Bezig met 1.9CDTI box aan te passen..

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Bezig met 1.9CDTI box aan te passen..

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #17831736
    OPCdriver
      Lid sinds:
      1 August 2009

      [rquote=1898140&tid=144163&author=needlefreak]geweldig hoe je die aanpassingen doet maar is een open sportfilter niet gemakkelijker (weet wel niet of dat gaat )
      [/rquote]

      Kan wel maar geeft wel extra aanzuiggeluid , kans op storingen (motor loopt te arm) en filter zuigt makkelijk veel vuil en zand aan (veel reinigen dus) en er gaan geruchten dat de K&N olie de lmm aantast en zo defect gaat.
      En niet te vergeten Baas J. heeft er een verschrikkeleke P-hekel aan.

      #17831737
      DEEF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 May 2007

        een open filter op een turbo motor :cry

        #17831738
        OPCdriver
          Lid sinds:
          1 August 2009

          [rquote=1898225&tid=144163&author=DEEF]een open filter op een turbo motor :cry
          [/rquote]

          Beter dan helemaal g…

          #17831739
          DEEF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 May 2007

            die dingen zuigen complete zwermen vogels aan :o
            en overstekend wild :P

            #17831740
            NelisZ20LER
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 March 2011

              Het is natuurlijk zaak de inlaat lucht zo koel mogelijk te houden. Met een open luchtfilter in de motorruimte is dit vrij lastig natuurlijk. Onder de kap kan het behoorlijk heet worden. Leg er desnoods een dikke slang naartoe die van buiten af lucht pakt. Liefst van voor natuurlijk, de rijwind zal helpen. Beste is een airbox natuurlijk.

              Ik denk dan dat je filterhius met een bredere aanzuigbuis de beste oplossing is, al dan niet voorzien van een beter inlegfilter (K&N, green enz.).

              De aangepste luchtfilterbox ziet er goed uit Baas J!

              #17831741
              Dietrich Concept
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 December 2004

                levert dit ook wat op als je dit bij een 19 cdti 150 pk gaat doen

                #17831742
                OPCdriver
                  Lid sinds:
                  1 August 2009

                  [rquote=1900806&tid=144163&author=Dietrich Concept]levert dit ook wat op als je dit bij een 19 cdti 150 pk gaat doen [/rquote]
                  Verwacht geen wonderen maar alle kleine beetjes helpen.
                  Tuning = optimaliseren van een motor.

                  #17831743
                  astracoupeturbo
                    Lid sinds:
                    18 January 2010

                    Hoe heb je de 1.9 cdti luchtfilterbox aangepast zodat deze passend word voor een 80 mm lmm? want zie namelijk geen foto meer….

                    #17831744
                    Rickyyy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 June 2012

                      ik heb het gisteren gedaan.

                      Ik heb een verloopje van aluminium bij de bouwmarkt gekocht van 90 naar 80 mm.
                      Het gat met een mesje en schuurpapier en dremel naar 80mm gemaakt en dan vanuit de binnenkant het alu verloopje doorsteken zodat deze klemt. Daarna alles netjes afgedicht met vloeibare pakking.
                      Aan de buitenkant zit een 80mm slang met een slangenklem die er voor zorgt dat het alu verloopje niet naar binnen kan vallen.

                      #17831745
                      tijgetje57
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2004

                        @needlefreak wrote:

                        geweldig hoe je die aanpassingen doet maar is een open sportfilter niet gemakkelijker (weet wel niet of dat gaat )

                        openluchtfilters zijn rommel, niet aan beginnen. Gaat meer zuipen en het lawaai is echt niet leuk.

                        Gehad? Ja, op mijn astra OPC.

                        Hoe lang? 1 week daarna werd ik het zat dat gezuip en dat geluid.

                        vermogenswinst? NEE geen ene moer.

                        Nog een nadeel! Warme lucht vanuit de motorruimte meteen aangezogen door het filter i.p.v. de koele lucht van buiten tijdens het rijden.

                        #17831746
                        z20leh
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 November 2011

                          het verbruik is bij mij hetzelfde gebleven.
                          en van dat warme lucht maakt toch ni uit.
                          daarvoor heb je een intercooler.
                          verschil is maar 3°, dus verwaarloosbaar.

                          Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

                          #17831747
                          turbosix
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 November 2010

                            Dan heb je ook nog de open filters die met olie zijn behandeld, die zijn niet echt vriendelijk voor LMM’s.
                            Toch zie je die nog wel vaak gemonteerd!
                            Als je een open filter plaatst doe het dan goed met een hitte schild of hitte box.

                            #17831748
                            giuliettaevo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 November 2006

                              @z20leh wrote:

                              en van dat warme lucht maakt toch ni uit.
                              daarvoor heb je een intercooler.
                              verschil is maar 3°, dus verwaarloosbaar.

                              Als de lucht die de intercooler in gaat warmer is komt hij er ook warmer weer uit… ;)

                              Hoe kom je erbij dat het verschil maar 3 graden is trouwens? :hmmz

                              #17831749
                              z20leh
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 November 2011

                                @giuliettaevo wrote:

                                @z20leh wrote:

                                en van dat warme lucht maakt toch ni uit.
                                daarvoor heb je een intercooler.
                                verschil is maar 3°, dus verwaarloosbaar.

                                Als de lucht die de intercooler in gaat warmer is komt hij er ook warmer weer uit… ;)

                                Hoe kom je erbij dat het verschil maar 3 graden is trouwens? :hmmz

                                in de UK hebben ze dat getest.

                                #17831750
                                turbosix
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 November 2010

                                  Dat is toch afhankelijk van de omstandigheden????
                                  Als het buiten 30 graden is en je rijd rustig dan zal het best 3 graden verschillen.
                                  Maar ik heb de astra in november met 5 graden ff flink op zn flikker gegeven en toen ik de kap open deed stond het turbootje rood te gloeien en brande mn wenkbrouwtjes er bijna af van de warme waas.
                                  Dan kun je beter een luchtfilterhuis hebben met koude aanvoer lijkt mij,
                                  Daar zit echt geen 3 graden tussen.

                                  #17831751
                                  z20leh
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 November 2011

                                    @turbosix wrote:

                                    Dat is toch afhankelijk van de omstandigheden????
                                    Als het buiten 30 graden is en je rijd rustig dan zal het best 3 graden verschillen.
                                    Maar ik heb de astra in november met 5 graden ff flink op zn flikker gegeven en toen ik de kap open deed stond het turbootje rood te gloeien en brande mn wenkbrouwtjes er bijna af van de warme waas.
                                    Dan kun je beter een luchtfilterhuis hebben met koude aanvoer lijkt mij,
                                    Daar zit echt geen 3 graden tussen.

                                    is gemeten bij vollast

                                    #17831752
                                    dion87
                                      Lid sinds:
                                      22 August 2011

                                      ik zie helaas de foto’s niet meer op de vorige pagina.. en ben vast niet de enige die nog van plan is om een 80mm LMM te plaatsen in hun cdti airbox.

                                      ik zit al tijdje rond te neuzen en kwam net dit tegen.
                                      http://www.ebay.co.uk/itm/80mm-flanged-spigot-ducting-hydroponics-grow-room-domestic-ventilation-/261198237166?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3cd0a0cdee” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      is wat om te gebruiken? meningen graag..

                                    17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.