BELANGRIJK voor SENATOR liefhebbers (met PICCIES)

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD BELANGRIJK voor SENATOR liefhebbers (met PICCIES)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211081
    tcat
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 December 2004

      Er is mij een ZEER nette Senator 24v aangeboden
      voor 750,- euro.

      Maar dan ook echt ZEER netjes.
      Zelfs de stoffe bekleding is als nieuw,

      De Senator schijnt van een oude bok geweest te zijn
      die zijn Opel heeft ingeleverd bij een Volvo dealer.
      En daar de sloop premie voor de Senator heeft gekregen.

      Er is dus geen kenteken meer op de Senator, het pracht beest is dus bedoeld als ‘donor’….:angel
      Kleur is Beige, en heeft ongeveer 220 gedraaid.
      Ziet er echt als nieuw uit!!!

      Echter het probleem is dat ik met de sloop heb afgesproken
      Om het dinsdag ochtend te informeren of er wel of geen intresse in is.
      Blaas ik het af, dan wordt deze SENATOR GESLOOPT!!!!!!
      :wtf

      Ik heb er zelf geen belang bij, en verdien er ook niets mee.
      Ok, het blok zou ik zelf kunnen gebruiken voor mijn Manta,
      maar dat is altijd nog een optie als ze de Senator uit elkaar gaan halen!!!!

      Je kan eventueel zelf ook contact opnemen met deze sloperij
      in Rotterdam!!!!
      Zal het nmr erbij zetten.
      Ron 010-4213130

      Voor de Modjes:
      Dit topic mag verwijderd gaan worden vanaf woensdag
      5 augustus.
      Nogmaals ik heb deze auto aangeboden gekregen als ‘Donor’

      #17506539
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        750 is niet veel voor een Sennie alleen,moet je ff nummers zoeken en bij 2,2ton moet je toch echt de distrubutie vervangen van een 24V en dan kost ook al snel een kleine 350euro als je alles nieuw pakt behalve de tandwielen.

        Wel fijn dan je zo mensen probeert te helpen,:thumbup

        #17506540
        TonSR
          Lid sinds:
          29 October 2007

          ook ik heb haar gezien,vreselijk dat zoon:swear:sweardeze sennie voor 1000 plurie in de sloop stopt en zoals tcat al schrijf deze sennie
          is zo verschrikkelijk mooi als of ze zo bij de garage van daan komt
          voor donor kan je van je eigen sennie met deze een nieuwe maken
          jammer dat zoo een mooie auto zoon roemloos einde moet krijgen.
          vgr tonsr.

          #17506541
          rubenderks
            Lid sinds:
            2 May 2009

            t is dat k geen geld of rijbewijs heb. anders had k m zo opgehaald.

            zonde als die gesloopt moet worden. :cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry

            #17506542
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006

              Probleem bij die dingen is je kunt er niks mee,teminste of je moet wat gaan lassen wat volgens de RDW niet mag….

              Is echt zonde en voor zo,n ding komt vaak weer zo,n klein smakelook massa product van koreaanse afkomst in de plaats

              #17506543
              rinus de boer
                Lid sinds:
                2 July 2004

                Die hele sloopregeling sucks. Is alleen maar voor de autoindustrie en handel. Heeft niks met milieu te maken. De FEHAC heeft al uitstoottesten gedaan met een wijde variatie aan youngtimers, en daaruit komt naar voren, dat de youngtimers het helemaal niet zo slecht doen. Velen zitten gewoon qua emissie zelfs binnen de laatste normen.

                In Duitsland hebben ze ook zo’n regeling. In de diverse autobladen aldaar wordt er de straat mee aangeveegd met die regeling, maar ondertussen zijn er al meer dan 1,5 miljoen (!!) youngtimers daardoor mee verdwenen. Staan vaak auto’s op de shreddeer te wachten, die echt zgan zijn. En dat alleen maar voor die belachelijke 1000 Euro. En GSE heeft gelijk. Wat komt er voor terug? Een koreaans hondehok op wielen.

