bekeuring zwitserland wel of niet betalen???

Forumindex Forums Overige Opel algemeen bekeuring zwitserland wel of niet betalen???

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208233
    GTS Power
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 May 2008

      ik heb een bekeuring gehad uit zwitserland van afgelopen vakantie.
      kan ik daar onderuit door niet te betalen of gaat dat tegenwoordig niet meer op???

      gr tom

      #17452196
      a3corsa
        Lid sinds:
        20 July 2007

        Er is een verdrag waardoor landen nu elkaars verkeersboetes incasseren, en je uiteindelijk bij het cjib moet betalen als je de boete niet rechtstreeks betaald.

        Ik weet niet of Zwitserland deelneemt aan dat verdrag, maar ik denk dat het meest praktische is om te betalen.

        Waar is de boete voor, en hoe hoog als ik vragen mag?

        #17452197
        GTS Power
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 May 2008

          origineel gepost door a3corsa
          Er is een verdrag waardoor landen nu elkaars verkeersboetes incasseren, en je uiteindelijk bij het cjib moet betalen als je de boete niet rechtstreeks betaald.

          Ik weet niet of Zwitserland deelneemt aan dat verdrag, maar ik denk dat het meest praktische is om te betalen.

          Waar is de boete voor, en hoe hoog als ik vragen mag?

          tis een snelheidsovertreding
          hij kost euro 39.53

          tis niet veel maarja.

          #17452198
          carlover
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 December 2004

            voor dat bedrag ging ik geen poespas maken…………..
            als het 300 euro was………..

            #17452199
            Dirk
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 January 2005

              Als je nu niet betaald en je zou er mee weg komen kom je wel in de problemen als ze je volgend jaar eens staande houden. Dan wordt het cash betalen en dat zal wel iets meer zijn dan 40 euro ;)

              Een oud-collega van me heeft het eens geprobeerd met een bekeuring uit Frankrijk, ging ook over een paar tientjes. Maar die had net de pech dat ze hem van de weg plukte toen ie het jaar erop weer in Frankrijk was. Of ie ff 200 euro wilde aftikken en dan waren ze hem nog mild werd hem uitgelegd celstraf was optie 2.

              #17452200
              GTS Power
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 May 2008

                oke bedankt voor de tip!
                ik was er al bang voor dat het niet makkelijk zou zijn:P
                het gaat me niet om die 40 euro maar wou weten of het kon;)
                want voor die 40 euro’s wil ik niet zenuwachtig door zwitserland rijden omdat ze me mischien aanhouden;)

                bedankt!

                #17452201
                opelfreak
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  Originally posted by Dirk
                  Als je nu niet betaald en je zou er mee weg komen kom je wel in de problemen als ze je volgend jaar eens staande houden. Dan wordt het cash betalen en dat zal wel iets meer zijn dan 40 euro ;)

                  Een oud-collega van me heeft het eens geprobeerd met een bekeuring uit Frankrijk, ging ook over een paar tientjes. Maar die had net de pech dat ze hem van de weg plukte toen ie het jaar erop weer in Frankrijk was. Of ie ff 200 euro wilde aftikken en dan waren ze hem nog mild werd hem uitgelegd celstraf was optie 2.

                  Zou idd ook maar gewoon betalen, als je denkt dat Fransen erg zijn met boetes etc. dan ken je de Zwitsers nog niet………..dat gaat nog net wat verder:(

                  #17452202
                  Astraman
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 July 2004

                    Collega van me heeft dat ook gedaan, en dat ging jaren goed tot ie een huis wilde kopen en er bij de BKR een negatieve registratie stond van 150 euro namens ‘Schweizerische Eidgenossenschaft’ :D

                    #17452203
                    Oenatje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      is de boete terecht of onterecht?

                      #17452204
                      Dirk
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 January 2005

                        Bij zo’n bedrag ga ik uit van te hard rijden, dan zal het meestal wel terecht zijn :P
                        Maar een bezwaarprocedure opstarten is onbegonnen werk.
                        Bovendien als je niet betaald ook al is het een onterechte boete ben je alsnog fout omdat je niet betaald :vertag

                        #17452205
                        GSi-EVO2
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 April 2006

                          Schrijf een briefje aan de ambassade of je, als je een volgende keer weer naar Zwitserland gaat, een taakstraf kan krijgen :P.

                          Grapje, maar als ik de gegooglede berichten lees zijn die Zwitsers net terriërs, ze blijven je achterna zitten totdat de boete betaald is. En zoals al door anderen is gezegd, kzou ‘m lekker betalen, het wordt alleen maar duurder.

