Bitumen op de bodem interieur D Kadett?

Forumindex Forums Modellen Kadett Bitumen op de bodem interieur D Kadett?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263545
    kadscona
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 April 2005

      Vandaag heb ik de vloerbedekking uit de Kadett gehaald om te drogen, was een beetje vochtig. Nu zat er een mat onder dat gemaakt lijkt te zijn van een soort houtpulp. Ook die er uit gehaald om te drogen. En daaronder zit een laag zwarte troep die op bitumen lijkt en op het staal lijkt geplakt. Is dit er vanaf de fabriek op geplakt (het lijkt er wel op gezien het spul precies de vorm heeft als de bodem) en zo ja, is het makkelijk te verwijderen of zit het te sterk aan het staal gehecht, dus aan de lak. Ik heb geen zin om het eruit te hakken en dan de lak te beschadigen, het ziet er nog altijd (na 30 jaar) uit als nieuw! En ja, ik was verrast om de kale bodem te zien met geen spatje roest!

      #18210017
      Marco71
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 July 2004

        Ja; is af fabriek. Als het goed vastzit, lekker laten zitten. Zitten er scheuren in, kijk dan of je het makkelijk loskrijgt. Bij mij zat er rechts, waar de bodemplaat omhoog loopt, een scheurtje in. Na weghalen bitumen bleek het staal eronder ook doorgerot…

        #18210018
        theunm
          Lid sinds:
          29 June 2004

          voorzichtig warm maken met een verfstripper.
          als er in het oppervlak geen scheuren of rare bulten dan lekker laten zitten.

          is gebruikt als anti dreunisolatie

          #18210019
          kadscona
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 April 2005

            Ik had al het idee dat het als geluidsisolatie gebruikt was. Ik kan me ook niet herinneren dat het in de C Kadett zat. Rechts zitten er wat scheurtjes, zal eens kijken wat er onder zit. Het meeste vocht komt trouwens van het dakraampje dat wat lekt.

            Bedankt voor de tips.

            #18210020
            anoniem
              Lid sinds:
              30 June 2004

              bij mijn D Kadett zit er een soort strijkkit in de wielkasten wat ook op antidreun lijkt en licht van kleur is, hier en daar was een stukje weggegaan en vooral op de lasnaden was het het roestig, moet alles er dan worden afgestoken of alleen de losse delen?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.