                #17506544
                charlois187
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 June 2009

                  Helemaal ens met je Rinus en GSE!!
                  het is echt te belachelijk voor woorden dat dit soort wagens op de sloop belanden.
                  En wat komt er voor terug….Plastic wagens zonder uitstraling!!
                  Alles lijkt op elkaar tegenwoordig…en ze zijn bang om van het zogenaamde ideaalbeeld af te wijken.

                  #17506545
                  asconiakkefietje
                    Lid sinds:
                    15 December 2006

                    Is gewoon schandalig….
                    Zon prachtige wagen de schredder in,
                    en dat is goed voor t milieu?

                    De overheid wil veel te veel….
                    Word tijd dat de nederlander eens recht overend gaat staan…
                    Zowiezo die sloopregeling…

                    Kijk ik even naar mijzelf….heb een aantal oldtimers en een corsatje voor dagelijks.
                    zon ding is prima zelf of anders goedkoop te onderhouden

                    maar dan zon jonge auto?
                    ja doe toch maar allrisk dan…kassa
                    foutcode huh? even uit laten lezen….kassa..
                    uitlaat…van voor naar achter? wil t niet eens weten…

                    we volgen met zijn allen maar blind als makke schaapjes de regeltjes van de overheid…
                    En wie draait er voor de kosten op?
                    Jan met de korte achternaam!

                    dat moet maar eens afgelopen zijn!

                    #17506546
                    TonSR
                      Lid sinds:
                      29 October 2007

                      let op mannabroeders zo verdwijnd onze mooie hobby heel stilletjes in de sloop premie waar deze sennie staat staan ook een schitterende omi,als je in de rondte kijk zie ik erg veel mooie
                      spul verdwijnenen zo wordt het steeds moeilijker voor de liefhebber
                      en steeds weer intressanter voor die penen van de belasting
                      want belasting vrij lossen ze zo toch ook op
                      wordt er beroerd van nog maals kijk naar de pics van die schitterende
                      sennie.vgr tonsr.

                      #17506547
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        tjah je kunt het ook anders zien

                        nu komen er natuurlijk wel vel onderdelen vrij

                        je bant toch niet verplicht je auto weg te doen;);)
                        de liefhebbers blijven toch wel rijden

                        je hebt nu de kans om je onderdelen voorraad op pijl te brengen
                        voor niet gek geld
                        want de magazijnen van de demontage bedrijven raken zo ook snel vol
                        dus die zullen ook niet meer de hoofdprijs kunnen vragen

                        en de auto,s die bij de liefhebbers blijven worden steeds zeldzamer en dus meer waard

                        persoonlijk vind ik zo,n senator enkel interesant voor de motor
                        geef mij maar t oudere model:thumbup

                        wel top dat tcat het hiero ff onder de aandacht brengt:thumbup

                        #17506548
                        tcat
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 December 2004

                          @Louwe,
                          Wat moet ik anders?

                          Kan het wel vorobij laten gaan,maar misschien is er wel een van ons op zoek naar een donor voor z’n eigen Senator.
                          Dan zou dit dus wel een ERRUG GOEDE ‘ DONOR” kunnen worden.

                          ZOals eerder gezegd, ik kan er niets mee.
                          Alleen het blok zou waarde hebben voor mij.
                          Maar daarom dus hier geplaatst.

                          Ik moet morgen ochtend de sloop bellen om te beslissen wat er mee moet gaan gebeuren..
                          HEb ik dadelijk een gesloopte Senator op mijn geweten:(:cry:puke

                          Dus is er dan niemand die het beestje wil redden van zijn ondergang???

                          #17506549
                          henkjan_80
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 December 2006

                            Zou natuurlijk wel een leuk blokkie zijn voor m’n Rekord…..
                            Helaas komt het me momenteel wat ongelegen qua tijd, geld en ruimte…..helaas!

                            #17506550
                            henkjan_80
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 December 2006

                              Zal wel ‘n automaat zijn???

