Bestanden delen?

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Bestanden delen?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17380325
    maxim102
      Lid sinds:
      26 October 2006

      Hier werkt alles goed hoor, zal toch gewoon een kwestie zijn van instellen ;)

      Heb een Windows XP Professional pc beneden draaien, een Windows XP Home Edition laptop, een Linux Ubuntu server voor website en centrale data-opslag (muziek, films, belangrijke bestanden…), een Mythbuntu (Linux Ubuntu in combinatie met MythTV) als mediacenter draaien en tot slot mijn eigen pc met Windows Vista Ultimate :) Ik kan vanaf elke computer alle bestanden die ik heb gedeeld in het netwerk benaderen, zonder ook maar 1 programma wat niet van Windows of Linux is..

      Dus voor je de moed op geeft, goed zoeken!

      #17380326
      peerke1987
        Lid sinds:
        28 December 2006

        alles is ook op te lossen, alleen is het heel moeilijk alles uit te leggen via forum.. of het probleem te analyseren.

        mensen zoals jij die al met ubuntu en heel het netwerk werken hebben er dan ook meer kaas van gegeten. ik zelf ben ook zo’n persoontje haha. Nergens geen problemen mee… maar owee als het bij iemand anders niet zo is en je moet hem via forum helpen word het een stukje moeilijker!

        #17380327
        maxim102
          Lid sinds:
          26 October 2006

          origineel gepost door peerke1987
          ..maar owee als het bij iemand anders niet zo is en je moet hem via forum helpen word het een stukje moeilijker!

          Da’s waar.. Maar zo moeilijk was het voor mij niet om het Windows netwerk op te zetten, gewoon de netwerkwizard doorlopen was bij mij voldoende. Toen kwam het geleuter met Linux nog, maar dat is in dit geval niet :)

          Dus probeer nog eens gewoon de netwerkwizard te doen, en wel aanmelden bij dezelfde werkgroep! Anders zien je pc’s elkaar niet ;)

          #17380328
          peerke1987
            Lid sinds:
            28 December 2006

            netwerk wizard heb in je inprinciepe niet nodig. Wanneer je elkaar kunt pingen is het genoeg. En normaal gesproken als je computers aansluit draad/draadloos zit je in het zelfde ip bereik en zou je elkaar moeten kunnen pingen.

            Nou kan het zijn, dat je elkaar kunt pingen, maar niet op de gedeelde bestanden kunt komen. Dit kan aan de werkgroep liggen.

            Maar als je niet kunt pingen is er iets niet goed in je netwerk!

            #17380329
            maxim102
              Lid sinds:
              26 October 2006

              Klopt, maar met behulp van de netwerkwizard kun je jezelf makkelijk aanmelden op een werkgroep ;)

              #17380330
              peerke1987
                Lid sinds:
                28 December 2006

                kan je inderdaad misschien 2 stappen scheelen, maargoed je hebt gelijk, via eigenschappen deze computer –> Werkgroep wijzigen moet je ook maar weten:P

                #17380331
                maxim102
                  Lid sinds:
                  26 October 2006

                  origineel gepost door peerke1987
                  via eigenschappen deze computer –> Werkgroep wijzigen moet je ook maar weten:P

                  Dat heeft een reboot nodig :P Achja, het maakt allemaal niet uit..

                  Ik heb nu een nieuwe laptop erbij sinds gisteren, de netwerkwizard uitgevoerd en ik kan bij al m’n muziek op m’n server, printen op de pc van beneden en ga zo maar door.. Zo simpel als wat.

                  Dus Jerk, voer nog is op alle pc’s de netwerkwizard uit, let goed op dat je je op alle pc’s op dezelfde werkgroep aanmeld en herstart dan alle pc’s en laat dan weten of er wat uit is gekomen! :)

                7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.