Benzinedrukregelaar op z20LET met TB’s ?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Benzinedrukregelaar op z20LET met TB’s ?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249759
    RacesconaB204
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 December 2009

      Ik heb een z20LET opgebouwd met TB’s (zie foto), maar waar ik nu aan twijfel is of de benzinedrukregelaar die ik gebruikte op de c20XE wel geschikt is om wat overdruk voor z’n kiezen te krijgen? Bij een zelfaanzuigende motor ziet ie alleen vacuum, maar dadelijk ook een beetje overdruk.
      Deze bedoel ik:

      Heeft iemand hier ervaring mee en mocht deze hier niet geschikt zijn, welke ik dan zou moeten hebben?

      #18038868
      RacesconaB204
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 December 2009

        De leverancier van de benzinedrukregelaar die ik tot nu toe gebruikte voor de c20XE (QED Motorsport) ‘denkt’ (?) dat deze niet geschikt is om te gebruiken op een geblazen motor.

        Ik heb er daarom maar eentje gekocht die wel geschikt zou moeten zijn (after-market t.b.v. Mitsubischi EVO etc). Deze:

        Dat zal wel werken.

        #18038869
        otdh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 March 2010

          elke bdr zou moeten werken, want je steld je gewenste druk in met t vacuumslangetje er vanaf, wat dus gelijk staat aan ”overdruk”

          het enige dat veranderd met vacuum eraan is dat de druk stationair en met deellast wat lager is als met vollast

          #18038870
          RacesconaB204
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 December 2009

            @otdh wrote:

            elke bdr zou moeten werken, want je steld je gewenste druk in met t vacuumslangetje er vanaf, wat dus gelijk staat aan ”overdruk”

            het enige dat veranderd met vacuum eraan is dat de druk stationair en met deellast wat lager is als met vollast

            In theorie mee eens, maar of het membraan i.p.v. een klein beetje vacuum/onderdruk bij wijze van spreken 1,3 bar overdruk voor z’n kiezen krijgt is een heel ander soort belasting. De laaddruk gaat de veer ‘helpen’ wat onder vacuum nooit het geval is, dus of ze allemaal zonder meer geschikt zijn ben ik bij voorbaat niet zeker van.

            Het zou kunnen dat die andere van mij het ook wel doet, maar zeker ‘weten’ is een ander verhaal.

            Wanneer je wat speurt naar benzinedruk regelaars wordt er wel degelijk verschil gemaakt en expliciet vermeld dat/of ze ook voor turbo-motoren geschikt zijn in overdruk bereik, heb ik intussen ontdekt. Dus..?

            #18038871
            otdh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 March 2010

              ik heb ongeveer dezelfde als die 1e van jou en de 2e precies dezelfde

              mijne bleven ook bij 1.3 bar vuldruk dezelfde brandstofdruk houden
              gezien op de testbank met de motorkap open en t metertje in het zicht

              dit wel op een c20let ipv een z20…

              #18038872
              giuliettaevo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 November 2006

                Zelf gebruik ik gewoon originele drukregelaars en die doen het prima, ook van atmosferische blokken waar ineens laaddruk op komt… Druk afstellen wil ik niet kunnen, als er iets aan het mengsel verandert moet worden mag de ecu dat doen… ;)

                #18038873
                RacesconaB204
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 December 2009

                  @giuliettaevo wrote:

                  Zelf gebruik ik gewoon originele drukregelaars en die doen het prima, ook van atmosferische blokken waar ineens laaddruk op komt… Druk afstellen wil ik niet kunnen, als er iets aan het mengsel verandert moet worden mag de ecu dat doen… ;)

                  Die originele dingen zullen het wel goed doen, maar zijn allemaal geintegreerd in de originele brandstof-rail. Wanneer je TB’s monteert heb je niets meer aan de originele branstof-rail met geintegreerde regelaar en zul je dus iets anders moeten hebben.

                  De originele brandstof-rail met geintegreerde regelaar met vacuum-/laaddrukcompensatie heb ik wel, maar daar kan ik dus niets mee (of ik moet het originele spruitstuk gebruiken en de TB’s achterwege laten).

                  Hoe dan ook,…met dat nieuwe ding zal het wel goed komen ;)

                  #18038874
                  giuliettaevo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 November 2006

                    Ok… Dat wist ik niet. ;)

                    Eind goed, al goed.. :afro

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.