Beste LCD tv

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Beste LCD tv

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233589
    Astraaa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Ik ben een beetje aan het kijken naar een mooie lcd tv. beeldscherm van 81cm. Waar moet ik op letten bij de aankoop van zo’n tv. Las al ergens dat ik moet letten op ziggo gecertificeerd en hd 1080p zou een mooi beeld geven.
      Het merk samsung spreekt me erg aan. hebben mensen hier tips over een mooie tv?

      #17827767
      Jerk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 July 2004

        Ik persoonlijk vind Samsung een heel goed merk
        Ik heb 2 tv’s
        1 Samsung van 81cm lcd en een 107cm plasma van Samsung
        Maar de lcd is echt scherper en strakker dan de plasma
        Je moet als je een tv gaat kopen gewoon goed kijken als er verschillende tv’s aan staan
        Dan zie je gauw genoeg welk beeld echt scherp is en mooi van kleur

        #17827768
        Astraaa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          in de winkel zie je inderdaad veel verschil. ik wil niet op verkopers afgaan, maar weten wat ik koop. ik zag van samsung een serie met edge leds. ue32c5100. scheelt dit echt of maakt het niezoveel uit? ik zag ok de le32c530. welke zou beter zijn?

          #17827769
          kaneelschep
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 November 2004

            In de winkel heb je wel dat ze via splitters het beeld van 1 dvd speler of tuner aan alle tv’s geven.
            Dan is de kwaliteit soms iets minder dan normaal.
            Maar het is altijd beter dan uit een foldertje iets bestellen ja!

            #17827770
            Astraaa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Het is de ue32c5100 geworden. leuke prijs en een mooi beeld. Was even de vraag of het ziggo module zou werken. Had net weer een type waarbij de vraag was of deze zou werken. maar alles werkt goed. Duurde nog even voordat de boel geactiveerd was door ziggo, maar het beeld is super.

              #17827771
              caponetyuh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 May 2009

                op de site van ziggo kan je kijken of die geschikt zijn voor kijk bij ziggo en ergens staat tv daar op klikken en krijg je de merken daar kan je zien of de tv geschikt is zal anders straks vragen aan de zoon die weet het heeft bij its gewerkt die weet het ook welke type het zijn en tegen woordig zijn de led tv beter

                #17827772
                caponetyuh
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 May 2009

                  als het een 32 c5100 qwxxn is die is geschikt er voor Minimale software versie T-MSX5DEUC1000.3

                  hoop dat je hier iets aan heb

                  #17827773
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Ik heb door gespaard voor een LED tv..

                    Een lcd zal na verloop van tijd minder fel worden, leds blijven goed. Tot ze kapot gaan, lcd wordt dus zwakker…tot het kapot gaat.

                    Heb een LG 94 Cm….joekel van een ding en mooi beeld op de UPC Kast. Heb daarvoor wel een dure Hirsmann kabel van beneden naar boven gelegd met dure pluggen.

                    Blueray van de Ps3 werkt hier super op. Heel mooi beeld met een bleuray disc er in.

                    #17827774
                    BlackSapphire
                      Lid sinds:
                      4 July 2009

                      wij hebben een LG 107cm goed ding ;)

                      #17827775
                      custom
                        Lid sinds:
                        19 December 2004

                        Ik heb gewoon een Philips Ambilight van 107.. werkt prima :D

                        #17827776
                        2000
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          ik heb een samsung lcd hd ready, 94 cm. En zoals hierboven al gezegd: de achtergrond verlichting wordt minder, da’s zeker. geeft op zich niet, heeft 5 jaar gedraait, en met 2 kleine jongens vind ik dat knap.
                          Hij wordt binnenkort vervangen voor een 127cm full HD LED LCD van samsung.Kan ik wel hebben in de woonkamer, zit er vrij ver van af.
                          het wordt er wel één met dnla, lijkt me erg gemakkelijk als mijn meeste apparaten dat hebben. Ik heb tevens een full hd ontvanger besteld, dus dat wordt straks één groot feest. 3D doet me niks, heb het gezien bij een maat van me, maar ik vind de toegevoegde waarde niet de moeite waard t.o.v. de prijs

                          #17827777
                          Astra_DLS
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2008

                            Ik heb nu 2 Samsung LCD’s 32″. Bevallen beide erg goed. De nieuwe (E32D550?) heeft netwerk aansluiting dus werkt met een NAS oid. en zo’n ziggo slot. Die kaart gebruik ik echter niet van UPC in mijn geval omdat On Demand etc dan niet meer werkt.

