Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › Benzine -> LPG duurt wel erg lang
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2007 om 21:05 #17206291
Mijn Omega uit 2002 heeft een origineel door Opel ingebouwde G3-installatie. Zoals bekend starten deze gasinstallaties automatisch op benzine en schakelen na korte tijd over op LPG. Met lagere temperaturen gaat de tijd voordat er op LPG wordt overgeschakeld wel erg lang duren (meerdere minuten). Nou vroeg ik me af, kun je die omschakeltijd laten afstellen? Ik rijd niet voor niks LPG en kan nu om de paar weken weer benzine bijtanken.
Andrew
29 november 2007 om 18:41 #17368951Hoe kouder het wordt hoe langer hij op benzine draaid.
De mixer moet al redelijk warm hebben voor hij overschakeld naar lpg
dit gebeurd met de koelvloeistof van de motor.
Bij mij slaat hij iets te vroeg over en dan draaid hij echt niet lekker tot hij
de juist temp heeft bereikt.
Wat ook kan is dat u thermostaat stuk is.
Haal de koelvloeistof na ongev. 5 km ongev. 80° ?
Maar als hij al overslaat na enkele minuten denk ik niet dat u problemen hebt.Mvg Stef
Kadett C Coupe Gte
Vectra 2.0 16v
Corsa 1.5 D4 maart 2008 om 17:39 #17368952Het schijnt ook mogelijk te zijn dat je enkel op LPG rijdt. Dus ook starten.
Het ligt een beetje aan je merk gasinstallatie. Bij mijn Vialles was het zo. Contact aan en gelijktijdig op de omschakelknop drukken, die voor ongeveer 30 seconden ingedrukt houden en dan moet het controle lampje overgaan van rood (benzine) naar groen (gas). Het enige is wel dat je echt zo af en toe op benzine moet gaan rijden, om de injectoren een beetje gangbaar te houden. Dit truckje werkte wel bij mijn Volvo 740 (met carburateur) en niet bij mijn Volvo 940 (injectie), dat moest anders, maar hoe wilde de garage niet verklappen.
Vraag het eens aan een LPG-installateur.Groetn Henk
6 maart 2008 om 20:56 #17368953hallo
ik heb een omega uit 2003 met een zelfde g3 installatie .
wat jij omschrijft heb ik ook maar ik denk ook dat dat normaal is .
s’morgens als het wat kouder is duurt het wat langer . dus wat mij betreft zie ik geen probleem , en benzine tanken is idd niet leuk … :Pgr ron
7 april 2008 om 07:35 #17368954Waarschijnlijk zit jullie probleem in de opwarming van de verdamper. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten wordt deze verwarmd door het koelsysteem. De originele Opel installatie (Koltec/Necam) doet dit meestal door 2x 8mm slang paralel aan te sluiten op één kachelslang. Wat wij dan doen is ombouwen naar 16mm en aan te sluiten op beide kachelslangen. Waarschijnlijk hebben jullie ook het probleem dat als jullie lange tijd met constante snelheid rijd dat de auto terug schakeld naar benzine.
Succes.1 mei 2008 om 17:31 #17368955wij hadden indertijd ook gas in onze liggen (BRG systeem volledig computergestuurd)
daar konden we alles via pc laten veranderen van waardes, dus ook de waardes wanneer hij op gas moest overgaan
1 mei 2008 om 20:02 #17368956waarschijnlijk bedoel je BRC
2 december 2008 om 18:29 #17368957origineel gepost door Lange Henk
Het schijnt ook mogelijk te zijn dat je enkel op LPG rijdt. Dus ook starten.
Het ligt een beetje aan je merk gasinstallatie. Bij mijn Vialles was het zo. Contact aan en gelijktijdig op de omschakelknop drukken, die voor ongeveer 30 seconden ingedrukt houden en dan moet het controle lampje overgaan van rood (benzine) naar groen (gas). Het enige is wel dat je echt zo af en toe op benzine moet gaan rijden, om de injectoren een beetje gangbaar te houden. Dit truckje werkte wel bij mijn Volvo 740 (met carburateur) en niet bij mijn Volvo 940 (injectie), dat moest anders, maar hoe wilde de garage niet verklappen.
Vraag het eens aan een LPG-installateur.Groetn Henk
dit zijn allemaal omwegen die je eigenlijk niet hoord te doen !
het programma schakeld zelf naar bepaalde tijd dit is door Vialle speciaal gemaakt voor jou type auto.op benzine starten is namelijk zodat je je klepzittingen en kleppen niet aan gort helpt !
3 december 2008 om 19:21 #17368958wat denk je van je verrijking ( benzine kleeft an de wand) LPG niet dus verzuipen.
Het heeft nog meer redenen.
Het wordt niet voor niets zo ontwikkeld.3 december 2008 om 19:40 #17368959origineel gepost door Van het Ende Customs
wat denk je van je verrijking ( benzine kleeft an de wand) LPG niet dus verzuipen.
Het heeft nog meer redenen.
Het wordt niet voor niets zo ontwikkeld.wat heeft dit met de omschakeltijd te maken van je LPG installatie ??
Welk merk en systeem zit er in jou Omega ?
3 december 2008 om 20:14 #17368960Ik heb geen Omega, maar laat verder maar.
3 december 2008 om 20:47 #17368961andrew2 wel die opende dit topic….
ik heb helemaal geen opel :o:vertagwel veel in gereden en ik werk er regelmatig aan dus ben ook wel beetje opel gek hoor:D
5 januari 2009 om 19:55 #17368962de overschakeling van de GM egi’s (dus de koltec-necam opel installaties) kun je aan de hand van de volgende parameters laten doen,
– motortoerental
– tijdvertraging
– deceleratie
– koelvloeistoftemparatuurof een combinatie van meerdere
dit kunnen ze bij de opel garage (de goeie, met lpg gereedschap) instellen. evt naar wens.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.