Bescherming tussen einde demper en bodem los.

Forumindex Forums Modellen Astra Bescherming tussen einde demper en bodem los.

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262778
    JoelBos
      Lid sinds:
      12 October 2013

      Goedemorgen.

      Gister zag ik tot mijn verbazing dat een stuk blik/bescherming tussen de eind demper en bodem van mijn auto los was. Deze zit met 3 buiten/schroeven vast. Wat het precies is weet ik niet het schijnnen bouten/schroeven van alaminuim te zijn. Nu had ik even met een auto groothandel gebeld en die konden mij deze niet leveren. Weet iemand wat hier voor gebruikt word? En waar ik die kan krijgen? Ze zijn namelijk alle drie los en heb de beschikking tot een brug dus vind ik het zonder de auto weg te brengen.

      Het gaat om een astra station uit 2005.

      Alvast bedankt!

      Gr. joel

      #18201473
      TedMechanic
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2007

        Dat is het hitteschild van de uitlaat. Deze scheurt meestal los van de schroeven. Schroeven blijven zitten, hitteschild komt los. Tip is om gewoon vast te zetten met een paar grotere ringen tussen de schroeven :thumbup

        #18201474
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          alleen 9 van de 10x breekt dan het schroefdraad af, wij laten ze vaak gewoon weg

          #18201475
          JoelBos
            Lid sinds:
            12 October 2013

            Bedankt voor jullie reactie! Ik ga hem dit weekend even op de brug zetten. Ik hoop dat het schroefdraad nog heel is. Als dit niet zo is kan het dan kwaad hem er af te laten?

            #18201476
            KadAstra-EF
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 July 2010

              @JoelBos wrote:

              Bedankt voor jullie reactie! Ik ga hem dit weekend even op de brug zetten. Ik hoop dat het schroefdraad nog heel is. Als dit niet zo is kan het dan kwaad hem er af te laten?

              Je kunt altijd even proberen met kruipolie, bij mij lukte het wel na een paar pogingen.
              maar ik draaide ook niet te hard omdat je anders de schroefdraad WEL kaport draait.

              Rik :)

              #18201477
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                eerst goed in de WD40 inspuiten, even laten staan.
                dan na 5 a 10 minuten nogmaals wd40 erop, nog even laten staan.
                dan voorzichtig losdraaien, gaat het moeilijk even terug, en weer verder.
                meestal komt het dan wel goed.

                We hebben dezelfde ellende ook met de hitteschilden van de Vectra-B, ben er knap handig in geworden.

                Willem

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.