Bonken Astra F bij sturen

Forumindex Forums Modellen Astra Bonken Astra F bij sturen

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275961
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      Vandaag men Astra F 1.8 16V cabrio gepoetst. Nu ik hem van de oprit reed kreeg ik ineens een bonk aan het rechter voorwiel. Als je nu het stuur volledig naar links of rechts draait dan bonkt hij soms. Ik heb hem eens opgekrikt en heb niks van noemenswaardige problemen gevonden. Draagarm en stabilisator is nieuw en staat vast. Veer is niet gebroken. Stuurinrichting heeft geen speling. Wel als ik hem met de wielen van de grond zet en het stuur volledig heen en weer draai dan kraakt de stuurinrichting. Ik heb de middelste rubbers aan de stuurstangen ingevet met WD40 maar dat verhelpt het kraken niet (het geluid lijkt wel van die kanten te komen). Hebben jullie een idee vanwaar het gebonk kan komen? Zelf denk ik misschien de toplagers of de veer die meedraait.

      #18314296
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Versleten toplager.. Je auto met beide voorwielen opkrikken en dan je wielen met de hand links en rechts draaien.. Dan zou je het ook moeten horen buiten de auto

        #18314297
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          Dan hoor je niks. Enkel kraken van onder de motorkap (aan de rubbers waar de stuurstangen aan het stuurhuis komen)

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.