Benzine prijs

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Benzine prijs

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 117)
  • Auteur
    Berichten
  • #17829295
    soepkiepe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 August 2010

      ja maar doordat er toch veel mensen wel zijn gestopt met roken lopen ze dus alsnog geld mis, ik vermoed dat dat ook 1 van de redenen is dat de brandstof duurder word, stel je eens voor, heel nederland stopt met roken, wat krijg je dan?
      den haag loopt veel belasting mis, dus gooien ze de benzine en allerlei andere dingen weer omhoog zat dat het weer eenbeetje gelijk trekt.

      mensen die niet roken zijn gezonder zeggen ze, zit ook wel waarheid in maar ook zat die overlijden aan longkanker die nooit een peuk hebben gerookt.
      wat krijg je als heel nederland stopt? gezondere mensen, minder werk voor mensen in het ziekenhuis, meer mensen bij huis die werkloos zijn, want wees eerlijk, een dokter of arts of hoe die namen ook allemaal zijn daar school je niet binnen een week om naar een andervak.

      #17829296
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        [rquote=1887018&tid=143947&author=soepkiepe]ja maar doordat er toch veel mensen wel zijn gestopt met roken lopen ze dus alsnog geld mis, ik vermoed dat dat ook 1 van de redenen is dat de brandstof duurder word, stel je eens voor, heel nederland stopt met roken, wat krijg je dan?
        den haag loopt veel belasting mis, dus gooien ze de benzine en allerlei andere dingen weer omhoog zat dat het weer eenbeetje gelijk trekt.

        mensen die niet roken zijn gezonder zeggen ze, zit ook wel waarheid in maar ook zat die overlijden aan longgriep die nooit een peuk hebben gerookt.
        wat krijg je als heel nederland stopt? gezondere mensen, minder werk voor mensen in het ziekenhuis, meer mensen bij huis die werkloos zijn, want wees eerlijk, een dokter of arts of hoe die namen ook allemaal zijn daar school je niet binnen een week om naar een andervak.[/rquote]

        Laat ik je in deze kwestie gelijk even uit de droom helpen met het feit dat een zieke burger nog altijd veeeeel meer kost dan oplevert. Wat hij oplevert verdwijnt linea recta in de zakken van artsen en de farmaceutische industrie en niet in de die van de belastingdienst. Die accijnsen op roken zijn wat dat betreft een pleister op een bloedende gapende etterende wond. Immers is er al decennia lang aangetoond dat mensen ongezonder zijn die roken. Die krijgen er namelijk niet alleen maar lonk anker van. Net als dat als jij poep in je benzinetank doet niet alleen je tank er vuil van wordt. Statistisch gezien leven rokers veel korten en worden veel vaker ziek en krijgen vooral veel vaker een ernstige dodelijke ziekte die keihard aan roke gerelateerd is. Uiteraard krijgen ook niet rokers wel eens die ziektes, ik ken er persoonlijk goede voorbeelden van, bijvoorbeeld mijn tante, jongste van vijf en nooit gerookt als enige en juist die is vorig jaar overleden door longk anker. Een vrouw waar wij altijd een huisje huurde op Terschelling die altijd biologisch eten at en juist die ging aan de zelfde aandoening dood. Maar ik ken er tientallen die aan het roken zijn overleden, niet alleen door die aandoening, maar ook door nieraandoeningen, beroertes, vele andere soorten k anker die ook door roken veroorzaakt kunnen worden. K anker slaat namelijk in allerlei vormen toe als een lichaam ongezond is. Hier moet je dus niet van de uitzonderingen uit gaan, maar de regel.

        Los van dit alles moeten we ook niet vergeten dat tabak de oude tabak niet meer is. Hier wordt naar mijn idee onterecht zeer weinig aandacht aan geschonken. In de jaren 70 was de concurrentiestrijd in de tabaksindustrie moordend geworden doordat iereen dat merk ging roken wat adverteerde met ‘It’s toasted’. Alle andere merken gingen er in mee en gingen ook allerlei toevoegingen doen aan tabak, niet alleen smaakjes, maar ook conserveermiddelen, vochtigheidsmiddelen, kleurstoffen en nog de ergste ‘nicotineboosters’ die in de zgn. ‘sausing’ aan de natuurlijke tabaksbladen toe worden gevoegd. Die laatste is verantwoordelijk voor een 10 keer sterkere verslaving dan je aan natuurlijke tabak zou hebben. Dit zorgt voor 10 keer sterkere afkickverschijnselen. Mocht je er dus over denken om te stoppen is het helemaal geen gek idee eerst eens een maandje toevoegings-vrije tabak te gaan roken.

