Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Benzine prijs
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2011 om 20:02 #17829270
zostraks bij de texaco koste het 165.9 en bij de bp 160.9 dus heb ik daar maar ff getankt, eerder ging de literprijs ongeveer net zo snel als het bedrag maar nu gaat het bedrag wat sneller pff
ma ff eerlijk he, als nu elk forum lid wat hier actief is nu es zijn best doet om 2 dagen niet te tanken, zal het aanhalen? zullen niet veel autos zijn en dus weinig aan halen denk ik he?
heb al vaker gehoord, we klagen overal over maar doen niks, kijk eens naar de zorg verzekering bijvoorbeeld. laat half nederland eens gaan staken, en met de benzine net zo, dan kan het vast omlaag!
7 maart 2011 om 20:53 #17829271gewoon heel nederland op vrijdag gaan tanken en dan tot dinsdag niet.
moet je is kijken hoe snel de prijs gaat dalen!7 maart 2011 om 21:05 #17829272ik tank maar 1x in de 3-4 weken dus dat zou neit uit maken …
het gaat meer om de bedrijfs bussen en tankpassen van de zaak … die rijden altijd maar door dus hoe dan ook komt het geld wel binnen … als iedereen zijn auto thuis laat staan (wat nooit zal gebeuren) dan pas gaan ze het in Den haag merken
8 maart 2011 om 10:47 #17829273[rquote=1885901&tid=143947&author=svdk20]gewoon heel nederland op vrijdag gaan tanken en dan tot dinsdag niet.
moet je is kijken hoe snel de prijs gaat dalen![/rquote]Dat heeft net zoveel nut als dat iedereen bij de witte pomp gaat tanken.
Helemaal niets dus.Voor de maatschappijen maakt het niet uit wanneer je tankt. Tanken doe je toch wel.
En waar denk je dat de brandstof van de witte pomp vandaan komt?
Juist, van de grote maatschappijen. Brandstof depot in Roermond ter bewijs. Daar komen de tankwagens van shell, esso, Q8, texaco, gulf, smeets-geelen, kohlen en noem maar op, gewoon hun trailers vullen.Plaatje bij het praatje:
Boeit dus niet, wanneer of waar je tankt.
Zelfs niet of je in het buitenland tankt of niet.
Want komt alles van dezelfde raffinaderij vandaan.Enige wat werkt, is overgaan op alternatieve brandstof. Zodat je dus niet bij een of andere maatschappij hoeft te gaan tanken.
Maar wie wil er nu ethanol gaan “kweken” in zen schuur in de tuin??
Als je al een tuin hebt (woon zelf op 11 hoog, dus dat wordt hier al wat moeilijker)8 maart 2011 om 10:50 #17829274Moeten we gewoon allemaal in zuginge Autos gaan rijden rij zelf nu ook in Seat marbella gelukkig maar tijdelijk mijn gsitje Staat bij de spuitert.
8 maart 2011 om 11:02 #17829275[rquote=1886142&tid=143947&author=CorsaGSI.deb]Moeten we gewoon allemaal in zuginge Autos gaan rijden rij zelf nu ook in Seat marbella gelukkig maar tijdelijk mijn gsitje Staat bij de spuitert. [/rquote]
Ja een Toyota koekblik, euh aygo
Met rally stickers op de zijkant en een kenteken waar Het Nieuwe Rijden instaat :wors
8 maart 2011 om 11:45 #17829276mij is wel eens verteld, bij de zogenaamde witte benzine pompen krijg je je benzine wel goedkoper, maar het is eigenlijk een soort rest afvel van de shell en bp en zo, qwa verhouding is het wel goedkoper, maar je tank is ook eerder leeg, raar maar waar ik rij op euro95 van de bp langer dan die van de komas het scheelt wel een paar cent, maar ja in verhouding ben je dus duurder uit, dus maakt het eigenlijk geen reet uit waar je tankt!;)
8 maart 2011 om 12:19 #17829277het maakt idd niet uit waar je tankt
we moeten gewoon frankrijk taferelen toepassen
als we een week lang niet tanken begrijpt de overheid misschien hoe belangrijk de automobilist is voor de economie en dat ze er eens wat voorzichtiger mee om moeten gaan….IK ZEG BOYCOTTEN DIE HAP
8 maart 2011 om 12:47 #17829278accijns liggen hoog natuurlijk maar het gedoe in arabia zorgt ervoor dat de prijzen stijgen
8 maart 2011 om 12:54 #17829279dat is gewoon onzin
door dit soort roddels hebben de olie matschappijen weer een reden om de brandstofprijzen omhoog te gooien
want als de olieprijs daalt dan dalen de prijzen echt niet mee hoor!!!
