Blijft verzuipen

Forumindex Forums Modellen Astra Blijft verzuipen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355715
    Faja
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2018

      Hallo,

       

      Wie kan mij advies geven. Ik heb een opel aztra g bj. 2002 wij hebben de koppakking enz. Vervangen hij staat al in elkaar maar nu mrt strarten verzuipt hij gelijk. Moet ik hiervoor de auto uit laten lezen ? :scratch:

      #18355723
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Om welk motortype gaat het, lijkt me sterk dat die verzuipt. Distributie wel optijd?

        #18355725
        Faja
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 May 2018

          <p style=”text-align: left;”>Het gaat om een astra g 1.6 8 kklepper en alles staat op tijd</p>

          #18355879
          Faja
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 May 2018

            Hallo,

             

            Ik heb nog een vraagje mijn astra loopt vast. Het blok is helemaal uit elkaar geweest schoongemaakt nieuwe pakkingen etc. Hij start wel maar hij loopt vast wat kan t wezen ? Is die nu dood ? Of is er nog wat aan te doen ??

             

            Groetjes fabiola

            #18355880
            Faja
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 May 2018

              Hallo,

               

              Ik heb nog een vraagje mijn astra loopt vast. Het blok is helemaal uit elkaar geweest schoongemaakt nieuwe pakkingen etc. Hij start wel maar hij loopt vast wat kan t wezen ? Is die nu dood ? Of is er nog wat aan te doen ??

              Het gaat om een astra g motortype z1.6se 8v.

               

              Groetjes fabiola

              #18355890
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Heb je een opcom? Lees hem uit, waarom is die geheel uitelkaar geweest? Zijn alle stekkers wel juist aangesloten.

                #18355892
                Faja
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 May 2018

                  Hij is geheel uit elkaar geweest omdat ik een lekke kop had. Dat de carterpan er af werd gehaald (die we afgelopen dec. Hebben laten vervangen) kwamen we erachter dat de “kit” wat er tussengespoten was ook in de carterpan lag en me oliepomp had verstopt waardoor die waarschijnlijk dus vastliep op stationair draaien. Oliepomp werkt gewoon en geen foutcodes/meldingen

                  #18355907
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Als die echt vastgelopen is geweest omdat er geen olie druk was dan kun je het blok wel weggooien.

                    Dat zwarte in de carterpan is black sludge geen kit. Dat krijg je als je niet preventief olie ververst.

                    #18355908
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Kun je een filmpje maken van wat er gebeurt?

                      #18355923
                      Faja
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 May 2018

                        Nou de olie is inmiddels vanaf dec. Denk al 2 of 3 keer volledig vervangen net als de oliefilter dus daar ligt t niet aan. Ik kan ni geen filmpje sturen omdat ie uit elkaar ligt het vastlopen doet ie op de 1ste zuiger als die los is start ie gewoon alleen na een 2 a 3 min. Slaat ie weer vast. De carterpan was in dec. Met betuunkit vastgezet en dat is in de oliepomp gekomen.

                        #18355930
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Als die echt vast zit als die warm wordt dus niet meer rond gaat en je zeker weet dat het zuiger 1 is dan zal die wel overhit zijn geweest of ernstige slijtage vertonen. Dan is enige optie boren honen en nieuwe zuigers. Of een ander blok.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.