boete frankrijk

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer boete frankrijk

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345492
    bart-gsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 July 2012

      hey..
      ik ben een paar weken geleden naar engeland geweest..
      op de terugweg een beetje kunnen planken.. en ben toen geflitst.. opzich niks geks..
      kreeg vandaag de boete binnen.. 189 waar je 100 mocht.. nu komt het beste… boete bedrag was 90 euro…
      ondanks dat het mij geld gekost heeft heb ik heel de dag met een smile rond gelopen.. dat ik het boete bedrag bijna niet kon geloven vergeleken met de nederlandse boetes…

      #18345501
      computerbug
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2011

        Hoi, bart-gsi

        Dat is het graai cultuur van de Nederlandse regering, en heeft dus ook niets met verkeer veiligheid te maken.
        Als je een boete krijgt heb je het er naar gemaakt!, maar blijf bij de realiteit!

        Boete invalide parkeerplaats €370
        Door rode stoplicht rijden €230

        En dat terwijl ik door het rode stoplicht rijden, toch wel erger vindt ik dan!, maar goed!

        Ik heb een bekeuring gehad, en niet eens een groot bedrag! €35

        Wegens het feit dat ik een ambulance tegemoet wilde komen!

        Links van mij konden de automobilisten niet door rijden, i.v.m. ongeval!, deze konden ook niet meer wijken.
        Rechts van mij staan bomen om de zo veel meter!, daar achter een sloot!, en op snelheid 60km zag je de bomen toch voor bij zoeffen.

        Op een gegeven moment de vertrokken ambulance achter mij!, dus ik voer mijn snelheid op tot ik een veilige afslag tegen zou komen,
        2 afslagen voor bij, helaas te haaks!, anders had ik gegarandeerd op mijn kant gelegen etc., etc.,

        Op een gegeven moment plots een agent op de weg!!!!, ik moest vol op mijn ankers!, en bijna rijd de ambulance bijna bij mij binnen!

        Mijnheer!, we hebben u aan de kant gezet, i.v.m. met u snelheid u mag hier 60km.
        U rijd 80km en met een correctie van 5km er af is komt u toch nog op 75km, en er gebeuren hier veel ongevallen op deze weg.
        Ik zeg!, Joh!!, en nu bijna weer een kop en staart!!!, door uw toe doen!

        Ik was woest!, dus ik zeg!, iedere heikneuter kan toch zien waarom??, ik mijn snelheid heb verhoogt!
        Dus net als hierboven geschreven uitgelegd en dat ik de ambulance te gemoet wilde komen!

        Ik merkte dat discussie niet mogelijk was!, dus ik vraag, wat is de hoogte van de bekeuring??
        35,- Euro meneer!
        Toen ging ik uit mijn plaat!, wat bent u voor een heikneuter??, u laat bijna een ambulance bij mij binnen rijden voor 5km te hard en voor €35,-

        Uh!, meneer ik ben overigens geen heikneuter!, en u moet u aan de snelheid houden!

        Toen kwam er een collega agente en zegt bedaar u maar even, en raakte met de agent in gesprek, en alles nog eens uitgelegd!
        Meneer punt 1 uw snelheid was te hoog en punt 2 mijn collega heeft de bekeuring uitgeschreven en niet ik!!

        Maar snappen jullie niet dat jullie mensen levens in gevaar heb gebracht met jullie vertoning???,
        jullie laten bijna een ambulance bij mij binnen rijden!!, voor €35,- wel te verstaan!

        U kunt bezwaar maken, dat is geen probleem meneer!
        Dat ga ik zeker doen en ik ga nog meer paadjes bewandelen!, het gaat mij nu niet om de bekeuring, als ik hem verdien!, verdien ik een bekeuring!!
        Maar het is nu even iets anders!, het gaat mij nu om de verkeer veiligheid!

        Meneer!, regels zijn regels!
        Dat gaat mij ook niet nog eens overkomen!, meneer agent!, want ik ga mij ook in het vervolg aan de regels houden, wie er ook in die ambulance ligt!,
        ik blijf mij aan de snelheid aan houden, wat van toepassing is op dat moment!, als ik voor de ambulance niet op wijken kan.

        Maar ik wil wel jullie nummer en naam graag?, die kunt u krijgen van ons, geen probleem zegt de agent!!

        Dus ik een brief schrijven naar officier van justitie, niet echt een bezwaar, maar hoe de feiten op dat moment lagen.

        Krijg ik een brief terug!

        Geachte

        Ik kan u mededelen dat ik u brief heb voor gelegd aan ,mijn collega’s en deze geven te kennen.
        Dat op de datum tijdens uw geconstateerde snelheid meeting geen ambulance is gezien is c.q. gehoord.
        Mag ik u er daarom op wijzen, dat het woord tegen woord is, en verder niet meer voor u kan betekenen.
        En bla. bla. bla bent u het niet eens bla. bla.

        Het is toch Gods geklaagd gewoon ontkennen!

