Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Bezig met 1.9CDTI box aan te passen..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 maart 2011 om 15:27 #17831736
[rquote=1898140&tid=144163&author=needlefreak]geweldig hoe je die aanpassingen doet maar is een open sportfilter niet gemakkelijker (weet wel niet of dat gaat )
[/rquote]Kan wel maar geeft wel extra aanzuiggeluid , kans op storingen (motor loopt te arm) en filter zuigt makkelijk veel vuil en zand aan (veel reinigen dus) en er gaan geruchten dat de K&N olie de lmm aantast en zo defect gaat.
En niet te vergeten Baas J. heeft er een verschrikkeleke P-hekel aan.23 maart 2011 om 15:54 #17831737een open filter op een turbo motor :cry
23 maart 2011 om 17:42 #17831738[rquote=1898225&tid=144163&author=DEEF]een open filter op een turbo motor :cry
[/rquote]Beter dan helemaal g…
23 maart 2011 om 17:53 #17831739die dingen zuigen complete zwermen vogels aan :o
en overstekend wild :P27 maart 2011 om 09:15 #17831740Het is natuurlijk zaak de inlaat lucht zo koel mogelijk te houden. Met een open luchtfilter in de motorruimte is dit vrij lastig natuurlijk. Onder de kap kan het behoorlijk heet worden. Leg er desnoods een dikke slang naartoe die van buiten af lucht pakt. Liefst van voor natuurlijk, de rijwind zal helpen. Beste is een airbox natuurlijk.
Ik denk dan dat je filterhius met een bredere aanzuigbuis de beste oplossing is, al dan niet voorzien van een beter inlegfilter (K&N, green enz.).
De aangepste luchtfilterbox ziet er goed uit Baas J!
27 maart 2011 om 10:09 #17831741levert dit ook wat op als je dit bij een 19 cdti 150 pk gaat doen
27 maart 2011 om 17:31 #17831742[rquote=1900806&tid=144163&author=Dietrich Concept]levert dit ook wat op als je dit bij een 19 cdti 150 pk gaat doen [/rquote]
Verwacht geen wonderen maar alle kleine beetjes helpen.
Tuning = optimaliseren van een motor.7 januari 2013 om 11:57 #17831743Hoe heb je de 1.9 cdti luchtfilterbox aangepast zodat deze passend word voor een 80 mm lmm? want zie namelijk geen foto meer….
7 januari 2013 om 12:35 #17831744ik heb het gisteren gedaan.
Ik heb een verloopje van aluminium bij de bouwmarkt gekocht van 90 naar 80 mm.
Het gat met een mesje en schuurpapier en dremel naar 80mm gemaakt en dan vanuit de binnenkant het alu verloopje doorsteken zodat deze klemt. Daarna alles netjes afgedicht met vloeibare pakking.
Aan de buitenkant zit een 80mm slang met een slangenklem die er voor zorgt dat het alu verloopje niet naar binnen kan vallen.26 maart 2013 om 07:00 #17831745@needlefreak wrote:
geweldig hoe je die aanpassingen doet maar is een open sportfilter niet gemakkelijker (weet wel niet of dat gaat )
openluchtfilters zijn rommel, niet aan beginnen. Gaat meer zuipen en het lawaai is echt niet leuk.
Gehad? Ja, op mijn astra OPC.
Hoe lang? 1 week daarna werd ik het zat dat gezuip en dat geluid.
vermogenswinst? NEE geen ene moer.
Nog een nadeel! Warme lucht vanuit de motorruimte meteen aangezogen door het filter i.p.v. de koele lucht van buiten tijdens het rijden.
26 maart 2013 om 08:04 #17831746het verbruik is bij mij hetzelfde gebleven.
en van dat warme lucht maakt toch ni uit.
daarvoor heb je een intercooler.
verschil is maar 3°, dus verwaarloosbaar.Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
26 maart 2013 om 18:11 #17831747Dan heb je ook nog de open filters die met olie zijn behandeld, die zijn niet echt vriendelijk voor LMM’s.
Toch zie je die nog wel vaak gemonteerd!
Als je een open filter plaatst doe het dan goed met een hitte schild of hitte box.26 maart 2013 om 19:10 #17831748@z20leh wrote:
en van dat warme lucht maakt toch ni uit.
daarvoor heb je een intercooler.
verschil is maar 3°, dus verwaarloosbaar.Als de lucht die de intercooler in gaat warmer is komt hij er ook warmer weer uit… ;)
Hoe kom je erbij dat het verschil maar 3 graden is trouwens? :hmmz
26 maart 2013 om 19:39 #17831749@giuliettaevo wrote:
@z20leh wrote:
en van dat warme lucht maakt toch ni uit.
daarvoor heb je een intercooler.
verschil is maar 3°, dus verwaarloosbaar.Als de lucht die de intercooler in gaat warmer is komt hij er ook warmer weer uit… ;)
Hoe kom je erbij dat het verschil maar 3 graden is trouwens? :hmmz
in de UK hebben ze dat getest.
26 maart 2013 om 20:19 #17831750Dat is toch afhankelijk van de omstandigheden????
Als het buiten 30 graden is en je rijd rustig dan zal het best 3 graden verschillen.
Maar ik heb de astra in november met 5 graden ff flink op zn flikker gegeven en toen ik de kap open deed stond het turbootje rood te gloeien en brande mn wenkbrouwtjes er bijna af van de warme waas.
Dan kun je beter een luchtfilterhuis hebben met koude aanvoer lijkt mij,
Daar zit echt geen 3 graden tussen.26 maart 2013 om 20:25 #17831751@turbosix wrote:
Dat is toch afhankelijk van de omstandigheden????
Als het buiten 30 graden is en je rijd rustig dan zal het best 3 graden verschillen.
Maar ik heb de astra in november met 5 graden ff flink op zn flikker gegeven en toen ik de kap open deed stond het turbootje rood te gloeien en brande mn wenkbrouwtjes er bijna af van de warme waas.
Dan kun je beter een luchtfilterhuis hebben met koude aanvoer lijkt mij,
Daar zit echt geen 3 graden tussen.is gemeten bij vollast
15 april 2013 om 07:51 #17831752ik zie helaas de foto’s niet meer op de vorige pagina.. en ben vast niet de enige die nog van plan is om een 80mm LMM te plaatsen in hun cdti airbox.
ik zit al tijdje rond te neuzen en kwam net dit tegen.
http://www.ebay.co.uk/itm/80mm-flanged-spigot-ducting-hydroponics-grow-room-domestic-ventilation-/261198237166?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3cd0a0cdee” onclick=”window.open(this.href);return false;is wat om te gebruiken? meningen graag..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.