        #17829297
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          [rquote=1886179&tid=143947&author=soepkiepe]mij is wel eens verteld, bij de zogenaamde witte benzine pompen krijg je je benzine wel goedkoper, maar het is eigenlijk een soort rest afvel van de shell en bp en zo, qwa verhouding is het wel goedkoper, maar je tank is ook eerder leeg, raar maar waar ik rij op euro95 van de bp langer dan die van de komas het scheelt wel een paar cent, maar ja in verhouding ben je dus duurder uit, dus maakt het eigenlijk geen reet uit waar je tankt!;)[/rquote]

          Dit is al even onwaar, nog recent door Kassa getest. De verschillen zijn te verwaarlozen tussen de benzines, zelfs de duurdere die worden geadverteerd als dat je er langer op kan rijden op één tank is onzin. Hier ging de test ook primair over, maar ze hebben ook de goedkope witte pompen benzine getest. Verbruik was en bleef identiek en ook de zogenaamde schonere eigenschappen en zelfs reinigende eigenschappen waren er niet!

          Er was geen enkele brandstofleverancier die de heren bij Kassa te woord wou komen staan!:swear Zegt genoeg!

          Ik denk zelf dat die duurdere benzines puur bestaan als tolerantiepeiling. Hoe meer mensen het prima vinden om meer te betalen voor hun benzine hoe hoger ze de prijzen denken te kunnen opvoeren….:vertag

          #17829298
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            [rquote=1886499&tid=143947&author=soepkiepe]nee omdat dan heel nederland er achter komt hoe hard we genaait zijn door die euro :afro

            alles zal het zelfde blijven, ma wat vroeger 1 gulden was werd direkt al 1 euro, inmiddels is het zelfs al duurder allemaal:P
            onee 1 ding is wel netjes omgerekend :D ons loon:agent[/rquote]

            Hier ben ik het wel volmondig mee eens!!:thumbup:thumbup

            #17829299
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              [rquote=1886923&tid=143947&author=wijnands82]dat is met roken toch net zo ik kan me nog herinneren dat ik zei “als een pakje peuken fl10.- kost dan stop ik echt met roken”……. ik rook nog! (terwijl een slof marlborro zonder btw en accijns maar 11.- eutjes kost)

              Overheid: we verhogen de accijns zodat mensen stoppen met roken!!
              Vertaling: we willen meer geld vangen want we weten dat de mensen toch niet stoppen.

              met drank ook zo 18% accijns verhoging maar we zuipen gewoon door….

              en dat is met de brandstof net zo…. we rijden toch wel door

              [/rquote]

              Dat laffe langzame verhogen in dit land is ook gewoon zo slap. :puke Toen in scandinavie alcoholisme een probleem werd van vernietigende afmetingen heeft de overheid gewoon besloten alles drie keer zo duur te maken en alleen beschikbaar in staatswinkels.

              Het heeft geholpen….:thumbup

              #17829300
              soepkiepe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2010

                vinci, bedankt voor je reacties, haal ik ook dingen uit waar ik weer wat van leer natuurlijk, maar ff over die 1e, je heb mij denk ik een beetje verkeerd begrepen over dat verhaaltje van de artsen, dat verhaal ging er niet om dat dat geld naar de belasting zou gaan.
                dat ging er om dat waneer heel nederland stopt met roken, de gezondheidszorg het minder druk krijgt, dat is wat ik in een lang verhaal bedoelde, dus krijg je weer werkeloosheid, uiteraad is er genoeg te doen in een ziekenhuis dat wel, maar waneer niemand meer rookt word dat wel minder, de kinderen die nu nog een pamper dragen worden al ongeveer met de pap lepel in gegoten om niet te roken, die zelfde generatie kun je ook al haast met de paplepel in gieten dat ze beter geen long arts kunnen worden, snap je wat ik bedoel? nou zal hoe als ik het zeg wel erg overdreven zijn, maar ik denk wel dat de ziekenhuizen dan artsen hebben lopen die nu echt druk zijn dan veel meer rust hebben

