boordcomputer astra f (gsi)

Forumindex Forums Modellen Astra boordcomputer astra f (gsi)

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271301
    Eviltruckdriver
      Lid sinds:
      4 August 2013

      hallo allemaal ik wil graag het standaard middenconsole schermpje vervangen door het boordcomputer schermpje van een astra f gsi ik kan er eentje kopen compleet met de schakelaar voorop de stuurkolom maar ik vroeg mij af moet ik nog draden trekken of dingen aanpassen zijn er menen die het eerder gedaan hebben en is het uberhaubt mogelijk ? bvd greets :thumb :D :wors

      #18279898
      pascal1109
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2007

        Het is mogelijk, maar het is wel erg veel werk.

        Vooral de checkcontrol functies die dat ding heeft, zijn een crime. Dit zijn de functies:
        – Controle op werking van de verlichting:
        – Dimlicht voor / Verlichting achter
        – Remlicht
        – Controle op motoroliepeil (twee niveaus)
        – Controle op ruitensproeiervloeistofniveau
        – Controle op koelvloeistofniveau
        – Controle op dikte van de remvoeringen (voorzijde)
        – Controle op brandstofpeil

        De boardcomputerfuncties:
        – Weergave van de buitentemperatuur (bij kans op gladheid (minder dan 3 graden celsius) knipperend
        – Weergave van het rijbereik (op basis van brandstofpeil en het verbruik dat door het motorstuurapparaat gemeten wordt)
        – Weergave van de gemiddelde snelheid
        – Weergave van het gemiddelde verbruik
        – Weergave van het huidige verbruik (in liters per uur bij snelheden onder de 10 km/h en liters per 100 km bij snelheden daarboven)
        – Stopwatch

        De Boardcomputerfuncties zijn vrij gemakkelijk te realiseren. Alle benodigde signalen zijn daarvoor al aanwezig in de auto. Die komen namelijk van het motorstuurapparaat, van de vlotter in de brandstoftank, van de temperatuurmeter (die ook de TID en DID van die informatie voorziet) en van het snelheidssignaal dat vanaf de pulsgever aan de achterzijde van je tellerhuis komt.

        De Check-control functies daarentegen zijn aanzienlijk lastiger te realiseren. Daarvoor is heel veel bedrading en zijn heel veel sensors, niveaumeters etc. benodigd.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.