Bluetooth werkt niet feilloos

Forumindex Forums Modellen Corsa Bluetooth werkt niet feilloos

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236699
    froosje_v
      Lid sinds:
      24 June 2011

      Goedemorgen,

      Wij zijn sinds gisteren in het bezit van een nieuwe Corsa Ecoflex met de cd 30 mp3 radio met ingebouwde bluetooth. Met dat laatste heb ik het volgende probleem: Als ik mijn eigen Samsung Galaxy S (Gingerbread) pair, werkt alles perfect. Als ik echter de Motorola Defy van mijn vrouw aansluit werkt het maar half. Ik heb deze ook al geupdate naar ‘Froyo’, maar dat heeft niet geholpen. Wat gebeurt er:
      – Pairen gaat prima
      – Telefoon is keurig verbonden
      – Ik kan vanaf het stuur een nummer bellen en een telefoontje opnemen
      – De telefoon ‘rinkelt’ over de radiospeakers
      Alleen dan…..als het gesprek eenmaal tot stand gekomen is loopt dit niet over de radiospeakers. De radio blijft wel gemute. Ik zie op de telefoon ook dat ‘bluetooth’ in het gesprek niet actief is. Op de display in de auto kan ik in het gesprek naar een menu gaan met de opties:
      – ophangen
      – micro uit
      – dtmf
      – handsfree
      Deze laatste blijkt niet aangevinkt. Als ik binnen het gesprek deze hadsfree activeer gaat het gesprek wel over de speaker (en is op de telefoon ook ‘bluetooth’ actief). Echter, bij een volgend gesprek staat hadfree weer uit.

      Iemand hier ervaring mee? En wie heeft de gouden tip?

      Alvast bedankt voor het meedenken!

      Groet,
      Friso

      #17868737
      stefanovitch
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 May 2011

        Helaas Bleutooth is niet 100% feilloos, helaas is het ook zo dat de nieuwere toestellen niet geheel samenwerken bluetooth in de standaard autoradios van welk merk dan ook.
        Misschien is er een update te krijgen bij de opel dealer.

        Het updaten van je eigen toestellen helpt misschien ook.

        mvgr stefanovitch

        #17868738
        froosje_v
          Lid sinds:
          24 June 2011

          Tja, Zoals ik al aangaf heb ik het toestal al geüpdate en dat hielp niet. Ik mag toch hopen dat Opel een nieuwe auto levert met de laatste software updates….van de andere kant…niets zou me verbazen…toch maar eens navragen ;-)

          #17868739
          stefanovitch
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 May 2011

            Sorry niet gezien dat het een nieuwe is, maar zoals meer fabrikanten doen, is het zo dat ze een deal maken met een of meerdere telefoonmakers en daar hun bluetooth helemaal op afstemmen.
            Ik werk in mijn bedrijf ook aan honda en die doen in principe alleen zaken met Sony Ericson en nokia en een paar anderen.
            Ik ga er wel vanuit dat het geheel is te updaten. maar sta er ook niet verbaasd van als ze een lijst van telefoons hebben die wel of niet compatible zijn, deze info kun je bij opel navragen.

            mvgr stefanovitch

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.