Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Bij welke km stand Distri KETTING vervangen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2009 om 14:23 #17211407
Hallo,
Vraag mij af bij welke km stand een disti ketting vervangen moet worden van een 2.2 benzine motor.
Het blijkt dat de ketting in m’n vectra te slap hangt. Als ik hier te lang mee blijf doorrijden is het einde oefening.Heeft iemand enig idee of dit vaker voorkomt bij een vectra B2. Ging er eigenlijk van uit dat men bij een ketting aandrijving geen onderhoud zou hebben.
Gr
Marcel14 augustus 2009 om 14:38 #17511096Ketting hoef je in principe niet te vervangen, maar er is voor de 2.2 een modificatie geweest voor je spanrollers…
ik weet niet of jou vectra die modifcatie heeft gehad ?14 augustus 2009 om 14:46 #17511097uhm ik hoorde ergens dat het om de 120.000 + km’s verstandig was om het in iedergeval te laten checken maar of dat nodig is :P ik nie weet (het ging in dat geval ook om een Ford ipv een Opel maar dan nog … :hmmz)
14 augustus 2009 om 15:31 #17511098ik zat rond de 90.000 km, en was net op tijd. Maar volgens mij moeten ze normaal gesproken 200.000 km mee gaan. Mocht je ‘m horen rammelen (bij mij tijdens het starten) dan zou ik als ik jouw was geen week meer wachten.
14 augustus 2009 om 15:46 #17511099inderdaad, als ie gaat rammelen gewoon vlot actie ondernemen.
Willem
14 augustus 2009 om 15:46 #17511100origineel gepost door sjouke
uhm ik hoorde ergens dat het om de 120.000 + km’s verstandig was om het in iedergeval te laten checken maar of dat nodig is :P ik nie weet (het ging in dat geval ook om een Ford ipv een Opel maar dan nog … :hmmz)Bij de Mondeo V6 werd 150.000 voorgeschreven, en dat haalde ze niet eens.
dan was het nog eens een &@@#^%^!& klus deze te vervangen.
Willem
14 augustus 2009 om 17:35 #17511101Oke duidelijk,
Hij rammelt idd bij het starten. Is dit goed zelf te doen offff…. opel dealer rekent er 8 uur voor a 100 euro + materiaal. Materiaal kan ik zelf bij de groothandel halen.
Wat is in dit geval wijsheid. andere optie is om deze auto aan te gaan schaffen.Gr Marcel
14 augustus 2009 om 18:09 #17511102origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door sjouke
uhm ik hoorde ergens dat het om de 120.000 + km’s verstandig was om het in iedergeval te laten checken maar of dat nodig is :P ik nie weet (het ging in dat geval ook om een Ford ipv een Opel maar dan nog … :hmmz)Bij de Mondeo V6 werd 150.000 voorgeschreven, en dat haalde ze niet eens.
dan was het nog eens een &@@#^%^!& klus deze te vervangen.
Willem
nou ja de Sierra kon der ook wat van :P … maar goed -offtopic
14 augustus 2009 om 19:07 #17511103Hummm niemand in de omgeving van noordwijk die mij iets meer kan vertellen over het vervangen van een distri ketting? een soort “how to”
14 augustus 2009 om 19:11 #17511104ik zou een ketting laten vervangen door een autobedrijf
het is echt een klote klus14 augustus 2009 om 20:51 #17511105origineel gepost door Marcel28
Hummm niemand in de omgeving van noordwijk die mij iets meer kan vertellen over het vervangen van een distri ketting? een soort “how to”op een engelse opel forum staat een zeer uitgebreidde how-to, met overal foto’s van :thumbupLINKJE
14 augustus 2009 om 21:03 #17511106deze is ook interesant:
14 augustus 2009 om 22:05 #17511107en hoe staat dat dan met de DTH DTL motoren ??? vervangings interval van de ketting.
