Blokkeergereedschap nokkenas opel Antara 2.4

Forumindex Forums Modellen Antara, Frontera, Monterey, Campo, (offroads) Blokkeergereedschap nokkenas opel Antara 2.4

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360992
    marcelkolos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 December 2011

      Hallo mensen

      Ben op zoek naar een nokkenas blokkeer blokje voor een opel Antara 2.4. Weet iemand welk blokje ik moet hebben of waar ik ze kan krijgen. Er zijn sets zat te zien op het net maar niet echt specifiek voor een Antara 2.4.

      Of misschien iemand waarvan ik hem evt kan lenen??? Regio Gorinchem

      Mvg m.kool :help:

      #18362067
      rinus747
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 May 2010

        Je kunt er altijd zelf een maken door twee stukjes van een oude distributieriem met hun achterkant te lijmen op een houten blokje van de goede dikte. Dat kun je dan zijdelings tussen de twee tandwielen schuiven voordat je je eigen distributieriem demonteert. Ik gebruik zo’n zelfbouwsel al meer dan tien jaar bij mijn Zafira.

        Algemeen advies:

        Wel de hoofdas ook blokkeren!!! …. anders gaat het alsnog mis.

        Ook vermijden dat je te hard aan alles loopt te rukken. Als je de goede volgorde van montage aan houdt blijven alle krachten beperkt.

        Verder na montage alles 2x ronddraaien (in de goede looprichting!!!) om je er van te verzekeren dat er geen tand verschuiving is opgetreden. Je wil je kleppen niet beschadigen!!! Tevens daarna de spanning nog eens even checken.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.