BMW 1 serie Diesel

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing BMW 1 serie Diesel

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258600
    kadett-supreme
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2004

      In navolging van de Mini van een paar weken geleden heeft een collega van de eigenaar hiervan mij benaderd voor een “poetsbeurt”. Ondanks de drukte toch nog op korte termijn in kunnen plannen en deze heeft afgelopen weekend op de stoep gestaan.

      Het viel eigenlijk best wel mee. Eerst maar eens een rondje om de auto gemaakt. Van afstand eigelijk weinig mis mee, alleen een beetje vies met zoals veel BMW’s een slagveld op de neus doordat deze zo stomp is.

      Eerst de auto gewassen volgens de bekende weg (eerst hoge druk en rondom nagelopen met een APC 1:10 en borstel/kwast voor de kiertjes/naden en rubbers), waarna ik de auto besprenkeld heb met Iron x.

      Vervolgens de auto geclayed met de clay van Poorboy’s en PB Spray and wipe 1:1. Het stukje clay op de foto was van een halve achterklep….

      Toen begon het te regenen en ben ik vast begonnen met het interieur. Vlekken in de stoelen en de matten behoorlijk smerig. Toch de zon tussendoor in de gaten gehouden en elk droog moment aangegrepen om te polijsten. gelukkig werd het gaande weg de dag steeds beter.

      Qua polijsten kwam ik met de DAP900 uit op de gele Kompressor pad met Monello Mezzo. Vervolgens Mezzo op de witte pad en daarna Monello Finale op de zwarte pad.

      Het was erg moeilijk om op deze lak de oneffenheden vast te leggen, in combi met het weer. De zon was vaak weg en het was dus ook een race tegen de klok tussen de buien door. Ik heb dus niet veel tijd gehad om foto’s te maken tijdens de behandeling, maar hieronder toch nog wat kunnen plaatsen. Ondanks dat de auto door de wasstraat is geweest, vond ik het meevallen met de schades, had erger verwacht.

      Bovenste foto zijn wat swirls te zien, onder (zo goed als) niet meer.

      Op de deur zat een kras, wat ik omcirkeld heb. Na de bovenstaande behandeling was de kras weg.

      Hieronder nog wat lichte swirls op de C-stijl/dak.

      Tussendoor ook de motorruimte even aangepakt, voor zover ik erbij kon. Dit had voor de eigenaar geen prioriteit, maar ik kon het niet laten om het een beetje op te frissen. De kunststof delen knapten flink op nadat de PB Trim restorer er langs was geweest.

      Het interieur heb ik behandeld met de extractor en APC 1:10. De vlekken verdwenen als sneeuw voor de zon. Het dashboard afgenomen met een vochtige doek waar ik hier en daar wat APC nodig had. Vervolgens de kunststof delen en leder van de stoelen behandeld met PB Natural look. Links op de foto zijn op allebei de stoelen de vlekken op de zitting te zien.

      De hele auto voorzien van een laagje PB black hole, de ramen gereinigd met de ruitenreiniger van Meguiars en als kersje op de taart 2 laagjes Dodo Juice Rubbisch boy’s. De bandjes nog even zwart gemaakt en dan staat de BMW er zo bij:

      #18153003
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Mooi werk man! Donker grijs is toch altijd een mooie kleur om te detailen vind ik.

        #18153004
        Vannos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2010

          Ziet er super uit, zou die reactie,s wel eens willen zien van de mensen :D

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.