is het misschien iemand opgevallen dat het verschil tussen de diesel en de benzine steeds kleiner wordt??
om maar niet te spreken over de LPG…als ze nu het beloofde kwartje van Kok nou eens terug gaan geven
als nog ff doorgaat dan kan alleen de elite nog autorijden
8 maart 2011 om 14:50 #17829280olie prijzen schijnen al weer gezakt te zijn, maar de benzine gaat gewoon door omhoog,
maar ff een mening van mij he, we hebben met ons allen een grote bek dat die prijzen nergens op slaan, maar niemand doet er wat aan :P
valt er niet wat aan te doen denk je? een landelijke staak actie heb voor ons als bestuurder van gewone autos geen zin, de genen die al heeel veel invloed zullen hebben zijn de vrachtwagen chauffeurs die de bransdtof vervoeren, ik weet zeker dat die prive ook zelf moeten betalen en klagen over de kosten er van, laat die eens 1 dag de vrachtauto laten stan, dat betekend dus dat de pompen geen aanvoer van benzine hebben, nu zal dit voor 1 dag mee vallen maar kan den haag al wel na gaan denken, werkt dit niet, laat ze dan 2 of 3 dagen niets aanvoeren, dan raken de pompen oo wel op en ligt nederland plat, dan kan den haag zelf es na denken waar ze mee bezig zijn ;)
maar ja, blijft toch vaak bij ideeen8 maart 2011 om 16:29 #17829281[rquote=1886206&tid=143947&author=wijnands82]dat is gewoon onzin
door dit soort roddels hebben de olie matschappijen weer een reden om de brandstofprijzen omhoog te gooien
want als de olieprijs daalt dan dalen de prijzen echt niet mee hoor!!!
is het misschien iemand opgevallen dat het verschil tussen de diesel en de benzine steeds kleiner wordt??
om maar niet te spreken over de LPG…als ze nu het beloofde kwartje van Kok nou eens terug gaan geven
als nog ff doorgaat dan kan alleen de elite nog autorijden[/rquote]
daar gaat het wel heen ja … net als vroeger een auto rijden wordt een luxe
enne … wat zal dat kwartje nou … staat toch ook niet in verhouding dan is de benz. nog steeds 1,45 de liter
8 maart 2011 om 16:38 #17829282[rquote=1886345&tid=143947&author=sjouke][rquote=1886206&tid=143947&author=wijnands82]dat is gewoon onzin
door dit soort roddels hebben de olie matschappijen weer een reden om de brandstofprijzen omhoog te gooien
want als de olieprijs daalt dan dalen de prijzen echt niet mee hoor!!!
is het misschien iemand opgevallen dat het verschil tussen de diesel en de benzine steeds kleiner wordt??
om maar niet te spreken over de LPG…als ze nu het beloofde kwartje van Kok nou eens terug gaan geven
als nog ff doorgaat dan kan alleen de elite nog autorijden[/rquote]
daar gaat het wel heen ja … net als vroeger een auto rijden wordt een luxe
enne … wat zal dat kwartje nou … staat toch ook niet in verhouding dan is de benz. nog steeds 1,45 de liter [/rquote]
E 1,45 x 2.20371 = 3,1953795 Gulden.
Moet met 2,00 gulden ophouden, dat is genoeg !!
dus 2,00 Gulden : 2,20371 = 0,90756043 EuroMaar.. 1,70 Euro x 2,20371 = 3,746307 Gulden.
Zouden we dat gepikt hebben als de Gulden nog bestond ???Groet, Rik
8 maart 2011 om 17:44 #17829283[rquote=1886359&tid=143947&author=KadAstra-EF][rquote=1886345&tid=143947&author=sjouke][rquote=1886206&tid=143947&author=wijnands82]dat is gewoon onzin
door dit soort roddels hebben de olie matschappijen weer een reden om de brandstofprijzen omhoog te gooien
want als de olieprijs daalt dan dalen de prijzen echt niet mee hoor!!!
is het misschien iemand opgevallen dat het verschil tussen de diesel en de benzine steeds kleiner wordt??
om maar niet te spreken over de LPG…als ze nu het beloofde kwartje van Kok nou eens terug gaan geven
als nog ff doorgaat dan kan alleen de elite nog autorijden[/rquote]
daar gaat het wel heen ja … net als vroeger een auto rijden wordt een luxe
enne … wat zal dat kwartje nou … staat toch ook niet in verhouding dan is de benz. nog steeds 1,45 de liter [/rquote]
E 1,45 x 2.20371 = 3,1953795 Gulden.
