benzinetank loshalen corsa a 1992

Forumindex Forums Modellen Corsa benzinetank loshalen corsa a 1992

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211279
    tcentje
      Lid sinds:
      5 August 2009

      Hoi,

      In verband met een lekkende benzineleiding zal ik de tank onder de auto uit moeten halen. Helaas zit het lek niet bij de brandstofpomp die dus onder de achterbank zit. De reden dat ik denk dat het lek in de toevoer naar de motor zit is omdat ie alleen bij draaiende motor lekt. Ik heb nog geen werkplaatshandboek en heb in ieder geval gezien dat de uitlaat onder de tank doorloopt.

      Mijn vraag: Moet de gehele uitlaat er onderuit om de tank te demonteren of kan deze in stukken onder de auto uit?

      Ook een vraag hoe ik het beste de brandstofleiding kan vervangen, is universele leiding daar geschikt voor?

      Alvast bedankt en groet,
      Chris

      #17509807
      rammaz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 July 2004

        he chris,

        zoals je al onderaan je auto gezien hebt moet toch je middendemper en achterdemper eraf.
        als je mazzel hebt of je hebt zelf de delen die inelkaar moeten ingevet dan moet dit geen probleem zijn.
        als de achterdemper vast zit dan is dat kloten geblazen.
        de middendemper/voorpijp kan je beter loshalen vanaf het spruitstuk…das meestal geen probleem.

        ook heb je nog te maken met je handremkabel……..als je tijdens het wisselen NIET je handrem aan trekt ,dan heb je volgens mij genoeg ruimte om de tank te bewegen en de nieuwe brandstofleidingen te vervangen.
        de tank hoeft er dus niet onder vandaan,maar als je toch bezig ,zou ik het wel doen.
        rijdt hem zo leeg mogelijk,haal hem eronderuit en controleer de staat van de tank,zonodig bijwerken/laag tectiel erover.
        controleer ook gelijk of de beluchtingsslang goed is en niet verstopt.

        een tip:gebruik een oud stuk tapijt (om op te liggen en de tank niet te beschadigen)en probeer de achterkant van de auto m.b.v. “assteunen” omhoog te krijgen….dit geeft wat meer werkruimte.

        ik gebruik zelf als ik onder de auto moet werken liever twee oude velgen met grote blokken hout ,zodat ik zeker weet dat de auto blijft staan(ben niet zo gek van assteunen).
        best zwaar …750 kg op je barst!!!!

        LET WEL OP: de auto is van de handrem dus zet hem in een versnelling en blokkeer de voorwielen mbv stenen of geschikte spullen.

        de brandstofleiding zou ik niet op bezuinigen….ik geloof dat dit best wel duur spul is,iets van 40 euro/m.(weet t niet zeker hoor!)
        maar type slang is vrij sterk en ook moeilijk door te knippen,dus dat zegt genoeg.
        ik had het van de opel-dealer….

        en vervang gelijk ook die dikke slang die aan je vulleiding zit,deze willen ook weleens lekken en zijn de wat minder kwalitatieve slangen.
        kijk ook eens naar je brandstofleiding in je motorruimte naar je motorblok.
        als deze lek raakt ,dan is de kans groter dat je auto in de fik kan staan,blokkie is immers lekker warm!

        beter in een keer alles goed ,dan over 2 maanden weer eronder toch?
        pfff….al met al weer een heel verhaal….succes man!

        #17509808
        tcentje
          Lid sinds:
          5 August 2009

          Hoihoi,

          Rammaz, superbedankt voor je uitgebreide uitleg!

          Ik ben gisteren bezig geweest en heb twee kleine brugjes waar je de auto op kan zetten, die zijn stabiel en stevig.
          Ik heb dus inderdaad de uitlaat losgehaald, einddemper zat muurvast maar ik heb de tank losgehaald en ondersteund met een blok hout zodat ie niet op de uitlaat of handremleiding drukte.

          Ik heb zo de boosdoener kunnen verwijderen, de benzinetoevoerslang vanuit de tank naar de motor. De rest is prima in orde, ik heb ook onder de motorkap gekeken en ook daar is het in orde. Ik ga gelijk ook de benzinefilter vernieuwen want die is daar aan toe.

          Kortom, ga vandaag naar de autohandel benzineslang halen en een filter.

          Nog een vraag, moet je de benzine doorzuigen tot ie door heveleffect uit het filter stroomt alvorens montage of pompt de pomp tijdens het starten snel genoeg door?

          Bedankt nogmaals en groet,
          Christiaan

          #17509809
          rammaz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 July 2004

            pfffff…..ik heb niet zoveel ervaring met brandstofpompen aangezien ik zelf nog met corsa uit 86 rijdt en die heeft niet zon pomp bij de tank,maar op het blok zelf.

            weet ook niet of je zon pomp zonder brandstof zomaar aan kan zetten…misschien dat iemand anders dat weet.

            rammaz

            #17509810
            tcentje
              Lid sinds:
              5 August 2009

              Hoi,

              Het probleem is opgelost. Ik heb gisteren de tank ten dele losgehaald en de benzineslang aan een stukje staaldraad gebonden. Zo heb ik de slang achter de tank doorgetrokken en direct een nieuw benzinefilter gemonteerd. Na de tank vast te hebben gebout nog even gekeken of er niets klem zat maar de benzinestroom bleek uitstekend.

              Ik heb gewoon de boel weer goed vastgezet en de motor gestart, na nog geen 3 seconden startte die al en bleef lopen dus de peut zat zo weer bij het motorblok. Met een proefritje bleek dat het euvel was opgelost en dat alles goed werkte, niks geen lekken meer. In totaal heeft dit geintje me slechts 20 euro gekost en 2 avonden werk. Valt mee lijkt me!:)

              Nog zeer bedankt voor alle tips!

              Groet,
              Christiaan

              #17509811
              rammaz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 July 2004

                oke man:thumbup

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.