Wat is de beste plek om je turbodrukmeter aan te sluiten? Voor mij zijn er twee opties, namelijk in de buurt van de uiteinden van de slang die naar de Motronic loopt, zodat ik de originele slang zo veel mogelijk heel laat.
Echter heeft de originele slang een buitendiamter van 6mm en mijn meter heeft een slang met een buitendiameter van 4mm nodig. Ik heb nu een T-stuk voor 3x 6mm, een verloopstuk van 6mm naar 4mm en een slang van 4mm, dus dan ben je klaar zou je denken. Echter ken ik de formule p=F/A nog van de middelbare school. Dus de binnendiameter van je slang bepaald de kracht die nodig is voor een bepaalde druk. Daarom lijkt het me dat ik misschien beter een dikkere slang naar de meter kan laten lopen om pas op het einde het verloopstukje te gebruiken.
En ten tweede vraag ik me af of het uitmaakt of je de slang aftakt in de buurt van de turbo of in de buurt van de computer. Ik weet zeker dat het aftakken de karakteristieken van de slang zal veranderen, met name bij drukwisselingen in de slang. Heeft de plaats van de aftakking hier nog invloed op?
Oftewel, zijn er nog mensen met verstand van luchtdruk en/of mechanica? :hmmz