Beste methode om een turbodrukmeter aan te sluiten?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Beste methode om een turbodrukmeter aan te sluiten?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210013
    Opaul
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 October 2006

      Wat is de beste plek om je turbodrukmeter aan te sluiten? Voor mij zijn er twee opties, namelijk in de buurt van de uiteinden van de slang die naar de Motronic loopt, zodat ik de originele slang zo veel mogelijk heel laat.

      Echter heeft de originele slang een buitendiamter van 6mm en mijn meter heeft een slang met een buitendiameter van 4mm nodig. Ik heb nu een T-stuk voor 3x 6mm, een verloopstuk van 6mm naar 4mm en een slang van 4mm, dus dan ben je klaar zou je denken. Echter ken ik de formule p=F/A nog van de middelbare school. Dus de binnendiameter van je slang bepaald de kracht die nodig is voor een bepaalde druk. Daarom lijkt het me dat ik misschien beter een dikkere slang naar de meter kan laten lopen om pas op het einde het verloopstukje te gebruiken.

      En ten tweede vraag ik me af of het uitmaakt of je de slang aftakt in de buurt van de turbo of in de buurt van de computer. Ik weet zeker dat het aftakken de karakteristieken van de slang zal veranderen, met name bij drukwisselingen in de slang. Heeft de plaats van de aftakking hier nog invloed op?

      Oftewel, zijn er nog mensen met verstand van luchtdruk en/of mechanica? :hmmz

      #17486331
      jason
        Lid sinds:
        1 July 2004

        slang bij de ecu aansluiten
        heb je in ieder geval niet een extra slang door je motor ruimten lopen
        dus netjes weg gewerkt;)

        #17486332
        Opaul
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 October 2006

          Daar heb je gelijk in jason. Dat is ook mijn voorkeur, zodat ik de slang alleen maar achter het dashboard hoef te leggen.

          #17486333
          corsaracer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 January 2005

            ik heb deze slang nog liggen:

            is een harde slang maar wel redelijk buigbaar…

            is ik 6mm buiten diam en 4mm binnen…lengtes zijn ongeveer 2 meter (hier heb ik er meerdere van liggen)

            en ik heb ook nog 8mm buitendiam en 6 mm binnendiam ook ongeveer 2 meter (heb ik 2 of 3 keer liggen)

            weet niet of je er iets mee kunt….anders hoor ik het wel (via u2u)

            #17486334
            Opaul
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 October 2006

              Mogelijk interesse corsaracer. Je hebt U2U.

              #17486335
              corsaracer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 January 2005

                u2u terug

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.