                          #17452206
                          black champion
                            Lid sinds:
                            18 July 2004

                            had er toevallig ook een thuis van de week uit zwitserland iets van 80 euro betaal hem gewoon. boiet die paar tientjes nou beter als een hoop gezeik op je nek van buitenlanders nee dank je

                            #17452207
                            opel123
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              er lagen pas 2 boetes op de mat van onze oosterburen. ik was daar 4 dagen en ben 2 x geflitst :P een boete van 64,- en een van 80,- ofzo
                              ze hebben daar van die wegen waar je 80 mag en dan als je de bocht om komt rij je ineens door een dorp heen met een flitspaal die je van voren flitst…beetje jammer

                              ik heb eerst gewacht op een herinnering en toen heb ik er 1 van de 2 overgemaakt… van die andere heb ik nooit meer iets gehoord ;)

                              ik ga eind december weer een paar dagen naar duitsland dus ik zie wel of ik aan de kant wordt gezet…lijkt me sterk!

                              cheersking:

                              #17452208
                              Mich
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 August 2005

                                Hmmm.heb ook nog een boete open staan in Zwitserland…
                                Ruim 545 Zw. Franken…snelheidsovertreding.
                                Is alweer 3 jaar geleden…en heb er ook geen BKR melding voor gekregen. Wel gek trouwens dat je daar een BKR melding voor kunt krijgen…BKR is voor krediet registratie, en die 545 Frank heeft nou niet echt iets met een krediet te maken dacht ik zo.
                                Ik ga ook maar even niet meer naar Zwitserland!!!

                                #17452209
                                Tommy666
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 July 2007

                                  BKR registratie krijg je ook als je een keer iets niet betaald of iets dergelijks. En als je een abo voor een gsm afsluit komen de gegevens ook daar terecht dat je er een afgesloten hebt. Zolang je dan gewoon iedere maand betaald is het goed.

                                  #17452210
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    origineel gepost door CarloZz
                                    er lagen pas 2 boetes op de mat van onze oosterburen. ik was daar 4 dagen en ben 2 x geflitst :P een boete van 64,- en een van 80,- ofzo
                                    ze hebben daar van die wegen waar je 80 mag en dan als je de bocht om komt rij je ineens door een dorp heen met een flitspaal die je van voren flitst…beetje jammer

                                    ik heb eerst gewacht op een herinnering en toen heb ik er 1 van de 2 overgemaakt… van die andere heb ik nooit meer iets gehoord ;)

                                    ik ga eind december weer een paar dagen naar duitsland dus ik zie wel of ik aan de kant wordt gezet…lijkt me sterk!

                                    cheersking:

                                    Dan zitten wij denk aan de goede kant.

                                    bij ons mag je 100 over de N wegen, en hebben ze nog niet gehoord van flitsers als je een dorp in knalt..

                                    1 nadeel, met koude motor zo’n 100km/u weg op is niet even bevordelijk voor het blokkie..

                                    (omg. Soltau / Fallingbostel)

                                    Willem

                                    #17452211
                                    Mich
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 August 2005

                                      origineel gepost door Tommy666
                                      BKR registratie krijg je ook als je een keer iets niet betaald of iets dergelijks. En als je een abo voor een gsm afsluit komen de gegevens ook daar terecht dat je er een afgesloten hebt. Zolang je dan gewoon iedere maand betaald is het goed.

                                      Kan ik me haast niet voorstellen.
                                      En volgens mij klopt dat ook niet wat je daar zegt.

                                      #17452212
                                      Tommy666
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 July 2007

                                        Ik zeg ook dat er niks aan de hand is zolang je betaald dan is er ook verder geen sprake van een registratie. Ze houden alleen bij dat je het abo afgesloten hebt. Maar zodra je niet betaald krijg je dus wel een registratie. BKR houdt dingen bij die je niet betaald (maar ook niet alles), dus b.v. telefoonabo, krediet e.d.

                                        Van de BKR site:
                                        “Veel mensen denken dat bij BKR alles over iemands financiële situatie bekend is. Dit is niet het geval. Zaken als inkomen, huurschuld, belastingschuld of onbetaalde rekeningen bij het energiebedrijf zijn niet bij ons bekend. Ook studiefinancieringen van de Informatie Beheer Groep komen niet bij BKR voor. Wij verwerken en informeren alleen wie in Nederland welk krediet of gsm-abonnement op zijn naam heeft of had staan.

                                        Ook wordt vaak gedacht dat bij BKR alleen schulden bekend zijn. Ook dit is niet het geval. In ons bestand, het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) staan alle betalingsverplichtingen die consumenten op overeenkomsten hebben, en niet alleen diegene waarbij betalingsproblemen zijn ontstaan. Dit geeft namelijk een vollediger beeld van het leen- en betaalgedrag van iemand. Met deze informatie helpen wij voorkomen dat iemand financieel gesproken te veel hooi op zijn vork neemt”.

