Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Benzinedrukregelaar op z20LET met TB’s ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juni 2012 om 20:17 #17249759
Ik heb een z20LET opgebouwd met TB’s (zie foto), maar waar ik nu aan twijfel is of de benzinedrukregelaar die ik gebruikte op de c20XE wel geschikt is om wat overdruk voor z’n kiezen te krijgen? Bij een zelfaanzuigende motor ziet ie alleen vacuum, maar dadelijk ook een beetje overdruk.
Deze bedoel ik:Heeft iemand hier ervaring mee en mocht deze hier niet geschikt zijn, welke ik dan zou moeten hebben?
21 juni 2012 om 20:09 #18038868De leverancier van de benzinedrukregelaar die ik tot nu toe gebruikte voor de c20XE (QED Motorsport) ‘denkt’ (?) dat deze niet geschikt is om te gebruiken op een geblazen motor.
Ik heb er daarom maar eentje gekocht die wel geschikt zou moeten zijn (after-market t.b.v. Mitsubischi EVO etc). Deze:
Dat zal wel werken.
21 juni 2012 om 20:36 #18038869elke bdr zou moeten werken, want je steld je gewenste druk in met t vacuumslangetje er vanaf, wat dus gelijk staat aan ”overdruk”
het enige dat veranderd met vacuum eraan is dat de druk stationair en met deellast wat lager is als met vollast
21 juni 2012 om 21:04 #18038870@otdh wrote:
elke bdr zou moeten werken, want je steld je gewenste druk in met t vacuumslangetje er vanaf, wat dus gelijk staat aan ”overdruk”
het enige dat veranderd met vacuum eraan is dat de druk stationair en met deellast wat lager is als met vollast
In theorie mee eens, maar of het membraan i.p.v. een klein beetje vacuum/onderdruk bij wijze van spreken 1,3 bar overdruk voor z’n kiezen krijgt is een heel ander soort belasting. De laaddruk gaat de veer ‘helpen’ wat onder vacuum nooit het geval is, dus of ze allemaal zonder meer geschikt zijn ben ik bij voorbaat niet zeker van.
Het zou kunnen dat die andere van mij het ook wel doet, maar zeker ‘weten’ is een ander verhaal.
Wanneer je wat speurt naar benzinedruk regelaars wordt er wel degelijk verschil gemaakt en expliciet vermeld dat/of ze ook voor turbo-motoren geschikt zijn in overdruk bereik, heb ik intussen ontdekt. Dus..?
21 juni 2012 om 21:08 #18038871ik heb ongeveer dezelfde als die 1e van jou en de 2e precies dezelfde
mijne bleven ook bij 1.3 bar vuldruk dezelfde brandstofdruk houden
gezien op de testbank met de motorkap open en t metertje in het zichtdit wel op een c20let ipv een z20…
21 juni 2012 om 22:16 #18038872Zelf gebruik ik gewoon originele drukregelaars en die doen het prima, ook van atmosferische blokken waar ineens laaddruk op komt… Druk afstellen wil ik niet kunnen, als er iets aan het mengsel verandert moet worden mag de ecu dat doen… ;)
22 juni 2012 om 23:08 #18038873@giuliettaevo wrote:
Zelf gebruik ik gewoon originele drukregelaars en die doen het prima, ook van atmosferische blokken waar ineens laaddruk op komt… Druk afstellen wil ik niet kunnen, als er iets aan het mengsel verandert moet worden mag de ecu dat doen… ;)
Die originele dingen zullen het wel goed doen, maar zijn allemaal geintegreerd in de originele brandstof-rail. Wanneer je TB’s monteert heb je niets meer aan de originele branstof-rail met geintegreerde regelaar en zul je dus iets anders moeten hebben.
De originele brandstof-rail met geintegreerde regelaar met vacuum-/laaddrukcompensatie heb ik wel, maar daar kan ik dus niets mee (of ik moet het originele spruitstuk gebruiken en de TB’s achterwege laten).
Hoe dan ook,…met dat nieuwe ding zal het wel goed komen ;)
23 juni 2012 om 18:40 #18038874Ok… Dat wist ik niet. ;)
Eind goed, al goed.. :afro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.