                              #17506551
                              kadettje-89
                                Lid sinds:
                                19 February 2007

                                nice wagen.alleen ik hoor zo vaak iedereen over een sloop premie voor je oude wagen.nu rij ik een 89 kadett sedan maar heb nog nix binnen hoor dat ik hem voor een slooppremie kan inleveren.houden zo

                                #17506552
                                tcat
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 December 2004

                                  @Henk-Jan
                                  Is idd een automaat ;)

                                  Boys, morgen om 9.30 is het Judgement Day!!!! :|

                                  #17506553
                                  rinus de boer
                                    Lid sinds:
                                    2 July 2004

                                    origineel gepost door calibra-91
                                    nice wagen.alleen ik hoor zo vaak iedereen over een sloop premie voor je oude wagen.nu rij ik een 89 kadett sedan maar heb nog nix binnen hoor dat ik hem voor een slooppremie kan inleveren.houden zo

                                    Oh, ik heb wel brieven binnen gehad, hoor, van garagebedrijven. Zo in de trant van…Voor je Monza krijg je 750 Euro slooppremie:o, als je bij ons een Renault koopt. Om je te bescheuren :puke

                                    #17506554
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      origineel gepost door tcat
                                      @Louwe,
                                      Wat moet ik anders?

                                      Kan het wel vorobij laten gaan,maar misschien is er wel een van ons op zoek naar een donor voor z’n eigen Senator.
                                      Dan zou dit dus wel een ERRUG GOEDE ‘ DONOR” kunnen worden.

                                      ZOals eerder gezegd, ik kan er niets mee.
                                      Alleen het blok zou waarde hebben voor mij.
                                      Maar daarom dus hier geplaatst.

                                      Ik moet morgen ochtend de sloop bellen om te beslissen wat er mee moet gaan gebeuren..
                                      HEb ik dadelijk een gesloopte Senator op mijn geweten:(:cry:puke

                                      Dus is er dan niemand die het beestje wil redden van zijn ondergang???

                                      tjah zal onderhand wel te laat zijn:agent

                                      ik hoop dat je me niet verkeerd begreep
                                      vond het wel goed van je
                                      t hiero te postten;)

                                      ach wie weet kun je nu er toch niemand voor de complete auto is
                                      die motor nog voor n niet al te gekke prijs
                                      overnemen
                                      incl de kabel boom:thumbup

                                      ik moet eerlijk zeggen dat ik in jou geval
                                      het niet had gepost:o:o:o

                                      maar had gewoon metee die motor van de man gekocht:jerry
                                      als ik daar enige interese in had

                                      had dan waarschijnlijk wel hiero willen melden dat er nog n nette senator zonder motor op de sloop stond;):thumbup

                                      #17506555
                                      tcat
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 December 2004

                                        Vanochtend de sloop gebeld met het bericht.
                                        ” geen intresse”

                                        @louwe,
                                        Ik van het goed op hoor..
                                        Heb dus ook gevraagd wat hij voor het blok wil hebben.
                                        Dit gaat alleen in combinatie met bak weg voor 500,-!!!!

                                        En ja, echt intresse in het blok had ik niet.
                                        Of het had een mooi prijsje moeten zijn.
                                        Heb zelf een 12v erin liggen.
                                        (en heb er wat wild plannen voor, maar das nog ver vooruit kiekend)

                                        Dussss, er staat nu een erg mooie Senator op de sloop, leuk voor onderdelen ;)
                                        En zo denk je aan elkaar…

                                        SPECIAAL VOOR DE MODJES:
                                        Modjes, jullie mogen beslissen om dit topic te laten lopen, of te sluiten en te verwijderen..

