Beleid Opel inzake vocht in koplampen

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Beleid Opel inzake vocht in koplampen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18411323
    Gerry D
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 March 2021

      Hallo,

      Gister met onze auto Opel Astra uit oktober 2019,  naar de dealer gegaan omdat er vocht in de koplampen zit.

      De dealer wist ons te vertellen dat ze hier niks aan deden, omdat dat beleid van Opel

      was. Pas als de klachten erger werden wordt er actie ondernomen. Op mijn vraag of wij

      mochten lezen hoe het beleid van Opel was, werd er gezegd dat e.e.a. via interne post door

      Opel werd aangegeven en niet beschikbaar was voor derden.

      Iemand ook ervaring hiermee en welke weg moet ik bewandelen zodat de dealer hier wel iets aan wil doen?

      (de dealer wilde er wel een nieuwe unit inzetten, maar dat viel dan buiten de garantie, iets met beleid van Opel :cry: )

       

      Groet, Gerrylinkerkoplamprechterkoplamp

      #18411421
      22voeter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 November 2018

        Als je er met Opel niet uitkomt, dan is de beste oplossing een klein gaatje boren aan de onderkant tot in de behuizing. Nog mooier is 2 kleine tules er in met een slangetje er aan, dat onder de grille uitkomt. Door de rijwind zuigt die het vocht weg.

        #18411615
        Gerry D
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 March 2021

          Dank je wel 22 voeter voor de tip.
          Ik vind alleen het standpunt van Opel erg vreemd, ze weten dat er iets mis is met de koplampen,
          maar doen er niks aan, behalve als het de spuigaten uitloopt.
          Ben ook benieuwd welke ervaringen andere Opel rijders hebben als ze vocht in de koplampen hebben.

          Maar misschien staat mijn bericht in het verkeerde topic??????

          Groet, Gerry

          #18411673
          22voeter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 November 2018

            Rij je overdag wel altijd met de lampen aan? Het zou kunnen dat bij langdurig geen gebruik van de lampen deze ook niet warm genoeg worden om kleine hoeveelheden vocht te verdampen.

            Ik heb het heel af en toe wel eens (lichte waas) in de xenon lampen van mijn Zafira, maar dat is er door de warmte van de xenon in 5 minuten weer uit.
            Mss dat nieuwe LED lampen minder warmte produceren met meer vochtophoping als gevolg?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.