                #17829301
                DEEF
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 May 2007

                  al kost de benzine 3 euro per liter!blijf toch rijden!
                  tank altijd in duitsland..de v-power 100 stond laatste keer op 169,9 ct/l :o
                  (95 mag niet meer :P en die zogenaamde exceliums en v-powers is gewoon 95-97 :fy1 )

                  #17829302
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    [rquote=1887563&tid=143947&author=soepkiepe]vinci, bedankt voor je reacties, haal ik ook dingen uit waar ik weer wat van leer natuurlijk, maar ff over die 1e, je heb mij denk ik een beetje verkeerd begrepen over dat verhaaltje van de artsen, dat verhaal ging er niet om dat dat geld naar de belasting zou gaan.
                    dat ging er om dat waneer heel nederland stopt met roken, de gezondheidszorg het minder druk krijgt, dat is wat ik in een lang verhaal bedoelde, dus krijg je weer werkeloosheid, uiteraad is er genoeg te doen in een ziekenhuis dat wel, maar waneer niemand meer rookt word dat wel minder, de kinderen die nu nog een pamper dragen worden al ongeveer met de pap lepel in gegoten om niet te roken, die zelfde generatie kun je ook al haast met de paplepel in gieten dat ze beter geen long arts kunnen worden, snap je wat ik bedoel? nou zal hoe als ik het zeg wel erg overdreven zijn, maar ik denk wel dat de ziekenhuizen dan artsen hebben lopen die nu echt druk zijn dan veel meer rust hebben[/rquote]

                    Ok, wel weer -offtopic maar inderdaad zou dat wel kloppen als het om een zeer plotselinge omslag ging, maar geloof me dat er genoeg mensen ziek blijven worden, ook als het roken geleidelijk stopt. Er is al jaren een tekort aan ziekenhuisbedden, een lange wachtlijst voor allerlei soorten behandelingen en allerlei maatregelen om te bezuinigen op ziektekosten. Dit reflecteert zich ook direct in de ziektekosten premie die we momenteel betalen.:vertag

                    Er is dan ook meer dan eens in het reguliere nieuws gemeld dat er een direct verband is tussen leven in Rotterdam of Amsterdam en de gemiddelde maximale leeftijd. Dit is weer direct te relateren aan de luchtkwaliteit, in Amsterdam is er bijvoorbeeld veel chroom in de lucht door Corus (hoogovens) en de meestal uit het westen waaiende wind. Om maar één voorbeeld te noemen. Deze stoffen zijn haast nog slechter dan tabaksrook.

                    Dan voeding, vorige week is van een vriend van mij zijn moeder overleden aan darmk anker. Twee jaar geleden zijn vader, aan het zelfde…. 12 jaar geleden een andere vriend van mij op 28 jarige leeftijd aan darmk anker. 15 jaar geleden een buurman van mij ook aan….je raad het al… Mijn eigen moeder…. leeft nog, maar ook….ja…:cry

                    #17829303
                    soepkiepe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2010

                      helaas zullen we nooit van die ziekte af komen ben ik bang.
                      ik denk dat we elkaar wel begrijpen ;)
                      dus zullen we ff weer ontopic verder gaan? :P

                      #17829304
                      GlennGSI
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 August 2007

                        Heb em er vandaag heen moeten duwen helaas :’)

                        #17829305
                        Freestyler
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 January 2006

                          [rquote=1887808&tid=143947&author=GlennGSI]Heb em er vandaag heen moeten duwen helaas :’)[/rquote]

                          Zou voor mij ook geen eerste keer zijn :angel

                          400 mtr voor de pomp, op. En de laatste 400 mtr moeten duwen door de regen. Eigen schuld, had ik maar eerder moeten tanken :P

                          #17829306
                          wijnands82
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2010

                            [rquote=1887869&tid=143947&author=Freestyler][rquote=1887808&tid=143947&author=GlennGSI]Heb em er vandaag heen moeten duwen helaas :’)[/rquote]

                            Zou voor mij ook geen eerste keer zijn :angel

                            400 mtr voor de pomp, op. En de laatste 400 mtr moeten duwen door de regen. Eigen schuld, had ik maar eerder moeten tanken :P[/rquote]

                            dinsdag op de bordcomputer “rijbereik 6km”
                            kneep hem wel ff was nog 5 km naar de pomp

                            #17829307
                            dondevo
                              Lid sinds:
                              13 June 2009

                              zo juist op het journaal dat de prijs van een vat olie op 116 dollar staat en er word minder olie geproduceerd zal.
                              1 deze dagen gaan stijgen weer

                              #17829308
                              Stender
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                5 April 2009

                                Dus het kwaliteitsverschil tussen E98 van de Tango en bijvoorbeeld BP Ultimate is te verwaarlozen? Ik hoorde van een monteur dat er wel degelijk verschil tussenzat, die zat met zijn garage naast de Tango…

                                Prijzen zijn echt belachelijk, ik heb dit jaar nog niet getankt maar E98 zal wel pleuris duur zijn.

