bevestiging zaf OPC schokbrekers

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen bevestiging zaf OPC schokbrekers

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238446
    Hans
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 September 2004

      mijn achterschokbrekers schijnen lek te zijn, ik las ergens hierzo op de site dat ze makkelijk zijn te vervangen dmv. 2 bevestigings punten waar zo bij kan als het wiel er af is…

      maar ik zie dat het bovenste geheel van de schokbreker verdwijnt achter een kap in het spatbord.. :wtf , dus het hele binne interrieur moet er wel dus uit voor demontage van de bovenkant van de schokbreker? kan iemand dit voor mij duidelijk uitleggen of dit makkelijk en exact te doen is voor de deur op de stoep?

      foto?

      ( bij me astra GSI was het overgins zo wel gepiept. makkelijk bereikbaar van binnen uit!)

      #17887652
      JoSchaap
        Lid sinds:
        3 May 2011

        bij de meeste opel-modellen zit een toegangskapje naar de schokbrekers in de kofferbak.
        Weet niet of het bij de zafira ook zo is. zoniet dan is het geheel er makkelijk uit te halen.

        bank naar voren.
        hoedeplank weg
        aan de bovenzijde zitten wat schroefjes (zaklampje is erg handig overigens)
        achterzijde zit onder het rubber van de kofferklep
        voorzijde zit een stootrubber van de achterbank, die draai je er zo vanaf :)
        de rest zijn klik klemmen :)

        #17887653
        DEEF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 May 2007

          als het een zafira a betreft is het zo gepiept.op de krik,wiel eraf,bouten die onder en boven zitten los,schokdemper eruit.
          inbouw in omgekeerde volgorde :thumbup
          is half uurtje werk…
          suc6…

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.