                                        #17506556
                                        Ghanz
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          31 July 2005

                                          tja toch jammer :(

                                          #17506557
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            vind die 500 nog wel geld voor n 24v

                                            cker gezien de prijs van de hele auto:hmmz

                                            #17506558
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              Oh, ik heb wel brieven binnen gehad, hoor, van garagebedrijven.
                                              Zo in de trant van…Voor je Monza krijg je 750 Euro slooppremie:o, als je bij ons een Renault koopt.
                                              Om je te bescheuren :puke

                                              Bij zo’n eerste brief die ik krijg, stap ik in de Monza,
                                              en lever hem, ja, de brief, persoonlijk bij de aangegeven dealer[baas]……..
                                              en met de mededeling dat zij de zaak beter vandaag kunnen
                                              sluiten dan morgen door die ‘gekmakerij’ van de
                                              importeurs/dealers en ik maak een copie en rij er daarna mee naar
                                              de krant, want die vinden dit ook wel ‘lekker’. :P

                                              Ik vind peroonlijk dat auto’s op bepaalde leeftijden gevrijwaard moeten zijn
                                              van zo’n uitnodiging op dit soort ‘uitvaarten’.:D

                                              Tis gewoon te ziek voor woorden, dat mensen erin trappen,
                                              in dit sloopverhaal, zij moeten altijd minimaal 3 tot 4 duizend bij doen,
                                              want aankoop van een andere auto is verplicht, een beetje dit erbij,
                                              afleverings kosten, blabla verhaal, en je hebt jou slooppremie weer ingeleverd.
                                              Door die slooppremie kunnen de garages de prijzen kunstmatig hoog houden.
                                              Dus er is er maar 1 de sigaar, en dat is wederom de klant. :thumbdown

                                              De slooppremie is alleen in het leven geroepen voor garages/dealers/fabrikanten,
                                              als een soort ruggesteun in ‘recessie’ tijden,
                                              maar het ‘domme’ volk moet daaronder lijden. :fy1

                                              Als je bijv al ziet dat een afleveringsbeurtje van een klein Toyota’tje,
                                              met alle respect voor het merk, al 750 euro kost,
                                              en kijkt of leest wat jij daarvoor krijgt,
                                              wat stelt dan die slooppremie dan voor. :hmmz

                                              =======================================

                                              Ps: ja ik weet dat dit niet echt tuishoort in deze topic,
                                              ik krijg al tranen in m’n ogen als ik zo’n mooie Senator bij het ‘Slachthuis’ zie staan,
                                              zijn domme baasje achterlatend met een financiele aderlating.:cry:cry:cry

                                              edit:
                                              even uitrekenen, minimaal 3000 van de bank voor een
                                              auto die in verhouding niet meer waard is dan deze Senator.
                                              bij een hogere ‘uitgave’ moet je rekening houden met een
                                              afschrijving van honderdjes tot duizenden euro’s per jaar.
                                              Dan nog, als je contant betaald, je renteverlies,
                                              laat staan dat je geld moet lenen, rente erbij betalen.

                                              Nu pas mag je nadenken als je zo’n auto in hebt geleverd,
                                              met alles op en er aan, afschrijving nope, alleen iets meer
                                              onderhoudskosten.
                                              Je had je geld nog op de bank, geen evt lening,
                                              en een pracht van een auto voor je deur.

                                              je mag met alle mooie oppepverhalen komen betreffende
                                              die slooppremie, maar dit zijn helaas de feiten.

                                              Ik vraag van jullie NU een minuut stilte graag voor deze Senator, ‘R.I.P.’

                                              #17506559
                                              charlois187
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 June 2009

                                                origineel gepost door MonzaRon

                                                Oh, ik heb wel brieven binnen gehad, hoor, van garagebedrijven.
                                                Zo in de trant van…Voor je Monza krijg je 750 Euro slooppremie:o, als je bij ons een Renault koopt.
                                                Om je te bescheuren :puke

                                                Bij zo’n eerste brief die ik krijg, stap ik in de Monza,
                                                en lever hem, ja, de brief, persoonlijk bij de aangegeven dealer[baas]……..
                                                en met de mededeling dat zij de zaak beter vandaag kunnen
                                                sluiten dan morgen door die ‘gekmakerij’ van de
                                                importeurs/dealers en ik maak een copie en rij er daarna mee naar
                                                de krant, want die vinden dit ook wel ‘lekker’. :P

                                                Ik vind peroonlijk dat auto’s op bepaalde leeftijden gevrijwaard moeten zijn
                                                van zo’n uitnodiging op dit soort ‘uitvaarten’.:D

