Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › binnenverlichting wil niet meer uit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2010 om 21:01 #17216511
Hoi vandaag reactie gehoord van mijn garage Merel.
Het lampje van de binnenverlichting gaat niet meer uit omdat de R.E.C. (Rear Electrical Control) kapot zou zijn.
De hele R.E.C. zou vervangen moeten worden en dat onderdeel zou dan alleen al 540,– euri moeten kosten !!!.
Nou jullie begrijpen het al, ik haal het lampje uit het ornamentje en ga voortaan in het donker op de tast de auto in.
Een hele goeie reclame voor een OPEL van net 2 jaar oud !!!21 januari 2010 om 21:17 #17597893wat voor opel???????????
23 januari 2010 om 10:56 #17597894En je weet zeker dat het niet de schakelaar is :angel
23 januari 2010 om 11:43 #17597895AnoniemLid sinds:
1 January 1970beetje vaag
denk dat t lampje ergens onterecht massa krijgt
dat moet veeeeel goedkoper weer klaar kunnen lijkt mij;)
interieur verlichting is meest massa geschakeld;)
23 januari 2010 om 13:24 #17597896zit de deurcontact niet in het slot tegenwoordig??
dan zal je aan een ander deur slot moeten om deze te vervangen.
Controleren dmv de deurstekkers los te nemen.
Willem
24 januari 2010 om 16:36 #17597897Hi JMN
Het kan inderdaad zijn dat de REC een fout vertoond, ik begrijp je verbazing van de kosten die dit met zich meebrengt.
Echter aan de andere kant, neem in acht dat waarom een voertuig betaalbaar is, is juist om deze computers.
Geen 1 knop in je voertuig die je bediend, bediend direct wat je wilt bedienen.
Als jij je raam open doet bedien je niet het raam, je diend een verzoek in bij 1 of 2 computers die eerst kijken of het raam voldoet aan de voorwaarden om open gedaan te worden dit bespaard honderden meters of berdrading en gewicht.
Zonder deze computers is een modern voertuig niet mogelijk.Nou tot de klacht van de verlichting:
De dealer doet en diagnose en constateerd een best en worst case cenario, de dealer geeft jou de worst case cenario, de dealer kan zich niet veroorloven tegen jou te zeggen het is een draadje tewijl het een computer is.
Je kan je voorstellen de complicaties die dit met zich meebrengt.
Ik denk dat de klacht hoogst waarschijnijk een draad schade is, en wel de draad die naar de BCM of de DDM gaat die doorgeeft dat jij je verlichting wilt aan doen.
Dit hoeft niet een foutcode te genereren, gezien het kan zijn dat je zelf de opdracht aandraagt(volgens de computer).Voor deze klacht op te lossen zijn wat meetingen nodig, de dealer moet gaan meten of de draad die de opdracht doorgeeft geen kortsluiting heeft, kan zijn draad schare, water in stekker ed.
Is deze in orde dan is de kans dat de de REC de oorzaak is zeer groot.Ik hoop dat je hiermee meer begrip hebt voor de kosten van de klacht.
Als je een trouwe Opel klant bent is de kans dat Opel je tegemoed komt met de kosten als het de REC is groot.Opel hecht waarde aan klanten, ook voor X-dehands voertuigen, hou hier rekening mee.
Opel staat achter haar dealers en klanten.Ik hoop dat ik hiermee duidelijkheid gebracht heb op deze reparatie.
Clog24 januari 2010 om 21:51 #17597898Sorry vergeet de DDM die heeft nix met de binnen verlichting te maken
Ik had het schema van het raam in mijn hoofd
Clog2 februari 2010 om 19:51 #17597899Kijk… sinds vandaag precies hetzelfde probleem met onze Meriva… Heeft het koude weer wellicht een vergrote kans op kortsluiting ergens?
En heb je al een oplossing kunnen vinden, behalve het lampje eruit halen, of 540 euro neerleggen?Bedankt
6 februari 2010 om 22:23 #17597900Hi Allemaal
De enige manier om dergelijke problemen op te lossen is te zien of je foutcodes hebt en door de bedrading schema’s er bij te pakken, soms is verkeerde sorfware de oorzaak na een SPS/configuratie.
Als je meer dan 1 klacht hebt is dat ook al een goede indicatie wat er de oorzaak van kan zijn.REC’s gaan zelden kapot en als ze kapot gaan is het vaak omdat er water in i gelekt.
CS
6 februari 2010 om 22:38 #17597901is dat geen garantie dan??? kan opel dat niet claimen??
de techniek is mooi tegenwoordig,maar als er iets stuk is ben je gelijk een paar honderd euro kwijt.
word er nou gewoon verwacht dat de klant het gewoon maar betaalt??
in alle gevallen kan de klant er niks aan doen lijkt me.
een draadbreuk veroorzaak je je in het algemeen niet zelf,waterlekkage ook niet.
9 februari 2010 om 18:10 #17597902Ter aanvulling: na een paar uur vloeken loste het probleem zich vanzelf op, dat doet mij toch denken aan een kortsluiting (toch de kou?).
9 februari 2010 om 18:15 #17597903een micro switch van je slot dat blijft hangen wellicht
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.