14 augustus 2009 om 22:07 #17511108origineel gepost door vectratinus
ik zou een ketting laten vervangen door een autobedrijf
het is echt een klote klusmaar ook kloteklussen kunnen leuk zijn. en leerzaam ! :)
15 augustus 2009 om 07:22 #17511109origineel gepost door navreen76
en hoe staat dat dan met de DTH DTL motoren ??? vervangings interval van de ketting.Deze gaan over het algmeen helemaal niet kapot eigenlijk.
Komt zeer weinig voor.
en dan zijn er die al 3 a 4 ton weg hebben.
Maar hier geld ook, ga je m horen, dan vervangen incl. spanners en tandwielen.
Willem
15 augustus 2009 om 13:34 #17511110ik zou de vec op de vec C inruilen……. zeker als je dit toch al van plan bent
geen gekloot, geen zwarte klauwen, en niet de kans dat je nog meer sloopt…
18 augustus 2009 om 05:57 #17511111We hebben besloten die vectra C niet te nemen. Helaas kwamen we er niet uit over inruil en bijbetalen.
Zit dus niets anders op dan de ketting te gaan vervangen. Nu is alleen de vraag WAAR moet ik de onderdelen vandaan halen. Rijsbergen kan er niet aan komen.
Ketting ga ik zelf met hulp van een collega ( ex automonteur ) vervangen.18 augustus 2009 om 18:44 #17511112De ketting alleen heeft geen zin, je moet ook de spanrollers vervangen….
heb je ook gedacht aan een Tijdafstelset ??
verder kwam ik dit nog ff op de site van autoweek tegen:
origineel gepost door barry@hoope.nl
Volgens de TIS2000 van Opel moet de dealer binnen 6 jaar en 100.000 de garantie verlenen op de distributie ketting.Volgens TIS2000.
In het geval van een klantenreclamatie moet de noodzakelijke reparatie met gebruikmaking
van het distributiekettingpakket worden uitgevoerd. Het pakket bevat de verbeterde ketting
en oliedruppelaar.Aanwijzing: deze verkorte informatie is in het geval van een klantenreclamatie van kracht
voor alle Z22SE-motoren tot motornr. 11065400.Garantieverlening kan worden aangevraagd voor auto’s van maximaal 6 jaar oud en een
kilometerstand van minder dan 100.000 km.Ik heb mijn auto gekocht in maart met 6 maanden garantie en krijg nu onder garantie een nieuwe ketting om dat deze een raar geluid maakte. dit is voor deze auto meet 120.000 km de derde ketting.
succes.
Misschien kan je er iets mee ??
20 augustus 2009 om 09:28 #17511113bij mij hadden ze echt alles vervangen, dus ook de tandwielen. geleiders, spanner, en de extra tandwielen van de balans as(sen).
21 augustus 2009 om 05:32 #17511114Het is idd een setje wat ik gekocht heb met alle noodzakelijke onderdelen er in. Daarnaast nog een speciaal setje “stiften” king:om de motor weer op tijd te zetten.
Verder zijn er geen speciale gereedschappen nodig, behalve een momentsleutel dan. Gisteren vlak voor het begon te regenen de uilaatpakking nog vervangen. Begon het een beedje te stinken in het interieur.
Totale kosten van de onderdelen was nog net geen 300 euro.22 augustus 2009 om 09:58 #17511115origineel gepost door Marcel28
Het is idd een setje wat ik gekocht heb met alle noodzakelijke onderdelen er in. Daarnaast nog een speciaal setje “stiften” king:om de motor weer op tijd te zetten.
Verder zijn er geen speciale gereedschappen nodig, behalve een momentsleutel dan. Gisteren vlak voor het begon te regenen de uilaatpakking nog vervangen. Begon het een beedje te stinken in het interieur.
Totale kosten van de onderdelen was nog net geen 300 euro.Hey Marcel waar heb je deze onderdelen besteld?
23 augustus 2009 om 14:53 #17511116ik neem aan dat in dat setje ook de nieuwe update voor oliedruppelaar in zit ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.