Benzine aflaten…

Forumindex Forums Modellen Corsa Benzine aflaten…

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240392
    tonnie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 February 2006

      Even een domme vraag misschien…
      Vorige week tankt mijn vrouw de corsa vol, haalt de kinderen uit school en krijgt vervolgens geen voorrang van rechts.
      Je raad het al de corsa van voor in elkaar :fy1 (volgens mij total loss, maar dit terzijde).
      Nu wil ik de brandstof uit de tank halen (mijn motor lust dezelfde benzine), maar waar kan ik het gemakkelijkst de benzine aftappen.
      Ik heb naast de tank gekeken bij de brandstofpomp/opvoerpomp, maar deze zit met speciale aansluitingen vast, tussen de vulopening en tank zelf zitten volgens mij schotten, dus wie o wie kan mij vertellen hoe nu verder… :hmmz

      gr, Tonnie

      #17908066
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Brandstofdiefjes maken een gat onder in de slang van de vulhals.

        vervolgens een slangetje er door en de boel overhevelen.

        Je kan ook met een lange dunne slang via de vulpijp naar binnen en dan met een pompje de boel leegzuigen.

        Op de sloop prikken ze een gaatje in de tank met een machine die gelijk de boel afzuigt.

        Mogelijkheden genoeg dus.

        #17908067
        tonnie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 February 2006

          Ja, dat zijn mogelijkheden, maar gelijk wel rigoreus omdat ik nog niet voor de volle 100% weet of ‘ie total loss is.
          Dadelijk kunnen ze de voorkant wel repareren en zit ik met een lekke brandstofleiding of tank :mrgreen: .
          Ik had verwacht dat ik ergens achter of vooraan wel een slang los zou kunnen trekken.

          #17908068
          waltwalt500
            Lid sinds:
            26 June 2011

            Gewoon op de ouderwetse manier…slang erin ….zuigen..en lekker laten lopen :thumb

            #17908069
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Je weet wat er gebeurt als je vloeistof door een slang zuigt naar een lager punt, hè? Het blijft dan stromen.
              Dus even een slang er in hangen, zuigen tot de benzine omlaag komt en in een jerrycan opvangen.
              Stoppen? Slang de lucht in, en het stopt.

              Wel uitkijken dat je geen benzine in je bek krijgt. Dat smaakt niet zo lekker, kan ik je uit ervaring vertellen…

              #17908070
              GTS Power
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 May 2008

                @McKaamos wrote:

                Wel uitkijken dat je geen benzine in je bek krijgt. Dat smaakt niet zo lekker, kan ik je uit ervaring vertellen…

                :D :D :D :D :D

                #17908071
                tonnie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 February 2006

                  dat heb ik gisteren nog geprobeerd maar de slang was te kort, van de dampen werd ik zo stoned als een garnaal :roll:

                  #17908072
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    nog makkelijker, aanvoer slang van de motor af pakken, deze verlengen naar een kan, en dan de benzine pomp relais doorverbinden, pomp je m gewoon leeg.

                    zo heb ik dat vaker gedaan!!!

                    Willem

                    #17908065
                    tonnie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 February 2006

                      Het was even zoeken, maar het is gelukt.
                      Bedankt voor de tip Wim :thumb

                      #17908073
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        dit vind ik de makkelijkste manier, zo doe ik dat ook als ik een sloper voor benzine krijg.

                        haha, ze hadden toen eens een keer een Astra-F station CDX in elkaar gereden, die had ik gekregen van ze, tank zat nog vol.

                        hat gewoon 49liter euro95 uit t apparaat gepompt..

                        Willem

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.