Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2010 om 22:02 #17393179
kan je me even een link pm’en waar je ze gevonden hebt? Alvast bedankt.
26 november 2010 om 13:19 #17393180Ik moet zelf ook nog ff achter die bak aan, nog niet gedaan. Heb wel weer genoeg andere dingen gedaan.
Samen met Cooperdude een voor remsysteem gemaakt voor Manta/Ascona/Kadett C mer originele 5 gaats naven van Irmscher.
Daarna nog weer een versnellingbak opgebouwd met rechte vertanding.
Spacer monteren
Binnenwerk er weer in
Speciaal vliegwiel en druklager
2 december 2010 om 14:57 #17393181Zo we hebben eindelijk een gebruike 6 bak gevonden van een CSI !!:angel Rond de kerstdagen ophalen en dan kunnen we eindelijk weer verder met het project !
2 december 2010 om 18:35 #17393182ff tussendoor, loopt het achterwiel aangedreven calibra project nog?
2 december 2010 om 18:38 #17393183Hoi, dat plaatwerk voor die calibra turbo op de vorige pagina? Waar heb je dat vandaan als ik vragen mag? Ik ben namelijk op zoek naar een setje chassisbalken voor een Calibra/Vectra2000, maar origineel niet meer leverbaar…
Jeroen
3 december 2010 om 01:47 #17393184wat is een csi?
3 december 2010 om 10:46 #17393185origineel gepost door gsipiloot
wat is een csi?ik denk BMW 635CSI is een grote dikke 2 deurs coupeking:
3 december 2010 om 20:47 #17393186BMW 850 csi…
nog grotere en dikkere 2 deurs coupe, met v12 en handgeschakelde 6 bak.;)
4 december 2010 om 10:27 #17393187aaahhh zon csi:) nou snap ik hm!
16 januari 2011 om 11:11 #17393188Nog enige update’s?
20 januari 2011 om 11:03 #17393189Op moment niet veel bijzonders, veel reparatie werk op moment, daarnaast ben ik de hele toko aan het opruimen. Alles ff weer netjes reorganiseren.
Wel hebben we het remsysteem voor de Ascona B bijna klaar. We hebben originele 5 gaats naven van Irmscher die zo op de fusse’s van Ascona/Manta/Kadett C enz. passen. Mooiste hiervan is dat je geen aanpassingen hoeft te doen aan je stuurarmen zoals bij de 5 gaats ombouw met Commodore delen. Ik wil deze naven ook nog gaan na maken uit aluminium. Achteras ombouwsetje is ook bijna klaar.
20 januari 2011 om 11:06 #17393190die tekeningen, maak je die met SolidWorks?
in ieder geval goed werk!
21 januari 2011 om 18:16 #17393191Inventor!!!! tekenen ik/we het, doe het ook voor mijn werk.
Solidworks is voor mij een beetje het gevoel dat een Opel rijder heeft met VW…..
22 januari 2011 om 19:31 #17393192Voor de geïnteresseerden heb ik straks ook Aluminium naven voor 5 gaats ombouw voor de Ascona/Manta/Kadett fusee’s, naven zijn zo te monteren op het originele fusee.
23 januari 2011 om 14:29 #17393193wel gaaf 5 gaats wielnaven ascona en manta leuk ombouwen wordt dat
23 januari 2011 om 14:53 #17393194wat gaat zo’n setje kosten?
23 januari 2011 om 16:57 #17393195Ben ook wel benieuwd! Maar dan wel voor “normale” monza remschijven, niet de klaverblad remschijven van Irmscher.
23 januari 2011 om 18:10 #17393196mooi maar hoe zit dit met achter dan ? heb je daar ook wat anders voor ?
23 januari 2011 om 20:50 #17393197[rquote=1848043&tid=84216&author=cooperdude]Inventor!!!! tekenen ik/we het, doe het ook voor mijn werk.
Solidworks is voor mij een beetje het gevoel dat een Opel rijder heeft met VW…..[/rquote]
okee. ik werk zelf met solidworks op me school. wel een fijn programma, zeer mooi en uitgebreid.
ik ga dit programmatje ook is installeren. lijkt me leuk.:thumbup
24 januari 2011 om 10:39 #17393198[rquote=1849991&tid=84216&author=bettus accu][rquote=1848043&tid=84216&author=cooperdude]Inventor!!!! tekenen ik/we het, doe het ook voor mijn werk.
Solidworks is voor mij een beetje het gevoel dat een Opel rijder heeft met VW…..[/rquote]
okee. ik werk zelf met solidworks op me school. wel een fijn programma, zeer mooi en uitgebreid.
ik ga dit programmatje ook is installeren. lijkt me leuk.:thumbup[/rquote]
Heb op school ook solid works gehad. Echter hier leer je maar de basis handelingen van zo een programma.
Vind het op zich een fijn programma. Heb ook met Pro Engineer gewerkt maar dat werkt niet zo fijn als Solid Works. Nu werk ik echter op een engineeringsbureau en daar hebben we heel veen Unigraphics en Inventor. Maar bij bepaalde projecten hebben we ieder anders tekenprogramma ook. Teken het liefste op Inventor en Solid Works en Unigraphics.
Fijne programma’s inderdaad.
Als er mensen zijn die iets in een bepaald programma gemaakt willen hebben kan ik altijd iets regelen:)Groeten Twan
24 januari 2011 om 15:27 #17393199[rquote=1849638&tid=84216&author=Manta-aero]Ben ook wel benieuwd! Maar dan wel voor “normale” monza remschijven, niet de klaverblad remschijven van Irmscher.[/rquote]
Dat moet te maken zijn dacht ik toch !
Achterkant zijn we nog mee bezig, set word zo gemaakt dat je met je standaard achteras de brede steekassen kunt monteren, wel moet je dan gelijk schijfremmen monteren achter. Mocht iemand nog een keer een oude remschijf van een monza over hebben en zin hebben om die een keer op de post te doen.
24 januari 2011 om 19:35 #17393200schijven van een commo b zijn die gelijk aan monza
dacht het wel
als iemand hier een goedantwoord op kan geven heb ik ze wel liggen24 januari 2011 om 19:59 #17393201Ik heb al een tekening gevonden van de remschijf maten, daar kan ik dus wel wat mee.
24 januari 2011 om 20:03 #17393202[rquote=1850784&tid=84216&author=origineelste]schijven van een commo b zijn die gelijk aan monza
dacht het wel
als iemand hier een goedantwoord op kan geven heb ik ze wel liggen[/rquote]achter zijn ze gelijk….:thumbup
24 januari 2011 om 20:12 #17393203Inventor is wel leuk om mee te werken! en makkelijk in samenwerking met AutoCad.
Tekeningen zien er goed uit! Leuk als je zo je eigen onderdelen kan ontwerpen en laten maken :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.