Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › bij laag toerental stationair lampjes aan dashbord
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 september 2013 om 15:34 #18154186
Beetje dom oud filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=ASz9BkZ6erw” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dus als je zo meet had je 20volt? Dan is je dynamo kapot en kan volgens mij ook je computer en dergelijke opgeblazen worden8 september 2013 om 16:27 #1815418714,5 is wat hoog, maar nog niet schrikbarend.
Willem
8 september 2013 om 17:49 #18154188Hij wordt verkocht als 14 volt dynamo.
Als straks de andere er op zit dan zal ik er een goed merk spanningsregelaar op zetten van Hella of zo.
Heb hier nog een originele 70A dynamo liggen die versleten is , maar wel een goede regelaar heeft.
Eens zien of ze uitwisselbaar zijn.Wat zijn de absolute maximum voltages Willem ?
8 september 2013 om 17:54 #18154189@ Maurice.
Nee , de voltmeter stel je in op de te meten waarde die zo kort mogelijk bij je te meten bron zit.
De dichts bijzijnde waarde op de voltmeter is 20 Volt als ik waarden van 12 volt wil meten. :vertagLees m nog maar een keertje….
8 september 2013 om 17:56 #1815419014,5 volt
8 september 2013 om 19:24 #18154160Ok willem , zou het dan kunnen zijn dat ik een melding krijg als hij deze waarde “aantikt ” ?
8 september 2013 om 19:25 #18154161nope
11 september 2013 om 18:01 #18154191Na het persen en monteren van een verse massakabel en het schoonmaken van het massapunt nu al 3 dagen geen geflikker meer gehad.
Spanning varieert tussen 13,2 volt en 14,5 volt.
Hangt ook wat van de belasting af. ( licht aan of licht uit )Morgen onder het mes , dus voorlopig geen updates meer.
Bedankt voor de tips en het meedenken .
:thumbup13 september 2013 om 06:05 #18154192Mooi dat het is opgelost bij jou, ik heb ook een keer een probleem gehad met mijn massa kabel van de dynamo. Maar bij zijn er 2 dynamo’s toen destijds erdoor kapot gegaan. :thumbup
13 september 2013 om 07:29 #18154193Mijn voltmeter staat meestal zo rond de 13volt. Soms duikt hij tijdens het rijden echter onder de 12v en begint het acculampje iets op te lichten. Na een paar minuten springt hij dan weer terug naar de 13 of 14 volt. En als ik bijvoorbeeld de achterruitverwarming aanzet als de meter zo laag staat dan springt hij soms gelijk al terug, alsof de dynamo dan ineens weer mee doet.
Is dit een indicatie dat de dynamo slechter wordt? of is dit normaal. Anders is het misschien verstandig om al naar een andere te gaan kijken voordat ik er mee kom stil te staan.
13 september 2013 om 11:51 #18154194@lucas- wrote:
Mijn voltmeter staat meestal zo rond de 13volt. Soms duikt hij tijdens het rijden echter onder de 12v en begint het acculampje iets op te lichten. Na een paar minuten springt hij dan weer terug naar de 13 of 14 volt. En als ik bijvoorbeeld de achterruitverwarming aanzet als de meter zo laag staat dan springt hij soms gelijk al terug, alsof de dynamo dan ineens weer mee doet.
Is dit een indicatie dat de dynamo slechter wordt? of is dit normaal. Anders is het misschien verstandig om al naar een andere te gaan kijken voordat ik er mee kom stil te staan.
Laat eens een accutest uitvoeren bij een garage, die kunnen zo zien of je dynamo genoeg spanning afgeeft of dat je accu zelf zwak is.
17 september 2013 om 23:38 #18154195Ik heb net een nieuwe dynamo binnengekregen die ik dus hoogstwaarschijnlijk op de plank kan gaan leggen……
18 september 2013 om 04:52 #18154196…….En ik zou hem maar lekker op de plank laten liggen.
Een dynamo in de reserve is nooit verkeerd.Verder beterschap en ik hoop dat je klacht wegblijft :angel
Mooi topic trouwens, je krijgt veel info met weinig posts :thumbRik :D
18 september 2013 om 14:05 #18154197Bedankt voor de hulp en de goede wensen mede Opel liefhebbers.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.