Moet met 2,00 gulden ophouden, dat is genoeg !!
dus 2,00 Gulden : 2,20371 = 0,90756043 EuroMaar.. 1,70 Euro x 2,20371 = 3,746307 Gulden.
Zouden we dat gepikt hebben als de Gulden nog bestond ???Groet, Rik[/rquote]
kan je daar ook even de inflatie over heen gooien ;)
Dit zijn geen realistische berekeningen.ok de inflatie is dan wel niet zo veel dat de brandstof prijzen daar mee goed gepraat kan worden.
Maar omrekenen naar guldens kan niet meer.
8 maart 2011 om 17:47 #17829284[rquote=1886445&tid=143947&author=arjontje][rquote=1886359&tid=143947&author=KadAstra-EF][rquote=1886345&tid=143947&author=sjouke][rquote=1886206&tid=143947&author=wijnands82]dat is gewoon onzin
door dit soort roddels hebben de olie matschappijen weer een reden om de brandstofprijzen omhoog te gooien
want als de olieprijs daalt dan dalen de prijzen echt niet mee hoor!!!
is het misschien iemand opgevallen dat het verschil tussen de diesel en de benzine steeds kleiner wordt??
om maar niet te spreken over de LPG…als ze nu het beloofde kwartje van Kok nou eens terug gaan geven
als nog ff doorgaat dan kan alleen de elite nog autorijden[/rquote]
daar gaat het wel heen ja … net als vroeger een auto rijden wordt een luxe
enne … wat zal dat kwartje nou … staat toch ook niet in verhouding dan is de benz. nog steeds 1,45 de liter [/rquote]
E 1,45 x 2.20371 = 3,1953795 Gulden.
Moet met 2,00 gulden ophouden, dat is genoeg !!
dus 2,00 Gulden : 2,20371 = 0,90756043 EuroMaar.. 1,70 Euro x 2,20371 = 3,746307 Gulden.
Zouden we dat gepikt hebben als de Gulden nog bestond ???Groet, Rik[/rquote]
kan je daar ook even de inflatie over heen gooien ;)
Dit zijn geen realistische berekeningen.ok de inflatie is dan wel niet zo veel dat de brandstof prijzen daar mee goed gepraat kan worden.
Maar omrekenen naar guldens kan niet meer. [/rquote]
Ik reken nog veelvuldig om in Guldens, ook de benzineprijs :sleeping
Rik
8 maart 2011 om 17:53 #17829285omrekenen heeft idd geen zin meer.
8 maart 2011 om 18:23 #17829286nee omdat dan heel nederland er achter komt hoe hard we genaait zijn door die euro :afro
alles zal het zelfde blijven, ma wat vroeger 1 gulden was werd direkt al 1 euro, inmiddels is het zelfs al duurder allemaal:P
onee 1 ding is wel netjes omgerekend :D ons loon:agent8 maart 2011 om 19:49 #17829287[rquote=1885824&tid=143947&author=soepkiepe]zostraks bij de texaco koste het 165.9 en bij de bp 160.9 dus heb ik daar maar ff getankt, eerder ging de literprijs ongeveer net zo snel als het bedrag maar nu gaat het bedrag wat sneller pff
ma ff eerlijk he, als nu elk forum lid wat hier actief is nu es zijn best doet om 2 dagen niet te tanken, zal het aanhalen? zullen niet veel autos zijn en dus weinig aan halen denk ik he?
heb al vaker gehoord, we klagen overal over maar doen niks, kijk eens naar de zorg verzekering bijvoorbeeld. laat half nederland eens gaan staken, en met de benzine net zo, dan kan het vast omlaag![/rquote]
als het zo door blijft gaan verwacht ik nog wel wat vanuit de vervoerssector..
8 maart 2011 om 20:04 #17829288met de vrachtwagens de toegangen van de tankstations blokkeren
ik denk dat het best leuk kan worden8 maart 2011 om 20:05 #17829289net mijn tank weer vol gegooid 75 euries voor 54 ltr :(:argue:(
8 maart 2011 om 20:05 #17829290Ik denk dat er maar weinig chauffeurs zijn, die brandstof vervoeren, zijn of haar werk voor 1 of meerdere dagen gaan neerleggen.
Aangezien de economie nog niet echt stabiel is, is men nog steeds bang voor het verliezen van zijn of haar baan.
Staken is de enige manier, denk ik, om de prijzen naar beneden te halen.Maar dan zit je met het volgende:
A: Werknemers met een tankpas kijken niet om naar de benzineprijs, aangezien de baas betaald, dus die blijven gewoon rijden.
B: Van de 100 werknemers in Nederland zijn er misschien 3 die gaan staken om de benzineprijs.Natuurlijk heeft iedereen een grote bek over stakingen en werk neerleggen e.d.
