blauwe rook is einde, plus een vraag

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) blauwe rook is einde, plus een vraag

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233132
    Dikkeminne
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 April 2011

      tijdje geleden een nieuwe leh turbo erop gezet met de bekende wonderbolt en toestanden. toch bij file rijden en bij het stoplicht blauwe rook. was er flauw van en heb de kleprubbers, schrap en zuigerveren laten vervangen. Resultaat geen blauwe rook meer met filerijden en bij de stoplichten. ideaal.

      nu wil ik graag zo’n 1e kat vervanger erop zetten maar ik heb een paar vragen hierover.

      * welke moet ik hebben, de 60mm of de 70mm
      * waar is deze het beste te kopen aangezien er ook verschil in rvs zit. (courtenay,TX autosport, Mtech)
      * bij TX kun je een complete bocht + sport cat kopen voor 249 pond (is dit een goede oplossing?)
      * zafira is al getuned/afgesteld door vdb Works. moet ik hem na plaatsing nog laten her afstellen.
      * is het verschil echt de moeite waard of zit het tussen je oren

      ik hoor graag jullie ervaren meningen

      groetjes dikkeminne

      #17821534
      gijzbed-opc
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Ik heb een 76mm downpipe met voorste katverv.(of te wel geen kat.) en 200cell hoofd kat. en het verschil is echt enorm!
        Afstellen is niet nodig!
        Gr Peter.

        #17821535
        Dikkeminne
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 April 2011

          hee gijzbed

          dank je voor je reactie. ik zie ook 100 ceel hoofdkat op tx autosport met downpipe. ik heb geen idee wat het verschil is tussen 100cell en 200 cell.
          heb je trouwens een linkje waar jij je spul gekocht hebt. kan ik eens ff kijken.

          groet dikkeminne

          #17821536
          gijzbed-opc
            Lid sinds:
            30 June 2004



            Heb geen link omdat het prive gemaakt is door TurboNiels!
            Deze heeft geen Opel meer maar een Beamer Turbo en zover ik weet maakt hij ze niet meer.
            Een 100cell kat laat nog meer door als een 200 cell dus iets beter,maar is de c.o ook hoger.
            Heb zelf al 2x door de keuring zonder enig probleem met de kat.

            gr. Peter.

            #17821537
            tijgetje57
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2004

              @gijzbed-opc wrote:

              Heb geen link omdat het prive gemaakt is door TurboNiels!
              Deze heeft geen Opel meer maar een Beamer Turbo en zover ik weet maakt hij ze niet meer.
              Een 100cell kat laat nog meer door als een 200 cell dus iets beter,maar is de c.o ook hoger.
              Heb zelf al 2x door de keuring zonder enig probleem met de kat.

              gr. Peter.

              Beamer Turbo?? Eentje van een bmw ofzo? Of is Beamer iemand die turbo’s reviseert ofzo??

              #17821538
              gijzbed-opc
                Lid sinds:
                30 June 2004

                :D tijgetje57

                Beamer oftewel eenBMW 335i dat is een6 cillinder turbo.

                #17821539
                Baas J.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2008

                  Zorg er voor dat je middendemper ook 3″ is anders heeft een grote voorpijp ook minder zin..

                  #17821540
                  tijgetje57
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2004

                    @ Dikkeminne: koste dat geintje nou om alles te laten vervangen? Toch geen 3000,- of euh…..

                    #17821541
                    Dikkeminne
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 April 2011

                      @ tijgetje
                      kep je ff pm gestuurd. prijs is namelijk op basis dat ik de garagehouder goed ken. hij was er nu wel ff klaar mee, ff geen opc meer voor hem vertelde hij mij. had er best wat werk van gehad haha.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.