bestanden van oude pc overzetten op nieuwe.

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia bestanden van oude pc overzetten op nieuwe.

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222157
    Astraaa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      ik heb hier nog een pc kast staan. dus zonder scherm ed. Hoe kan ik foto’s enz van deze pc op mijn nieuwe pc zetten? dmv usb?

      #17683825
      Onderbroekie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 July 2007

        Harddisk eruit halen, en aan je bestaand werkend pc aansluiten, of in een externe hardeschijf case inpluggen en via usb aansluiten.

        #17683826
        opelkadetje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 December 2004

          ik weet niet hoe veel en groot alles bij elkaar is.. maar als jij een 8gb sticky hebt… dan zou ik lekker ff je scherm en toetsenbord/muis aansluiten en ff alles eropknallen.. dan formateren/ leeghalen en met diskredactor eroverheen later.. dan veegt ie alles schoon (als je hem wilt verkopen) anders is dat niet perse nodig

          #17683827
          Roelof
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Als beide in een netwerk kunnen dan even met bestand en printerdeling ingestelt over het netwerk kopieren.

            Maar de HDD even uit de kast halen en in de andere PC even aansluiten is voor een leek het meest makkelijke ;)

            #17683828
            Astraaa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              is dat een soort kabel? En enig idee wat de kosten ongeveer zijn?

              #17683829
              MeMeBot
                Lid sinds:
                28 June 2010

                Waarom koop je geen behuizing waar je je oude hard disk in plaatst, sluit je deze via USB aan, en zet je zo al je data over?
                Heb je nog een externe schijf erbij ook die je op elke PC aan kunt sluiten.
                Moet je wel even opletten of je hard disk een SATA of IDE (PATA) interface (aansluiting) heeft.
                Dit moet dan op de behuizing overeenkomen met de aansluiting op de hard disk zelf.

                #17683830
                kaneelschep
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 November 2004

                  Het lijkt me duidelijk dat ie dit verhaal over ide-sata, Netwerk verbindingen en hd’s in cases bouwen waarschijnlijk allemaal niet echt helemaal gaat snappen.
                  Dan was namelijk de vraag op zich overbodig geweest..
                  :)
                  Het makkelijkst is van iemand ergens even een externe HD lenen. je toetsenbord, muis, monitor weer aan de ouwe pc aansluiten en al je zooi op die externe schijf zetten.
                  Dan alles weer aan de nieuwe en kopieren maar.

                  Mocht je willen zou je de schijf ook in een externe Hd case kunnen doen, maar ik weet niet hoe groot ie is en of dat het allemaal wel waard is.
                  Ik ben altijd van de: geen onnodig geld uitgeven… ;)

                  #17683831
                  Roelof
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Dit is het meest handige tooltje voor dit soort zaken:
                    http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=974903

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.