ik had een vraagje over de bijrijdersdeur.
wil hiervan de raam mechanisme vervangen, hoe ga ik de deurbekleding er afhalen?
lijkt me niet zo heel moeilijk, maar voor dat ik een bevestigingspunt kapot trek!.
of is er een site waar dit op staat ofzoiets hoe het allemaal in zijn werk gaat?
er zitten 5 kruiskopschroeven verborgen.
als eerste moet je met een platbek schroevendraaier de voorkant van het handvat van de deurpaneel afklikken door met die schroevendraaier er tussen te steken. Er zijn dan al 4 schroeven zichtbaar. onderaan het paneel zit ook nog een schroef.
Verder zit het paneel vast met van die kunsstof doppen. Door je vinger achter het paneel te steken en voorzichtig te trekken kun je het panneel loskrijgen.
klopt,
en je paneel zit aan de bovenkant vastgeschoven,
dus als je alle schroeven eruit hebt zoals derartz al zei dan kun je je paneel omhoog schuiven over de pin van het slot heen.
suc6,
als je het eenmaal weet stelt het niet meer zo veel voor,
Waar je ook nog ff op moet letten voordat je ‘m terug monteert: er zit een soort zwarte “balk” van piepschuim achter de deur, volgens mij ter hoogte van de armleuning. De lijm tussen die balk en het paneel wil nog wel eens loslaten als je het paneel hebt losgemaakt en je hebt een beetje moeten wringen. Vastlijmen voordat je ‘m terugmonteert, want anders rammelt het echt heel vervelend. Heb het inmiddels met beide panelen (links en rechts) zelf meegemaakt en dan kunnen ze dus een tweede keer los om die rammel te zoeken.