Benodigdheden ombouw kadett c naar v6

Forumindex Forums Modellen Kadett Benodigdheden ombouw kadett c naar v6

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18406351
    borisvdp
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 January 2021

      Hallo allemaal,

      ik heb een c kadett met een 1.2 motor, en nu zit ik te overwegen om hem om te bouwen naar een v6.

      De motor die ik op het oog heb is een 3.2 liter v6 uit een opel omega B2, ik heb gelezen dat meer mensen een motor uit een omega hebben gebruikt dus dat zal wel lukken. Als een andere motor beter is of makkelijker past ofzo hoor ik dat graag.

      Het probleem is echter dat ik zelf niet heel veel technische ervaring heb, al is er natuurlijk met een beetje doorzettingsvermogen en het internet veel te bereiken. Daarnaast heb ik ook geen garage oid. om eraan te werken. Wel kan ik een ruimte met o.a. brug huren om er aan te werken, maar dit is natuurlijk niet gratis.

      Er is al zo’n topic voor de E kadett, en wat over het ombouwen van een C, maar niet een handig overzicht. Nu ben ik hier dus om de volgende vragen:

      -Wat heb ik allemaal voor onderdelen nodig om hem om te bouwen? (iig andere achteras, wat voor een, maar moet ik bijvoorbeeld ook andere remmen erop zetten)

      -Hoeveel zou dit project mij ongeveer gaan kosten?

      -Is het realistisch dat ik dit ga proberen op de straat voor de deur met het internet als hulpmiddel, of kan ik er beter niet aan beginnen?

      Hopelijk kan iemand mij wat info geven!

      #18406353
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        OP straat is denk ik wel te doen, enkel kost het je flink wat dagen werk.

        Je zult zelf motorsteunen moeten maken, tunnel misschien verbreden (Bak past misschien niet).
        Baksteunen zelf maken, kabelboom zelf maken en uitlaat zelf maken.

        Denk dat je wel een paar duizend euro kwijt bent om dit goed te doen.

        #18406485
        borisvdp
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 January 2021

          Oke hardstikke bedankt, weet ik weer wat meer.

          Toch al weer wat dingen die ik niet wist, en ook het geld had ik wat minder verwacht. Ga er dus nog maar even van af zien, misschien in de toekomst.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.