        Ik dus naar het dicht bij zijnde ziekenhuis!
        De datum en de tijd van de bekeuring aan gehouden.

        De receptioniste: Nou!, Ja! ik snap uw verhaal, en zou er inderdaad graag aan mee werken, want dit vindt ik wel frappant!
        En ik ben er van overtuigt dat zo’n schrik moment de broeders niet vlug zullen vergeten, alhoewel dat ze meer obstakels tegen komen.
        De broeders hadden u beslist niet tussen de bomen zien flipperen, dat weet ik zeker.
        Heeft u het nummer van de ambulance?, want ik kan u vertellen dat er nog al ambulances af en aan rijden in deze omgeving.
        Want met de tijd van de bekeuring alleen, kan ik niet zo veel mee!

        Nope!, helaas niet mevrouw.

        Oké, ik ga dit voor u doen, ik leg uw klacht voor en misschien dat de broeders ook een klacht hebben weggelegd.
        Ik kan u niets beloven, dat zou zo maar eens kunnen, want in feiten, zijn de levens van de broeders ook in gevaar gebracht.

        Nu kan ik ook even informeren bij de SEH , wie er op dat moment dienst heeft gehad, en vandaar uit verder gaan!
        Het kan zijn, dat het personeel even te druk heeft om mij even te woord te staan.

        Na 10 minuten.

        Meneer het personeel kan ons inderdaad nu niet te woord staan, maar ik tik het allemaal even in, en als ik u gegevens mag hebben, dan hoort u nog van ons.

        Een week later!!, krijg ik post van justitie dat de boete ongegrond is verklaart!
        AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH! :unsure: ze snappen het dus echt niet! :cry: Normaal zou ik blij moeten zijn! :wacko:

        De dag daarna moest ik in het ziekenhuis zijn voor de dienst doende apotheek, en zag de bewuste mevrouw staan.

        Hallo meneer! u heeft het vast wel gehoord?
        Ik vraag!, vertel! :-)

        De broeders hebben ook inderdaad een klacht weg gedaan, en met succes.
        Die hebben de agenten aangesproken!, die bij dat bewuste ongeval aanwezig waren en die hebben het verder uitgewerkt!
        Vraag mij verder niet hoe en waarom!, want dat kan ik u ook niet vertellen, maar hoorde het van SEH personeel die ik persoonlijk ken.

        Ik zeg!, tja!, de bekeuring is ongegrond verklaard, maar een prettig gevoel heb ik er niet bij *zucht*
        Dan ga ik er maar vanuit dat de agenten op de vingers getikt zijn!
        Het feit ligt mij zwaarder dan de boete, maar goed!, ik heb de €35,- maar in de pot gedaan aldaar voor kika.

        Het is alleen geen manier van doen, maar ja! :unsure:

        #18345505
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          ja af en toe is het gewoon de omgekeerde wereld..

          maar van die boete van mij.. ik wist dat ik geflists was.. ik kwam uit de euro tunnel en het eerste stuk was idd 100 km.. en er staat een flitspaal naar de voorzijde van de auto gericht.. dus die maakt een foto van het kentekenplaat en de bestuurder..
          ik zag de flits ook wel.. ik dacht aahh zal niet veel zijn… dus ik wacht het wel af… maarja 189 was ik wel even verbaast over en begon ik toch een beetje te zweten maar toen ik het bedrag las whaha..wou bijna zeggen dat ik dat vaker zou kunnen overwegen als ik stevig door moet rijden…

          en idd zon boete heb ik er zelf naar gemaakt.. op zondag avond was de weg nagenoeg leeg in frankrijk.. dus ja.. dan wil je toch even de motor zn gang laten gaan… wat ik dus in mijn geval deed..

          #18345506
          computerbug
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2011

            Ik snap je ;-) , Je hoeft voor mij geen verantwoording af te leggen. :-)
            Maar als je verwacht dat je goed de Sjaak bent financieel gezien, is het mooi mee gevallen!
            Want ik bedoel maar!, dit is eigenlijk het enige nog, wat je zelf financieel in de hand hebt in Nederland.
            Ik ben van naturen geen Jack hals, maar soms rijd ik ook even door i.v.m. de kat, heb ik mij laten adviseren.

            Als mijn snelheid te hoog is geweest op de zelfde weg, om snel thuis te zijn stel!, en de agenten mij aan de kant hadden gezet,
            dan had ik het niet meer dan terecht gevonden.
            Eigen schuld dikke bult!

            Maar goed, ik mag het eigenlijk niet zeggen.
            Maar volgende keer niet te hopen dat het hun zelf treft, als ik voor de ambulance rijd!, op een weggetje van 30km.

            #18345508
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              klopt.. maar in nederland is het gewoon kassa en over het algemeen rijdt ik dan wel rustiger..
              maar met dat van jouw.. soms vraag je je zelf af waar ze met hun hoofd zitten als ze je in zo`n situatie zetten waar je een boete krijgt terwijl je iets goed wilde doen..

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.