                                                Tis gewoon te ziek voor woorden, dat mensen erin trappen,
                                                in dit sloopverhaal, zij moeten altijd minimaal 3 tot 4 duizend bij doen,
                                                want aankoop van een andere auto is verplicht, een beetje dit erbij,
                                                afleverings kosten, blabla verhaal, en je hebt jou slooppremie weer ingeleverd.
                                                Door die slooppremie kunnen de garages de prijzen kunstmatig hoog houden.
                                                Dus er is er maar 1 de sigaar, en dat is wederom de klant. :thumbdown

                                                De slooppremie is alleen in het leven geroepen voor garages/dealers/fabrikanten,
                                                als een soort ruggesteun in ‘recessie’ tijden,
                                                maar het ‘domme’ volk moet daaronder lijden. :fy1

                                                Als je bijv al ziet dat een afleveringsbeurtje van een klein Toyota’tje,
                                                met alle respect voor het merk, al 750 euro kost,
                                                en kijkt of leest wat jij daarvoor krijgt,
                                                wat stelt dan die slooppremie dan voor. :hmmz

                                                =======================================

                                                Ps: ja ik weet dat dit niet echt tuishoort in deze topic,
                                                ik krijg al tranen in m’n ogen als ik zo’n mooie Senator bij het ‘Slachthuis’
                                                zie staan, zijn domme baasje achterlatend met een financiele aderlating. :cry:cry:cry

                                                Ron,

                                                Wat je zegt….heb exact dezelfde brief thuis gekregen.
                                                Kreeg ook euro 750,- terug voor mijn Monza.
                                                Heb de garage opgebeld (was Peugeot trouwens) en heb haarfijn uitgelegd dat ik mijn Monza niet eens zou willen ruilen tegen een nieuwe Peugeot (ook niks ten nadele van Peugeot) maar het lijkt wel of de mensen het niet snappen dat er mensen zijn die hun wagen als hobby hebben.
                                                Ook al valt de motor uit mijn Monza, zelfs dan doe ik hem niet weg, maar laat ik gewoon weer een nieuwe motor inbouwen bij wijze van spreken.

                                                Ik vind het ook doodzonde dat die Senator nu gedoemd is om gesloopt te worden, zou hem zelf wel willen hebben als ze hem compleet zouden verkopen.

                                                #17506560
                                                GSE
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 August 2006

                                                  Het is sowieso een ziek idee dat de overheid subsidie gaat geven om de auto wereld in leven te houden

                                                  Die sloop premie betaalt de werkende belasting betaler toch weer….

                                                  Als ze slim waren lieten ze ze gewoon failliet gaan,is ook niet eerlijk ten opzichte van andere bedrijven als wij thuis hier op de rozenkwekerij slecht zouden draaien dan krijgen we ook van niemand niks……

                                                  Daarom afschaffen sloop premie.

                                                  #17506561
                                                  rinus de boer
                                                    Lid sinds:
                                                    2 July 2004

                                                    Ik bracht vanmorgen mijn Monza voor de APK bij mijn garage. Komt de monteur schoorvoetend aan me vragen of ik geen interesse had voor een Kadett E uit 88 (want jij bent toch een Opelman?). Helemaal in nieuwstaat, door een ringetje te halen, altijd door hem onderhouden, en van een oudere baas, die de slooppremie mede gebruikt om een MPV (vanwege de hogere instap) mee te bekostigen.

                                                    Ze houden Kadett een tijdje “achter”, want ze vinden het veel te zonde om zo’n goede auto naar de shredder te laten gaan.

                                                    Tja, had ik de Swift niet gehad als daily, had ik er wel oren naar gehad. Maar 4 auto’s voor de deur is te veel.

                                                    #17506562
                                                    kadettje-89
                                                      Lid sinds:
                                                      19 February 2007

                                                      nou voor 750 mogen ze mn kadettje hebben hoor uit 89.geen twijfel mogelijk hoor.weg is ie dan.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.