Benzine -> LPG duurt wel erg lang

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Benzine -> LPG duurt wel erg lang

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206291
    andrew2
      Lid sinds:
      22 September 2007

      Mijn Omega uit 2002 heeft een origineel door Opel ingebouwde G3-installatie. Zoals bekend starten deze gasinstallaties automatisch op benzine en schakelen na korte tijd over op LPG. Met lagere temperaturen gaat de tijd voordat er op LPG wordt overgeschakeld wel erg lang duren (meerdere minuten). Nou vroeg ik me af, kun je die omschakeltijd laten afstellen? Ik rijd niet voor niks LPG en kan nu om de paar weken weer benzine bijtanken.

      Andrew

      #17368951
      stefbos
        Lid sinds:
        29 April 2005

        Hoe kouder het wordt hoe langer hij op benzine draaid.
        De mixer moet al redelijk warm hebben voor hij overschakeld naar lpg
        dit gebeurd met de koelvloeistof van de motor.
        Bij mij slaat hij iets te vroeg over en dan draaid hij echt niet lekker tot hij
        de juist temp heeft bereikt.
        Wat ook kan is dat u thermostaat stuk is.
        Haal de koelvloeistof na ongev. 5 km ongev. 80° ?
        Maar als hij al overslaat na enkele minuten denk ik niet dat u problemen hebt.

        Mvg Stef

        Kadett C Coupe Gte
        Vectra 2.0 16v
        Corsa 1.5 D

        #17368952
        Lange Henk
          Lid sinds:
          27 February 2008

          Het schijnt ook mogelijk te zijn dat je enkel op LPG rijdt. Dus ook starten.
          Het ligt een beetje aan je merk gasinstallatie. Bij mijn Vialles was het zo. Contact aan en gelijktijdig op de omschakelknop drukken, die voor ongeveer 30 seconden ingedrukt houden en dan moet het controle lampje overgaan van rood (benzine) naar groen (gas). Het enige is wel dat je echt zo af en toe op benzine moet gaan rijden, om de injectoren een beetje gangbaar te houden. Dit truckje werkte wel bij mijn Volvo 740 (met carburateur) en niet bij mijn Volvo 940 (injectie), dat moest anders, maar hoe wilde de garage niet verklappen.
          Vraag het eens aan een LPG-installateur.

          Groetn Henk

          #17368953
          dopke
            Lid sinds:
            14 May 2007

            hallo

            ik heb een omega uit 2003 met een zelfde g3 installatie .
            wat jij omschrijft heb ik ook maar ik denk ook dat dat normaal is .
            s’morgens als het wat kouder is duurt het wat langer . dus wat mij betreft zie ik geen probleem , en benzine tanken is idd niet leuk … :P

            gr ron

            #17368954
            Van het Ende Customs
              Lid sinds:
              1 April 2008

              Waarschijnlijk zit jullie probleem in de opwarming van de verdamper. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten wordt deze verwarmd door het koelsysteem. De originele Opel installatie (Koltec/Necam) doet dit meestal door 2x 8mm slang paralel aan te sluiten op één kachelslang. Wat wij dan doen is ombouwen naar 16mm en aan te sluiten op beide kachelslangen. Waarschijnlijk hebben jullie ook het probleem dat als jullie lange tijd met constante snelheid rijd dat de auto terug schakeld naar benzine.
              Succes.

              #17368955
              golf16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 July 2007

                wij hadden indertijd ook gas in onze liggen (BRG systeem volledig computergestuurd)

                daar konden we alles via pc laten veranderen van waardes, dus ook de waardes wanneer hij op gas moest overgaan

                #17368956
                Van het Ende Customs
                  Lid sinds:
                  1 April 2008

                  waarschijnlijk bedoel je BRC

                  #17368957
                  kermisgek
                    Lid sinds:
                    1 December 2008

                    origineel gepost door Lange Henk
                    Het schijnt ook mogelijk te zijn dat je enkel op LPG rijdt. Dus ook starten.
                    Het ligt een beetje aan je merk gasinstallatie. Bij mijn Vialles was het zo. Contact aan en gelijktijdig op de omschakelknop drukken, die voor ongeveer 30 seconden ingedrukt houden en dan moet het controle lampje overgaan van rood (benzine) naar groen (gas). Het enige is wel dat je echt zo af en toe op benzine moet gaan rijden, om de injectoren een beetje gangbaar te houden. Dit truckje werkte wel bij mijn Volvo 740 (met carburateur) en niet bij mijn Volvo 940 (injectie), dat moest anders, maar hoe wilde de garage niet verklappen.
                    Vraag het eens aan een LPG-installateur.

                    Groetn Henk

                    dit zijn allemaal omwegen die je eigenlijk niet hoord te doen !
                    het programma schakeld zelf naar bepaalde tijd dit is door Vialle speciaal gemaakt voor jou type auto.

                    op benzine starten is namelijk zodat je je klepzittingen en kleppen niet aan gort helpt !

                    #17368958
                    Van het Ende Customs
                      Lid sinds:
                      1 April 2008

                      wat denk je van je verrijking ( benzine kleeft an de wand) LPG niet dus verzuipen.
                      Het heeft nog meer redenen.
                      Het wordt niet voor niets zo ontwikkeld.

                      #17368959
                      kermisgek
                        Lid sinds:
                        1 December 2008

                        origineel gepost door Van het Ende Customs
                        wat denk je van je verrijking ( benzine kleeft an de wand) LPG niet dus verzuipen.
                        Het heeft nog meer redenen.
                        Het wordt niet voor niets zo ontwikkeld.

                        wat heeft dit met de omschakeltijd te maken van je LPG installatie ??

                        Welk merk en systeem zit er in jou Omega ?

                        #17368960
                        Van het Ende Customs
                          Lid sinds:
                          1 April 2008

                          Ik heb geen Omega, maar laat verder maar.

                          #17368961
                          kermisgek
                            Lid sinds:
                            1 December 2008

                            andrew2 wel die opende dit topic….
                            ik heb helemaal geen opel :o:vertag

                            wel veel in gereden en ik werk er regelmatig aan dus ben ook wel beetje opel gek hoor:D

                            #17368962
                            ErwinP
                              Lid sinds:
                              21 July 2007

                              de overschakeling van de GM egi’s (dus de koltec-necam opel installaties) kun je aan de hand van de volgende parameters laten doen,

                              – motortoerental
                              – tijdvertraging
                              – deceleratie
                              – koelvloeistoftemparatuur

                              of een combinatie van meerdere

                              dit kunnen ze bij de opel garage (de goeie, met lpg gereedschap) instellen. evt naar wens.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.