                            Samsung is wel mijn favoriet qua kleuren en schermen. Werken ook goed met Logitech Harmony One.

                            #17827778
                            DeMeistah
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 December 2010

                              ik heb een samsung led, nu ongeveer een jaartje en totaal geen klachten over. geweldig beeld en ontwerp, via hdmi films van me laptop op me tv afspelen en kan lekker een potje knallen op de ps3 met super beeld :)

                              #17827779
                              2000
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                @Astra_DLS wrote:

                                Werken ook goed met Logitech Harmony One.

                                Inderdaad :thumb ik heb zelf ook de logitech, is één van de betere aankopen die ik de laatste jaren gedaan heb.(op mijn kadett na :D ) Zelfs mijn media tank weet wat ie moet doen.

                                #17827780
                                McKaamos
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 December 2009

                                  @Fearless wrote:

                                  Ik heb door gespaard voor een LED tv..

                                  Een lcd zal na verloop van tijd minder fel worden, leds blijven goed. Tot ze kapot gaan, lcd wordt dus zwakker…tot het kapot gaat.

                                  Heb een LG 94 Cm….joekel van een ding en mooi beeld op de UPC Kast. Heb daarvoor wel een dure Hirsmann kabel van beneden naar boven gelegd met dure pluggen.

                                  Blueray van de Ps3 werkt hier super op. Heel mooi beeld met een bleuray disc er in.

                                  LED’s worden ook zwakker naarmate ze “slijten” ;) Het is wel iets minder dan de CCFL buis in reguliere LCD panelen, en het duurt normaal wat langer voordat ze versleten zijn.

                                  Verder is een TV grotendeels persoonlijke smaak. De een houd van meer contrast, de ander van minder, bijvoorbeeld.
                                  Ik zou gewoon de winkel in rennen en eerst eens kijken welk paneel op z’n fabrieksinstelling (zoalssie meestal neergezet wordt als showmodel) volgens jou het mooiste beeld geeft en binnen je buget valt.

                                  Verder doet LCD, LED, Plasma, whatever er niet zo gek veel toe. Tuurlijk, er zit wel verschil in, maar zo heel erg relevant is het niet. Het gaat er uiteindelijk om dat je er prettig naar kan kijken.

                                  Dan is er nog Full-HD v.s. HD-Ready. Dat komt neer op 1080p vs 720p.
                                  1080p is theoretisch iets scherper, maar het ligt er aan hoe groot de TV is en wat de kijk afstand is hoeveel je daar van merkt.
                                  Laat je daar niet teveel door beinvloeden. Het ene paneel oogt op 720p beter als een andere op 1080p.
                                  Mijn paneel hier (Samsung 32inch) doet ook “maar” 720p. M’n zusje heeft een 24inch model op 1080p. Ik heb een iets grotere kijk-afstand, en ik kan niet zeggen dat er zichtbaar verschil in zit.

                                  Dus, ren de winkel in, kijk eerst naar TV’s en pas later naar de specificaties.

                                  Wat betreft videobron in winkels, zit er tegenwoordig vaak een HDMI kabel in de achterkant gedrukt (sowieso bij de Mediamarkt). Dat is digitaal en er is dus geen kwaliteit verlies. Tegenwoordig is het echt geen DVDtje via een SCART stekker meer.

                                  #17827781
                                  opelvectra
                                    Lid sinds:
                                    29 June 2004

                                    heb 2 samsungs een 42″en een 22″ben er zeer tevreden mee,kwa beeld

                                    #17827766
                                    Maurice89
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 October 2009

                                      Mijn ouders zijn overgestapt na led tv’s en led is vind ik veel mooier + scherper

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.