                                        #17452213
                                        Mich
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 August 2005

                                          origineel gepost door Tommy666
                                          Ik zeg ook dat er niks aan de hand is zolang je betaald dan is er ook verder geen sprake van een registratie. Ze houden alleen bij dat je het abo afgesloten hebt. Maar zodra je niet betaald krijg je dus wel een registratie. BKR houdt dingen bij die je niet betaald (maar ook niet alles), dus b.v. telefoonabo, krediet e.d.

                                          Ook wordt vaak gedacht dat bij BKR alleen schulden bekend zijn. Ook dit is niet het geval. In ons bestand, het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) staan alle betalingsverplichtingen die consumenten op overeenkomsten hebben, en niet alleen diegene waarbij betalingsproblemen zijn ontstaan. Dit geeft namelijk een vollediger beeld van het leen- en betaalgedrag van iemand. Met deze informatie helpen wij voorkomen dat iemand financieel gesproken te veel hooi op zijn vork neemt”.

                                          Alle kredieten staan geregistreerd bij BKR….dat weet ik ook wel. En dit zijn dan ook eigenlijk schulden…want je hebt geld geleend…en dat is dus een schuld.
                                          Een negatieve registratie houdt bijv. in dat er een A van achterstand achter je naam komt te staan voor een bepaald krediet dat je hebt afgesloten.
                                          Maar zoals een boete opgelopen in Zw. die dan daar geregistreerd zou staan omdat je hem niet hebt betaald…
                                          geloof ik eigenlijk weinig van.

                                          #17452214
                                          Tommy666
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 July 2007

                                            Jah die boetes weet ik ook niet:P. Maar ja zou natuurlijk best kunnen. Met al die verdragen die ze daar tegenwoordig over afsluiten, die willen natuurlijk ook hun geld en dan zullen ze het gewoon maar op zo’n manier proberen te krijgen

                                            #17452215
                                            Tomvt
                                              Lid sinds:
                                              2 July 2004

                                              kheb 1000 in belgie openstaan, al enkele jaren lijkt mij dat als ze je staande houden en je kunt het gelijk betalen dat het goed is..

                                              #17452216
                                              Mich
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                23 August 2005

                                                origineel gepost door Tommy666
                                                Jah die boetes weet ik ook niet:P. Maar ja zou natuurlijk best kunnen. Met al die verdragen die ze daar tegenwoordig over afsluiten, die willen natuurlijk ook hun geld en dan zullen ze het gewoon maar op zo’n manier proberen te krijgen

                                                Als dat zo was zou ik nu ook problemen moeten hebben gehad met het oversluiten van m’n hypotheek.
                                                Vorige week net alles goedgekeurd…dus dat zal vast niet dan.
                                                Maar ik dacht dat dit idd. via het CJIB ging tegenwoordig.
                                                Maar echt druk maak ik me er niet om…is nu al 3 jaar geleden.
                                                Ik heb er zeker 4 keer een schrijven over gehad van de rechtbank uit Liestahl zelf, waarvan de laatste keer zeker 1 a anderhalf jaar na de pleegdatum was. Daarna nooit meer iets van vernomen…ze hebben het maar opgegeven denk ik. Maar ja…ik moet natuurlijk niet naar Zwitserland gaan en vervolgens aangehouden worden…al is het maar aan de grens voor een routine controle, want dan ben ik flink de sjaak denk ik zomaar.

                                                #17452217
                                                Mich
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  23 August 2005

                                                  origineel gepost door Kale gek
                                                  kheb 1000 in belgie openstaan, al enkele jaren lijkt mij dat als ze je staande houden en je kunt het gelijk betalen dat het goed is..

                                                  1000 euries!!!???
                                                  Meerdere neem ik aan of is het er maar 1?
                                                  Vraag me toch af wat je daarvoor uitgevreten hebt…

                                                  #17452218
                                                  black champion
                                                    Lid sinds:
                                                    18 July 2004

                                                    ben ik ook wel benieuwd naar!

                                                    #17452219
                                                    Omega2.2-16v
                                                      Lid sinds:
                                                      21 March 2007

                                                      origineel gepost door Tommy666
                                                      BKR registratie krijg je ook als je een keer iets niet betaald of iets dergelijks. En als je een abo voor een gsm afsluit komen de gegevens ook daar terecht dat je er een afgesloten hebt. Zolang je dan gewoon iedere maand betaald is het goed.

                                                      T-Mobile heeft daar een handje van,abo afsluiten daar is een registratie bij BKR:o

                                                      gr

                                                      Danny

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.