Bokken opel astra G z16se

Forumindex Forums Modellen Astra Bokken opel astra G z16se

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249365
    DarkSpeeder
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 January 2012

      Hallo Allemaal,

      Ik heb net mijn opel astra G uit laten lezen door TWA (Hierbij nogmaals mijn dank voor de vriendelijke hulp :wors )
      Daarbij kwam de code P0130 naar buiten (P0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1) )
      Bij sensor 1 gaf hij aan mengsel rijk.
      En bij sensor 2 gaf hij aan mengsel arm.

      Iemand die mij verder kan helpen?

      #18034297
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        Hahahah graag gedaan man… :thumb

        Gratis upje voor dit probleem :angel

        Greetz Emiel

        #18034298
        DarkSpeeder
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 January 2012

          Niemand? hmm dan word het toch een ritje naar de opel dealer en daar het probleem voorleggen met de foutcode erbij.
          Maar als het de lambda sondes zijn moest er dan geen motor management lampje gaan branden ?

          #18034299
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Lambda kan kapot zijn, maar er kan ook een probleem zijn waardoor deze een terijk mengsel geeft.

            Sensor 2 arm mengsel, dan werkt de katalysator nog goed.

            Willem

            #18034300
            DarkSpeeder
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 January 2012

              Het betreft hier trouwens een motorblok z16se dus die heeft (naar mijn weten) geen LMM.
              Kan het zo zijn dat door het afspuiten van mijn auto er water door die buis wat normaal lucht aanzuigt (bij de gril) er water of vuil in de luchtfilter terecht kan komen? welke de lucht toevoer tijdelijk kan blokkeren?
              Want het is echt maar een klein moment waarop die bokt meestal en als ik dan het gas wat terug laat vallen en weer ga planken dat hij geen kuren vertoond.
              Ook gaat er geen MM lampje branden wat toch wel het geval is met lambda die kapot is? of zijn er ook gevallen waarbij die niet gaat branden?

              #18034301
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Als daar GOED water door die buis is gekomen, dan is nu de motor overleden..

                door waterslag.

                Maar ik denk je toch even moet zoeken in het gebied:

                – Tempsensor
                – MAP sensor (deze heeft inderdaad geen LMM)
                – Lambda sonde

                Willem

                #18034302
                red-bull
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  hoe is je luchtfilter er aan toe , of heb je van die open luchtfilter meuk??

                  ook kan je eens proberen om je injectoren te reinigen , misschien dat er nu een blijft hangen/kleven.

                  #18034303
                  DarkSpeeder
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 January 2012

                    Net terug van de dealer naar wat het lijkt is het de egr die vast zit.
                    Tevens de Inlaat laten reinigen.

                    Hoop dat het probleem weg is met een nieuwe egr klep :angel

                    #18034304
                    DarkSpeeder
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 January 2012

                      Ow en red-bull ik heb geen open luchtfilter meuk :p
                      Mijn luchtfilter is er prima aan toe ;)

                      #18034305
                      TWA
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 June 2010

                        @DarkSpeeder wrote:

                        Net terug van de dealer naar wat het lijkt is het de egr die vast zit.
                        Tevens de Inlaat laten reinigen.

                        Hoop dat het probleem weg is met een nieuwe egr klep :angel

                        Heb je je EGR klep al gekocht??? Was waarschijnlijk niet nodig man!

                        #18034306
                        TWA
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 June 2010

                          EGR Klep

                          Ach aan de andere kant…nu weet je zeker dat die niet kapot gaat.

                          Hoe rijd ie nu?

                          #18034307
                          DarkSpeeder
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 January 2012

                            TWA hij rijd nog steeds kut op lpg de EGR is het dus niet, deze heb ik trouwens niet gekocht maar geleend van een vriend met ook een z16se.
                            Ik ga hem inderdaad gewoon aftoppen.
                            Blijft verder zoeken, ik denk dat ik het richting de lambda of de lpg injectoren moet gaan zoeken.
                            Zoals je gisteren ook merkte was het maar heel even dat hij bokt, want daarna trok hij gewoon lekker door zelfs naar de 160 :p

                            #18034308
                            DarkSpeeder
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 January 2012

                              Opel astra G z16se 1.6 8v

                              Auto is vandaag naar de opel dealer geweest, omdat hij nog steeds terug schakeld op lpg en bokt bij 3500 toeren.
                              De opel dealer heeft hem uitgelezen en niets gevonden, waar wij toch de code P0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
                              er uit kregen de vorige keer. De monteur heeft er een test rit mee gemaakt en zei dat hij als een zonnetje reed.
                              Onderweg naar huis toe reed de auto dan ook als een zonnetje, met een lekker gangetje van 70 km/h, echter toen ik thuis kwam en wou parkeren gooide hij hem weer van lpg af.
                              Toen besloten om de auto even te laten staan, en na een uurtje weer een stuk gereden richting purmerend weer de 120 met 3500 toeren, en bokken wat hij deed ik voelde me totaal niet veilig meer en besloot maar rustiger te gaan rijden. Ook gooide hij hem onderweg weer van het gas af, hij gaat pas weer terug op gas als ik hem circa 5 minuten op benzine laat draaien.

                              De auto is naar jos van ommeren geweest, die heeft de stappenmotor vervangen.
                              Zelf heb ik de bobine,bougiekabels en bougies vervangen.
                              Auto is naar verdampere geweest, deze zei dat het mijn gasklephuis is tps signaal is niet stabiel en niet constant en adviseerde mij dus het gasklephuis te vervangen
                              (dit heb ik nog niet gedaan, echter wel schoongemaakt en opgeboord) je hoord wel geluid bij de gasklephuis als je wat gas geeft met open motorkap, dus lijkt wel te werken????
                              Vandaag dus naar de opel dealer geweest deze zegt hij rijd als een zonnetje, dit is echter dus nog niet het geval.

                              Echter gaat mijn MM niet branden, nou is mijn vraag is mijn lambdasonde dan de boosdoener hiervan of is het een combinatie van deze 2?

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.