Beslagen ramen?

Forumindex Forums Modellen Astra Beslagen ramen?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18351638
    Tony Jacobs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 November 2017

      Hoi,

      we hebben elke winter last van beslagen ramen wat redelijk ambetant is. Telkens raam open zetten, blazer op volle toeren. De auto is wel van 2000, Astra G dus kan wel wat versleten zijn en daardoor wat lucht binnen komen.

      Heb wat zoekwerk gedaan en misschien moet ik de filter van de recirculatieklep vervangen, eens kijken of die vochtig is?

      Eerste minuten valt het mee maar na 10–15 minuten beslagen de ramen en is het ambetant rijden.

      Enige oplossing?

      Alvast bedankt.

      #18351639
      AstraFan54
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 January 2016

        Al eens geprobeerd om je ramen te reinigen met glazenreiniger? Vaak als mijn ramen weer beginnen te beslaan maak ik ze even schoon en dan is het probleem weer opgelost.

        Heb je ook je binnencirculatie uit staan?

        #18351640
        Tony Jacobs
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 November 2017

          Dankjewel voor je hulp. De binnencirculatie en airco staan uit. Hebben we inderdaad al geprobeerd maar dan met dreft, een advies van garagist. Heeft geholpen maar we hebben nu nog steeds last.

          #18351645
          Hilko
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 October 2008

            Heb ik ook gehad in mijn vorige Astra G. Daar bleek de ventilatieklep op de blower in de recirculatiestand vast te staan. Motortje en dus knopbediening werkte niet meer. Als je je dashboardkastje verwijdert, dan zie je m zitten en kun je m controleren. Ik heb m toen vastgezet op de open stand en nooit meer last gehad.

            #18351649
            Tony Jacobs
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 November 2017

              Hoe kan ik juist zien of hij goed staat dan? Hoe hoort hij te staan?

              #18351657
              Hilko
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 October 2008

                Dashboardkastje eruit. Contactsleutel er in. Stand ventilator op hoog en knopje van recirculatiestand aan- en uitzetten.

                Dan goed kijken wat er gebeurt bij de blower. Als je een klep ziet bewegen, dan zal hij het ws. goed doen, anders heb je hetzelfde als ik had.

                Beetje lef, goed kijken en logisch nadenken, dan lukt het vanzelf.

                 

                #18351693
                dockedmarc
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 August 2011

                  doet je airco het nog? zo ja, waarom zet je die dan uit?

                  een airco haalt juist het vocht uit de lucht zodat je ramen minder tot niet beslaan. alleen bij temperaturen onder de 3 graden ofzo gaat de airco vanzelf uit ivm bevriezen.

                  als je airco stuk/leeg is zou ik bij de bouwmarkt een vochtvreter halen en deze in de auto zetten, werkt als een speer.

                  #18351696
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Vochtvreter kan je beter bij de Action halen, dat is goedkoper. :no-money:

                     

                    Wat ook kan helpen (althans bij mij) naast de vochtvreter:

                    Lang stuk gaan rijden met de kachel op hoog / Airco uit en alle raampjes op een klein kiertje.

                    #18351763
                    Hilko
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 October 2008

                      Tony, bedenk wel dat het oplossen van de oorzaak altijd beter is dan het bestrijden van de gevolgen :negative:

                      #18351804
                      dockedmarc
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 August 2011

                        [quote quote=18351696]Vochtvreter kan je beter bij de Action halen, dat is goedkoper. :no-money: .[/quote]

                        wat maakt het in godsnaam uit waar je een vochtvreter haalt?

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.