Benzine geur in auto.

Forumindex Forums Modellen Corsa Benzine geur in auto.

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264660
    bandido
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 February 2010

      Als auto in de zon heeft gestaan, en ook als het warm weer is heb ik een benzine geur in de auto.
      In winter ruik ik het alleen een beetje in de kofferbak.
      Schijnt dat het de ventilatie – ontluchting slang is.
      De achterbank heb ik er al uitgehad om te kijken of de deksel wel goed afdicht maar daar is niets te zien.
      Moet deze week de auto wegbrengen voor onderhoud en kan er wel eens naar laten kijken.
      Heb een foto gemaakt in de wielkuip waar de tankhals zit, maar welke is de ventilatie – ontluchtings slang. Zal wel één van die twee kleine slangen moeten zijn of nie.
      En moet de tank er onderuit om deze slang te vernieuwen.

      #18223458
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Als je onder de kokerbalk kijkt (waar de slangen onder duiken) is het de één na dikste.
        De grote is de vul-hals, de minder dikke die er direct langsheen loopt is ontluchting voor het vullen.
        De andere twee zijn vziw ontluchting wanneer de dop er op zit, c.q. wanneer je rijdt en er maar een klein beetje lucht naar binnen moet.

        Maar om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat dat het probleem is.
        Als je daar problemen mee zou hebben, zou je tank vacuum zuigen tijdens het rijden en dan sist de tankdop (soms bij gewone stilstand, soms als je hem er af draait)
        Als het de dikke ontluchting is, dan krijg je je tank nooit fatsoenlijk gevuld en blijft hij op z’n best bij 75% vulling steken.

        Ik denk dat je beter even naar de benzine leidingen kan gaan kijken. Het is grotendeels blauwe kunststof leiding, maar er zijn een paar kleine stukjes die van rubber gemaakt zijn.
        O.a. waar de leidingen de injector-rail/monopoint-injector in gaan. De laatste 20cm van de leiding is daar van rubber en het is juist die eindjes van rubber die verouderen en poreus worden, waardoor je lichtelijk benzine verliest en het vooral ruikt ipv echt verlies ziet. (druppels/straaltje)

        Je zou ook eens bij je benzinefilter kunnen kijken. Het kan zomaar dat de afdichting van de koppelingen op de filter niet 100% meer zijn.

        #18223459
        bandido
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 February 2010

          Ok bedankt voor het reageren.
          Moet hem morgen wegbrengen voor onderhoud en laat de monteur er eens naar kijken of hij wat vind.
          Anders zelf maar eens zoeken als ik hem terug heb.
          Ik heb de auto nu zo`n vier jaar en altijd al dit probleem gehad. Monteur had al eens gezien dat de slangklem stuk was waar de vulslang mee op de tank zit. Deze is vernieuwd toen, maar heeft niets geholpen.

          #18223460
          bandido
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 February 2010

            De twee kleine slangen zaten los. Monteur heeft ze vast gezet. Ook zat de tankmond beetje los, heeft ie ook vastgezet met een andere tubber.
            Wat hem wel opviel was dat in de tankmond geen klep zat. Is dit normaal. Ik heb een zafira die heeft het wel een klep in de tankmond.
            Hij had ook druk op de tank gezet, maar nergens lekte het. Naar mijn gevoel ruikt het minder, maar even afwachten als het weer beter word, de zon gaat schijnen :D .

            #18223461
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Er hoort inderdaad wel een klep in de vulhals te zitten. Heb eigenlijk nog nooit n B Corsa zonder klep in de vulhals gezien, dus ik gok dat je er even eentje bij moet halen.

              #18223462
              bandido
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 February 2010

                Is deze appart te monteren, of moet ik dan de komplete vulpijp vernieuwen.

                #18223463
                McKaamos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 December 2009

                  http://www.dragon2309.co.uk/corsa-parts-cat/fuel_and_exhaust/fuel_tank_contd__1.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Onderdeel nr 11 op deze afbeelding.
                  Dus moet verwijderbaar zijn, gezien het een los onderdeel nummer heeft.

                  #18223464
                  bandido
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 February 2010

                    Ok gaan we voor kijken bij de sloop.
                    Hartelijk bedankt voor de informatie ;) :D

                    #18223465
                    bandido
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 February 2010

                      €15 bij de sloop.
                      Was wat laat ze gingen sluiten. Maar ik kan hem morgen ophalen.

                      #18223466
                      bandido
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 February 2010

                        Ik heb toch de komplete tankhals op sloop moeten meenemen. Die klep is er niet los uit te krijgen.
                        Binnenkort inbouwen die hap. Dan moet het wel opgelost zijn.

                        #18223467
                        bandido
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 February 2010



                          Hier kan je zien hoe het eruitziet. Zoals op die site het afgebeeld staat klopt niet.
                          Het is één geheel. Of je moet het slopen om de klep eruit te halen.

                          #18223468
                          bandido
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 February 2010

                            Opgelost.
                            Tankhals van sloop gehaald, en ontluchtingsslang nieuw besteld.
                            Heb alles laten monteren door een goede monteur :D
                            Als ik nu ga tanken en de tankdop losdraai hoor ik het sis geluid wat voorheen niet was.

                            #18223469
                            joop1970
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 September 2010

                              ja dat hoor je juist niet te horen. ;)

                              #18223470
                              bandido
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 February 2010

                                :D

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.