Bij koude start moet ik altijd een tijdje extra gas geven

Forumindex Forums Modellen Kadett Bij koude start moet ik altijd een tijdje extra gas geven

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209574
    Kadett-E
      Lid sinds:
      8 January 2008

      Hallo,

      Ik heb iets opgemerkt aan mijn Kadett 1.3s ’88. Het maakt niet uit of het nu een warme of een koude weer is, maar telkens als de motor koud is (dus een lange tijd niet opgezet) start die goed op, maar meteen erna moet je gas geven om het nog te kunnen laten draaien. Voor zo’n minuutje lang moet je constant met wat extra gas rijden, anders valt de motor zowat stil.

      Dit was me opgevallen sinds de auto van de keuring kwam. Hebben ze daar misschien de CO gehalte verminderd, waardoor de auto anders reageert? Schiet me niet dood als iets verkeerd zeg, maar zoiets heb ik opgepikt van andere mensen.

      Alvast bedankt.

      #17478799
      Hacula
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 January 2008

        Waarom ga je niet even vragen aan de gast die de auto heeft gekeurd of hij wat veranderd heeft?

        #17478800
        Kadett-E
          Lid sinds:
          8 January 2008

          Omdat het al een tijdje geleden is.

          #17478801
          EddyReuneker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 September 2007

            wellicht het stationair toerental afgesteld met een warme motor waardoor hij met een koude motor te weinig toeren maakt?

            #17478802
            vincent23
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 February 2005

              Dit was me opgevallen sinds de auto van de keuring kwam. Hebben ze daar misschien de CO gehalte verminderd, waardoor de auto anders reageert? Schiet me niet dood als iets verkeerd zeg, maar zoiets heb ik opgepikt van andere mensen.

              Alvast bedankt. [/quote]

              haha nou dood schieten doen we niet (zo snel) hoor :D:D

              het al waarschijnlijk gewoon te maken hebben met de afstelling.

              tjek dat even en dan moet het goed komen.

              suc6

              gr vinc:agent

              #17478803
              Kadett C
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Kijk even of de veer van je automatische choke nog heel is. Het lijkt er bijna op dat ie gebroken is. Als je motor echt zo slecht start dus te arm staat dan zou die ook moeten pingelen als ie warm is.

                Groeten, MArk

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.