Beste benzine? v-power of 98? supreme? 2.0Turbo ler

Forumindex Forums Modellen Astra Beste benzine? v-power of 98? supreme? 2.0Turbo ler

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251919
    john.t
      Lid sinds:
      18 July 2012

      ik snap dat het octaangehalte hoog moet zijn voor snelle benzine motoren (iig met Turbo)
      Dus ’98 is goed dacht ik zo. Heet het tegenwoordig ‘supreme’? Twas ook superplus dacht ik
      Ik tank soms v-power en soms ’98. V-power heeft volgens mij octaangehalte 97 niet waar>?
      Wat advieseren jullie? :hmmz

      p.s

      Vind de auto soms inhouden, vooral met optrekken 1, 2, 3, 4 etc. turbo reageerd laat piggeld/schockt wat, komt dat door de verschillende tank beurtjes die hij gehad heeft? of zal het totaal niets uit maken en ligt het ergens anders aan?

      #18062820
      bd.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 July 2009

        zover ik weet is euro 98 van de bp 1 van de betere. vpower enz. is allemaal ron97

        #18062821
        john.t
          Lid sinds:
          18 July 2012

          zie bij de meeste bpompen dat de 98 vast gezet is en niet meer word gebruikt. supreme is het nu, Bij de bpomp vertelden ze me ook dat het de vervanger is.. :angel
          Word ook gezegd dat V-power geld trekkerij is… tjah, er zijn zoveel van die dingen waar mee mee verneukt worden toch :puke

          #18062822
          b07
            Lid sinds:
            24 February 2009

            ik rij met me impreza ook op euro 98 dit staat zelf op me tank klep ,mij ecu is hier ook op gemapt rijden op euro 95 zorgt in mij geval voor detonatie ,dit maakt je Zuiger kapot op de lange termijn.

            Naarmate het octaangetal hoger is, ontbrandt het gecomprimeerde benzine-luchtmengsel minder gemakkelijk spontaan. Klopvaste benzine laat daardoor een hogere compressieverhouding toe zonder spontaan te ontbranden en kan daarmee hogere motorvermogens leveren. Dit is speciaal van belang voor motoren met een turbocompressor.

            als er geen euro 98 te vinden is zou je een octaanbooster kunnen gebruiken.

            #18062823
            NoFear1696
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 May 2012

              als je opel niet gechipt is kan je gerust op Ron95 draaien maar zodra je hem chipt MOET je ron 98 tanken. Bp ultimate is in NL de beste optie. In Duitsland kan je wel V-power tanken (Ron100) of nog beter Aral(is Bp in duitsland) Ron102.
              als je je Opel laat chippen wordt dit ook gemeld door de chipper.
              doe je het niet doet (ron98 tanken) heb je grote kans dat je zuigers smelten of kleppen oplossen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.