Het is mogelijk, maar het is wel erg veel werk.
Vooral de checkcontrol functies die dat ding heeft, zijn een crime. Dit zijn de functies:
– Controle op werking van de verlichting:
– Dimlicht voor / Verlichting achter
– Remlicht
– Controle op motoroliepeil (twee niveaus)
– Controle op ruitensproeiervloeistofniveau
– Controle op koelvloeistofniveau
– Controle op dikte van de remvoeringen (voorzijde)
– Controle op brandstofpeil
De boardcomputerfuncties:
– Weergave van de buitentemperatuur (bij kans op gladheid (minder dan 3 graden celsius) knipperend
– Weergave van het rijbereik (op basis van brandstofpeil en het verbruik dat door het motorstuurapparaat gemeten wordt)
– Weergave van de gemiddelde snelheid
– Weergave van het gemiddelde verbruik
– Weergave van het huidige verbruik (in liters per uur bij snelheden onder de 10 km/h en liters per 100 km bij snelheden daarboven)
– Stopwatch
De Boardcomputerfuncties zijn vrij gemakkelijk te realiseren. Alle benodigde signalen zijn daarvoor al aanwezig in de auto. Die komen namelijk van het motorstuurapparaat, van de vlotter in de brandstoftank, van de temperatuurmeter (die ook de TID en DID van die informatie voorziet) en van het snelheidssignaal dat vanaf de pulsgever aan de achterzijde van je tellerhuis komt.
De Check-control functies daarentegen zijn aanzienlijk lastiger te realiseren. Daarvoor is heel veel bedrading en zijn heel veel sensors, niveaumeters etc. benodigd.