En is iederere normale autobestuurder tegen de hoge benzineprijzen.
Maar niemaand die er wat aan doet, of een grote actie opzet.
En of het uberhaubt zin heeft om te staken?
Al zou de benzineprijs naar beneden gaan na een landelijke actie, dan zou de prijs alsnog langzaam gaan stijgen na verloop van tijd.
DAt is denk ik de grootste misleiding.
De prijzen lagen een paar jaar terug ook rond de 1,65.
Iedereen begon te klagen en binnen no-time gingen de prijzen best fors naar beneden.
In de tussen tijd zijn de prijzen weer langzaam gaan stijgen en begint nu iedereen te klagen als de prijzen rond de 1,70 liggen.
Dus zou na een staking of actie de prijs fors dalen, dan zal het over een tijd van 2-3 jaar wel weer gestegen zijn richting de 2,-Maar goed, neemt niet weg dat ook ik ontevreden ben over de gang van zaken mbt de brandstofprijzen.
Die prijzen zijn de laatste tijd weer flink omhoog gegaan.
Maar de “normale” lonen stijgen met 1% per jaar.
Alleen de topmannen klagen niet, met bonussen van enkele tonnen, zo niet miljoenen.8 maart 2011 om 20:15 #17829291[rquote=1886645&tid=143947&author=HardcoreHell]
Maar goed, neemt niet weg dat ook ik ontevreden ben over de gang van zaken mbt de brandstofprijzen.
Die prijzen zijn de laatste tijd weer flink omhoog gegaan.
Maar de “normale” lonen stijgen met 1% per jaar.
Alleen de topmannen klagen niet, met bonussen van enkele tonnen, zo niet miljoenen.[/rquote]dan moet je niet bij defensie werken want daar stijgen de lonen al sinds 2009 niet meer tot 2013
plus snijden in de toelagen / toeslagen
km vergoeding is alweer een cent gedaalt
moet iedere dag van meerssen naar eindhoven op en neer
kost me bijna €325.- per maand exclusief vezekering en wegenbelasting(die ook alleen maar omhoog gaat)8 maart 2011 om 20:15 #17829292weet je? je heb daar gelijk in hoor.
maar de economie naait ons een oor aan, de crisis had je het over.stel je zelf ff voor jij bent eigenaar van een transpot bedrijf, iemand vraagt je om een offerte, dan moet jij je brandstof mee rekenen vanzelfsprekend, jou klant zoekt de goedkoopste, dus waneer de brandstof prijs daalt, daalt iedereen met de offertes, dat houd in, den haag krijgt minder geld, een bedrijf vraagt minder geld, maar zorgt dat ie winst maakt nartuurlijk, de klant houd geld over en kan nu van dat geld wat ie overhoud nog een vracht extra bestallen, waardoor hij weer winst maakt, jij als transport bedrijf 2 autos voor weg stuurd, waardoor jij je personeel makkelijker aan het werk houd, waardoor jij je personeel makkelijker kan betalen, ik zal hier en dara wel het 1 en ander vergeten, maar volgens mij klopt dit in grote lijnen best wel, we betalen ons scheel aan de belastingen over bijna alles wat we doen, als die belasting eens gehalveerd zal worden houd iedereen meer geld over waardoor ze ook makkelijker geld inversteren, als ik het fout heb moet je het zeggen hoor :P:P ma zo zie ik het wel een beetje
nederland heb schulden gemaakt, ja kom op ey geef ik dat geld uit dan? de staats kas staat in de min, mede door onodige zaken, ook wel dingen wat wel nodig was misschien, maar wij mogen zorgen dat de staats kas weer gevuld raakt, en bloeden zullen we! en dat is den haag ;)8 maart 2011 om 20:46 #17829293:fy1 de staat
kan me er wel druk om maken maar heeft toch geen zin
heb toch me auto nodig
maar idd het gaat nergens meer over
als je 20 jaar geleden had gezegd dat we fl3,74(gulden)
per liter zouden gaan betalen hadden ze je voor gek verklaard
stelletje zakkenvullers:fy19 maart 2011 om 06:33 #17829294dat is met roken toch net zo ik kan me nog herinneren dat ik zei “als een pakje peuken fl10.- kost dan stop ik echt met roken”……. ik rook nog! (terwijl een slof marlborro zonder btw en accijns maar 11.- eutjes kost)
Overheid: we verhogen de accijns zodat mensen stoppen met roken!!
Vertaling: we willen meer geld vangen want we weten dat de mensen toch niet stoppen.met drank ook zo 18% accijns verhoging maar we zuipen gewoon door….
en dat is met de brandstof net zo…. we rijden toch wel door
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.