                                #17829309
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  [rquote=1887940&tid=143947&author=Stender]Dus het kwaliteitsverschil tussen E98 van de Tango en bijvoorbeeld BP Ultimate is te verwaarlozen? Ik hoorde van een monteur dat er wel degelijk verschil tussenzat

                                  [/rquote]

                                  Da’s nou dus pas echt slap geouwehuhr!:P (sjeesis, zelfs censuur op een text die wel een forumgedeelte mag heten!!!?!!??!!)

                                  http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/dure-premium-benzine-rijdt-niet-zuiniger/speel/1/

                                  #17829310
                                  JOZO
                                    Lid sinds:
                                    29 September 2006

                                    Hier in Zweden is de diesel duurder dan bezine.. En ook al knetters hoog!

                                    #17829311
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      Woon je in Götene? Ben ik de afgelopen twee jaar twee keer aardig dicht bij je in de buurt geweest met de Kadett! In Habo om precies te zijn, en Jönköping… Mooi daar bij die enorme meren! Lekker zalmpje aan de haak slaan in de kweekvijvers!

                                      Toen was benzine daar al duur!

                                      #17829312
                                      GlennGSI
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        28 August 2007

                                        [rquote=1887869&tid=143947&author=Freestyler][rquote=1887808&tid=143947&author=GlennGSI]Heb em er vandaag heen moeten duwen helaas :’)[/rquote]

                                        Zou voor mij ook geen eerste keer zijn :angel

                                        400 mtr voor de pomp, op. En de laatste 400 mtr moeten duwen door de regen. Eigen schuld, had ik maar eerder moeten tanken :P[/rquote]

                                        Haha jah ik stond bij het laatste kruispunt voor het tankstation stil :P 75 meter ofzo :p haha gelukkig reed er nog een maatje van me over het kruispunt, die hielp ff duwen :P

                                        Ik wou ook eerder tanken maar die &*#*# pinpas werkt niet bij de onbemandestations…

                                        #17829313
                                        JOZO
                                          Lid sinds:
                                          29 September 2006

                                          [rquote=1888284&tid=143947&author=Vinci]Woon je in Götene? Ben ik de afgelopen twee jaar twee keer aardig dicht bij je in de buurt geweest met de Kadett! In Habo om precies te zijn, en Jönköping… Mooi daar bij die enorme meren! Lekker zalmpje aan de haak slaan in de kweekvijvers!

                                          Toen was benzine daar al duur![/rquote]

                                          Voorlopig woon ik der, straks weer ff terug naar NL en dan weer back in Götene. Habo/Jönkoping is anderhalfuur rijden (voor hier dichtbij:P) Zalm vangen gaat hier prima, vant weekend weer doen:) En op de Vänern (grootste meer van Zweden) doe ik altijd ijs crossen.

                                          Bezine was vorig jaar (februari) 13 kronen ofzo, nu zit het omgerekend op de 1,60 euro. Voor hier is dat duur, vanwege je hier veel kilometers moet maken voordat je ergens bent.

                                          #17829314
                                          Peer010
                                            Lid sinds:
                                            5 January 2011

                                            [rquote=1886923&tid=143947&author=wijnands82]dat is met roken toch net zo ik kan me nog herinneren dat ik zei “als een pakje peuken fl10.- kost dan stop ik echt met roken”……. ik rook nog! (terwijl een slof marlborro zonder btw en accijns maar 11.- eutjes kost)

                                            Overheid: we verhogen de accijns zodat mensen stoppen met roken!!
                                            Vertaling: we willen meer geld vangen want we weten dat de mensen toch niet stoppen.

