Blauwe pluim

Forumindex Forums Modellen Astra Blauwe pluim

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240920
    Astraman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 July 2004

      Waarschijnlijk maak ik me ongerust om niks maar heel af en toe komt er een blauwe pluim uit de uitlaat als ik hem start.

      Dit gebeurd vooral als hij die dag al warm is geweest en ik start hem na een uur of wat weer valt mij op. Hij loopt verder nog prima, pakt goed op, ook in lage toeren, en het olievebruik is ook nog acceptabel voor een x16xel met 270dkm, 1l/5000km.

      Dus ik merk er verder weinig aan maar is dit een indicatie dat er iets aan zit te komen of zeggen jullie, nie zeuren en doorrijden ;)

      #17913234
      xladage
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2008

        Lekker laten zou ik zeggen.
        Als het alleen bij starten is, en dan nog niet altijd, zou het denk ik weinig kunnen zijn.
        Misschien wat achtergebleven troep van de vorige rit, of een wat moeilijkere start zonder choke ofzo.
        ik zou me pas zorgen gaan maken als ik blauwe pluimen op de snleweg zie ;)

        #17913235
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Kleprubbers / kwaaltje van deze 16kleppers, houd wel het oliepeil een beetje in de gaten.

          Willem

          #17913236
          Astraman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 July 2004

            Oww de bekende klepsteelrubbers. Oliepeil hou ik ivm dit goed in de gaten maar hij verbruikt niet meer olie dan anders. Mocht het nou te gek worden, is dat een beetje goed te doen, het vervangen ervan??

            #17913237
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              kan met de kop erop, dan moet je wel perslucht hebben.

              willem

              #17913238
              Astraman
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 July 2004

                Hihi, nou dan maar hopen dat het niet verergerd. Komende week staat er zo’n 3000 km op het programma. Knikker wel literje olie (nog in de fles) in kofferbak. Vakantie! king: Allemaal duimen voor me.

                #17913239
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Tja, zonder fles een liter olie in de kofferbak geeft wel zooi ;)

                  Klepsteelrubbers zijn volgens mij wel echt een opel-kwaal, je hoort zo vaak dat die rubbers versleten zijn (bij mij was er zelfs één bijna helemaal weg kwam ik achter tijdens de revisie).

                  #17913240
                  Astraman
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 July 2004

                    Zo ben weer terug na een rit door Engeland en Wales. De wagen heeft zich goed gehouden terwijl hij toch echt wel op z’n flikker heeft gehad, hellinkjes van 25% enzo. Ik heb niks bij hoeven vullen, alleen vandaag even een kwart litertje erbij gegooid, dus dat is niks.

                    Nou zei een vriend van me dat het hem al welleens was opgevallen dat hij dat deed als ik startte…paar jaar gelden al eens ofzo. :wtf Dus ik denk dat ik het nu zelf pas gezien heb.

                    #17913241
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      kan ie oud mee worden hoor.

                      Willem

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.