en gaat het “LAMPJE” branden.
                (goed te weten dat die niet brand bijna poederblusser gepakt)

                dus hoeft helemaal niet aan gesmolte kabels te liggen,
                zoals ik aangaf een vriend heeft het ook daar ligt het aan ze MID,
                aangezien dat ding bij mij ook bleef branden.

                #17872694
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  verkeerd aangesloten.

                  op een of andere reden krijgt het schermpje de aansturing op de voeding van de MID.

                  deze voeding vind plaats via de Remote aansluiting.

                  Willem

                  #17872695
                  robert_corsa
                    Lid sinds:
                    16 May 2009

                    @ wim v6, kun je dit verder toeliggen? ik heb het zelfde probleem.

                    hoe kwam het probleem: wou de lampjes vervangen voor blauwe. ik trok de trekker los, lampjes erin gedraait, stekker erin gezet, en toen kreeg ik bovenstaand probleem.

                    sindsdien zit de mid er niet meer in bij mij ( al dik een half jaar zo) en ik erger mij hier nog elke dag aan.
                    bij de dealer (schagen) kost dit apparaatje mij maar 800 euro, en ben niet van plan zoveel neer te leggen voor een mid.

                    heb mijn mid met die van krasy gewisselt, die van krasy werkte gewoon goed in mijn auto. krasy deed mijn mid in zijn auto, en kreeg bovenstaand probleem.

                    hoe verklaar je dit?

                    ben ik toch ineeens niet de enige :jerry

                    #17872696
                    jeroen88
                      Lid sinds:
                      10 August 2009

                      mijn probleem is opgelost.

                      was het geen wat wim-v6 zegt.

                      had met me aansluiting te maken.

                      #17872697
                      robert_corsa
                        Lid sinds:
                        16 May 2009

                        kun je mj dat vertellen aub?
                        alvast bedankt

                        #17872698
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Als jouw MID dit ook doet als je m in een andere auto ZONDER radio ook zo doet, zal de MID kapot zijn.

                          Deze kan je ook bij demontage bedrijven krijgen voor VEEL minder als 800 euro.

                          Willem

                          #17872699
                          robert_corsa
                            Lid sinds:
                            16 May 2009

                            heb heel kop noord holland al afgezocht, op 2 demontage bedrijfen na, maar nergens te vinden.
                            of met kapotte pixels. het lullige is, mijne was perfect. en alles geeft hij gewoon weer, alleen gaan die rot lampjes gaan niet uit, is dit niet op 1 of andere manier op te lossen??

                            #17872700
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              plaats m eens zonder lampjes kort op de stekker, voer alles uit (contact aan contact uit > licht aan lciht uit > contact + licht aan Contact + licht uit), en draai dan de lampjes er weer in…

                              je kan hem ook laten uitlezen..

                              je kan met live data ook zien waar het probleem zit in het schermpje.

                              willem

                              #17872701
                              robert_corsa
                                Lid sinds:
                                16 May 2009

                                oke, bedankt, aan deze info heb ik wat.
                                kan ik hem met de opcom ook uitlezen? die werkt namelijk sinds kort :angel

                                #17872702
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  als je er in kan komen kan dat ja…

                                  wil niet altijd bij deze MID’s

                                  #17872703
                                  dj_lifestyle
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 June 2011

                                    Ik heb ook hetzelfde probleem gehad en ik heb het zelf ook verholpen. Ik weet niet of het bij jou hetzelfde is hoor.
                                    Maar bij mij was de voeding van de radio (de rode) met een grijze(zwarte streep)draad aan elkaar verbonden achterin het dashboard.
                                    ?De zekering was ook kapot, toen ik die verving ging het display inderdaad weer aan, maar inderdaad ook niet meer uit.
                                    Met de sleutel eruit bleef hij ook aanstaan en ging het geluid van de verlichting aan omdat de deur openstond. Ik heb na een 3weken zoeken (niet elke dag natuurlijk) dat verbindinkje eruit gehaald en opnieuw die zekering erin gedaan en alles was opgelost.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.