                                            roken pff daar ben ik net een maand mee gestopt ga echt geen €5,- voor een pakkie peuken betalen
                                            hou nu geld over kan ik mooi de Vectra mee opleuken
                                            ja toch
                                            heb er nog steeds geen behoefte aan …gelukkig
                                            Groeten Peer

                                            #17829315
                                            Vinci
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 August 2009

                                              [rquote=1888339&tid=143947&author=JOZO][rquote=1888284&tid=143947&author=Vinci]Woon je in Götene? Ben ik de afgelopen twee jaar twee keer aardig dicht bij je in de buurt geweest met de Kadett! In Habo om precies te zijn, en Jönköping… Mooi daar bij die enorme meren! Lekker zalmpje aan de haak slaan in de kweekvijvers!

                                              Toen was benzine daar al duur![/rquote]

                                              Voorlopig woon ik der, straks weer ff terug naar NL en dan weer back in Götene. Habo/Jönkoping is anderhalfuur rijden (voor hier dichtbij:P) Zalm vangen gaat hier prima, vant weekend weer doen:) En op de Vänern (grootste meer van Zweden) doe ik altijd ijs crossen.

                                              Bezine was vorig jaar (februari) 13 kronen ofzo, nu zit het omgerekend op de 1,60 euro. Voor hier is dat duur, vanwege je hier veel kilometers moet maken voordat je ergens bent.[/rquote]

                                              Ik vind het een machtig mooi land, maar eh, als ik vragen mag, heb jij daar een leuke baan gevonden dan ofzo? Beheers je de taal ook of gewoon Engels?

                                              Vond de Vättern al groot! Lijkt me heerlijk crossen in een B Kadett isbil op zo’n enorme plas!

                                              #17829316
                                              Peter.
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                11 September 2010

                                                Ik heb gister nog kunnen tanken voor € 1,579 per liter.. Vond ik vrij ‘goedkoop’:P

                                                #17829317
                                                Jigsaw
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 April 2007

                                                  Voor die prijs heb ik hem gisteren nog in Duitsland met 98 volgegooid ;). Vorige week was de 95 daar zelfs nog 1,479

                                                  #17829318
                                                  HardcoreHell
                                                    Lid sinds:
                                                    14 March 2005

                                                    Benzineprijs door grens van 1,70 euro
                                                    Uitgegeven: 7 maart 2011 17:16
                                                    Laatst gewijzigd: 8 maart 2011 00:06

                                                    EINDHOVEN – Een liter euro ongelood kost dinsdag aan de pomp voor het eerst in de geschiedenis meer dan 1,70 euro, weer een nieuw record.

                                                    © ANWBDat meldde consumentencollectief UnitedConsumers maandag.

                                                    De gemiddeld landelijke adviesprijs bereikte vrijdag al een record, maar bleef toen net onder de psychologisch belangrijke grens van 1,70 euro.

                                                    Met de nieuwe prijs kost een liter ongelood al ruim 1 cent meer dan het record uit juni 2008. Toen kostte een liter 1,692 euro.

                                                    De dieselprijs bedraagt dinsdag 1,419 euro per liter. De hoogste prijs die we aan de pomp betaalden voor een liter diesel was 1,503 euro in juli 2008.

                                                    Onrust

                                                    Sinds het begin van de onrust in de Arabische wereld zijn de olieprijs en de daaraan gekoppelde brandstofprijzen bezig aan een opmars.

                                                    De olieprijzen stegen maandag opnieuw vanwege de aanhoudende gevechten in Libië en de onrust in andere Arabische landen.

                                                    De prijs van een vat Brentolie steeg met 0,8 procent tot 116,85 dollar. De prijs van een vat ruwe Amerikaanse olie ging met 1,2 procent omhoog tot bijna 105,74 dollar

                                                    #17829319
                                                    Ghanz
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      31 July 2005

                                                      [rquote=1887869&tid=143947&author=Freestyler][rquote=1887808&tid=143947&author=GlennGSI]Heb em er vandaag heen moeten duwen helaas :’)[/rquote]

                                                      Zou voor mij ook geen eerste keer zijn :angel

                                                      400 mtr voor de pomp, op. En de laatste 400 mtr moeten duwen door de regen. Eigen schuld, had ik maar eerder moeten tanken :P[/rquote]

                                                      gaat mij niet gebeuren :D

                                                      heb altijd een jerrycan met lpg bij me.

                                                      :jerry:jerry:jerry

                                                      maar wat betreft de benzine prijsen..

                                                      je wordt gewoon genaaid waar je bijstaat.
                                                      dikke centen in de kas van de staat…

                                                      gij zult niet stelen…… de overheid dult geen concurentie

                                                      :puke

                                                      maar je doet er niks aan.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 117)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.