bijrijders deur demonteren.

Forumindex Forums Modellen Astra bijrijders deur demonteren.

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243878
    bjornspiering
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 August 2009

      Goedemiddag allen!

      ik had een vraagje over de bijrijdersdeur.
      wil hiervan de raam mechanisme vervangen, hoe ga ik de deurbekleding er afhalen?
      lijkt me niet zo heel moeilijk, maar voor dat ik een bevestigingspunt kapot trek!.

      of is er een site waar dit op staat ofzoiets hoe het allemaal in zijn werk gaat?

      #17954126
      Astraman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 July 2004

        Zou het je dolgraag willen vertellen maar nu geen idee want ik weet niet welk type Astra je hebt… :sleeping

        #17954127
        bjornspiering
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 August 2009

          gaat om een astra G

          #17954128
          derartz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 January 2011

            er zitten 5 kruiskopschroeven verborgen.
            als eerste moet je met een platbek schroevendraaier de voorkant van het handvat van de deurpaneel afklikken door met die schroevendraaier er tussen te steken. Er zijn dan al 4 schroeven zichtbaar. onderaan het paneel zit ook nog een schroef.
            Verder zit het paneel vast met van die kunsstof doppen. Door je vinger achter het paneel te steken en voorzichtig te trekken kun je het panneel loskrijgen.

            #17954129
            thereaper
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 March 2011

              klopt,
              en je paneel zit aan de bovenkant vastgeschoven,
              dus als je alle schroeven eruit hebt zoals derartz al zei dan kun je je paneel omhoog schuiven over de pin van het slot heen.
              suc6,
              als je het eenmaal weet stelt het niet meer zo veel voor,

              #17954130
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                Waar je ook nog ff op moet letten voordat je ‘m terug monteert: er zit een soort zwarte “balk” van piepschuim achter de deur, volgens mij ter hoogte van de armleuning. De lijm tussen die balk en het paneel wil nog wel eens loslaten als je het paneel hebt losgemaakt en je hebt een beetje moeten wringen. Vastlijmen voordat je ‘m terugmonteert, want anders rammelt het echt heel vervelend. Heb het inmiddels met beide panelen (links en rechts) zelf meegemaakt en dan kunnen ze dus een tweede keer los om die rammel te zoeken.

                #17954131
                derartz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 January 2011

                  bij mij begon ooit super irritant dat zwarte kunststof te trillen waar de airbagsensor in vast zit in de deur. ik heb dat met sileconenkit vast gekit.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.