bij laag toerental stationair lampjes aan dashbord

Forumindex Forums Modellen Calibra bij laag toerental stationair lampjes aan dashbord

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #18154186
    Maurice89
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 October 2009

      Beetje dom oud filmpje:
      http://www.youtube.com/watch?v=ASz9BkZ6erw” onclick=”window.open(this.href);return false;
      Dus als je zo meet had je 20volt? Dan is je dynamo kapot en kan volgens mij ook je computer en dergelijke opgeblazen worden

      #18154187
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        14,5 is wat hoog, maar nog niet schrikbarend.

        Willem

        #18154188
        81supporter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 November 2011

          Hij wordt verkocht als 14 volt dynamo.
          Als straks de andere er op zit dan zal ik er een goed merk spanningsregelaar op zetten van Hella of zo.
          Heb hier nog een originele 70A dynamo liggen die versleten is , maar wel een goede regelaar heeft.
          Eens zien of ze uitwisselbaar zijn.

          Wat zijn de absolute maximum voltages Willem ?

          #18154189
          81supporter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 November 2011

            @ Maurice.

            Nee , de voltmeter stel je in op de te meten waarde die zo kort mogelijk bij je te meten bron zit.
            De dichts bijzijnde waarde op de voltmeter is 20 Volt als ik waarden van 12 volt wil meten. :vertag

            Lees m nog maar een keertje….

            #18154190
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              14,5 volt

              #18154160
              81supporter
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 November 2011

                Ok willem , zou het dan kunnen zijn dat ik een melding krijg als hij deze waarde “aantikt ” ?

                #18154161
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  nope

                  #18154191
                  81supporter
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 November 2011

                    Na het persen en monteren van een verse massakabel en het schoonmaken van het massapunt nu al 3 dagen geen geflikker meer gehad.

                    Spanning varieert tussen 13,2 volt en 14,5 volt.
                    Hangt ook wat van de belasting af. ( licht aan of licht uit )

                    Morgen onder het mes , dus voorlopig geen updates meer.

                    Bedankt voor de tips en het meedenken .
                    :thumbup

                    #18154192
                    re2flex
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 October 2011

                      Mooi dat het is opgelost bij jou, ik heb ook een keer een probleem gehad met mijn massa kabel van de dynamo. Maar bij zijn er 2 dynamo’s toen destijds erdoor kapot gegaan. :thumbup

                      #18154193
                      lucas-
                        Lid sinds:
                        8 April 2009

                        Mijn voltmeter staat meestal zo rond de 13volt. Soms duikt hij tijdens het rijden echter onder de 12v en begint het acculampje iets op te lichten. Na een paar minuten springt hij dan weer terug naar de 13 of 14 volt. En als ik bijvoorbeeld de achterruitverwarming aanzet als de meter zo laag staat dan springt hij soms gelijk al terug, alsof de dynamo dan ineens weer mee doet.

                        Is dit een indicatie dat de dynamo slechter wordt? of is dit normaal. Anders is het misschien verstandig om al naar een andere te gaan kijken voordat ik er mee kom stil te staan.

                        #18154194
                        re2flex
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 October 2011

                          @lucas- wrote:

                          Mijn voltmeter staat meestal zo rond de 13volt. Soms duikt hij tijdens het rijden echter onder de 12v en begint het acculampje iets op te lichten. Na een paar minuten springt hij dan weer terug naar de 13 of 14 volt. En als ik bijvoorbeeld de achterruitverwarming aanzet als de meter zo laag staat dan springt hij soms gelijk al terug, alsof de dynamo dan ineens weer mee doet.

                          Is dit een indicatie dat de dynamo slechter wordt? of is dit normaal. Anders is het misschien verstandig om al naar een andere te gaan kijken voordat ik er mee kom stil te staan.

                          Laat eens een accutest uitvoeren bij een garage, die kunnen zo zien of je dynamo genoeg spanning afgeeft of dat je accu zelf zwak is.

                          #18154195
                          81supporter
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 November 2011

                            Ik heb net een nieuwe dynamo binnengekregen die ik dus hoogstwaarschijnlijk op de plank kan gaan leggen……

                            #18154196
                            KadAstra-EF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 July 2010

                              …….En ik zou hem maar lekker op de plank laten liggen.
                              Een dynamo in de reserve is nooit verkeerd.

                              Verder beterschap en ik hoop dat je klacht wegblijft :angel
                              Mooi topic trouwens, je krijgt veel info met weinig posts :thumb

                              Rik :D

                              #18154197
                              81supporter
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 November 2011

                                Bedankt voor de hulp en de goede wensen mede Opel liefhebbers.

                              14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.