Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Bekende Nederlandse Opel Rally wagens
- Dit onderwerp bevat 91 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 november 2024om 21:51 door Guill.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2014 om 15:01 #18232989
Beetje rustig hierro……………………..
Hierbij een link naar Kadettje`s, nee geen Kadettje`s van de warme bakker, maar van Adam Opel. ;) ;) :thumb
http://www.1000er-serie.de/content/361/77/ggdz104″ onclick=”window.open(this.href);return false;
12 augustus 2014 om 19:13 #18232990Mooie site!
13 augustus 2014 om 09:46 #18232991Voor mensen die jeuk hebben om eentje te kopen…………….
Klikkerdeklik op onderstaande link…http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/detail.php?id=1197″ onclick=”window.open(this.href);return false;
13 augustus 2014 om 09:48 #18232992Staan leuke tussen als je de euro’s hebt
13 augustus 2014 om 09:52 #18232993Yep,…
Geld op de bank verdampt, kun je beter wat tastbaars kopen en plezier mee te beleven. ;):jerry :kewlpics
13 augustus 2014 om 09:57 #18232994Helaas (nouja) zitten die euro’s in me recent gekochte Astra J.
15 augustus 2014 om 14:32 #18232995Staat deze: 33-HU-35 al in de lijst?
Lars Carlsson/Bob de Jong reden hier mee.Nog enkele leuke links:……………………………….klik klik klik……………………
http://www.carxpert.lu/portfolio-item/opel-kadett-gte-gr2/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://nord-racing.forumpro.fr/t971-opel-kadett-c” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.slowlysideways.com/de/cars?id=103&p=11″ onclick=”window.open(this.href);return false;
8 januari 2016 om 13:12 #18232996Nog nieuws van het front?
21 januari 2016 om 18:48 #18232997Nog een nieuw/oud filmpje van Man Bergsteyn in de kadett :thumb
https://www.youtube.com/watch?v=7Hs7q206KnQ” onclick=”window.open(this.href);return false;21 december 2016 om 12:17 #18335315fotootje uit de oude doos.
ingescand niet meer te lezen maar is toch echt de DX-58-HS.
Tijdens BAC rally begin jaren 80
Foto is genomen achter het voormalig Autotron in Drunen (NB)10 september 2017 om 16:52 #18348064Ben jarenlang de bezitter van 23-TK-32 geweest en heb deze zwart gespoten met een driekleurige opel blitz op de 2 zijkanten. De GTE kwam van Henk Vossen af, en deze heeft de GTE aan een particulier in Venlo verkocht, welke de GTE na 1 jaar inruilde op een Alfa Guilietta, en bij de alfa dealer door mij aangeschaft in 1980.
De GTE was tentijde van de aankoop volledig wit en C2 uitgevoerd. Na een schade is de GTE op de richtbank gezet en werd er nog meer schade aan de cardantunnel ontdekt en gebroken steekaskokers in de achteras en een gescheurd koppelingshuis van de ZF-5 bak, waardoor de GTE koppelingsplaten vrat( iedere 3 mnd een nieuwe koppelingsplaat)
Er is uit duitsland een gebruikte en originele achteras van een C1 GTE 3,44 onder gemonteerd, het koppelingshuis gelast en gevlakt en de carroserie schades gerepareerd.
Daarna jarenlang met veel plezier in de GTE gereden, en in 1988 voor het dubbele wat ik ervoor betaald had, verkocht aan een liefhebber. Deze heeft een uitbouwset gemonteerd en de GTE rood gespoten. Hierna de GTE uit het oog verloren, maar hij bestaat nog steeds, is nu blauw en zou in België bivakkeren.
De originele ZF vijfbak(1.0) heb ik los verkocht aan een liefhebber uit Stuttgart en tentijde van de verkoop was er een 4 bak van een c2 1600 gemonteerd.
Nooit geweten dat dit origineel een dealerhändler auto is geweest en dat Walter Röhrl hierin gereden heeft
Toch e.e.a. uitgezocht en het verhaal zit toch iets anders in elkaar:
Volgens de opelclub zou dit de oude auto van Walter Röhrl zijn, en het klopt dat Henk Vossen in deze auto gereden heeft in 1978, echter had Henk Vossen meerdere schade Gte,s die voor trainingsritten, onderdelen en handel werden gebruikt. Dit betrof wel allemaal originele Gte,s.
Een van deze Gte,s had, na invoer uit Duitsland, kenteken 23-TK-32 gekregen en Henk gebruikte dit kenteken op meerdere Gte,s , waaronder die van Walter Röhrl. ( chassisnummers werden bij rally’s niet gekontroleerd, wel de veiligheids items) Henk Vossen gebruikte kenteken 23-TK-32 op meerdere GT/E’s waaronder schade GT/E’s uit Duitsland. Ook op de Walter Röhrl Opel Händler Team GT/E werd dit gebruikt, op deze manier hoefde er maar 1 keer invoerrechten en belastingen betaald te worden.
Maar Henk was zakenman genoeg om de originele Gte van Walter door te verkopen en zodoende was de door een particulier gekochte Gte gewoon een van de schade Gte,s , die Henk geïmporteerd had in 1978.
Deze Gte werd snel ingeruild op een alfa, omdat de Gte nogal wat gebreken vertoonde.( Deze GTE had flinke achterzijde schade gehad)
In 1980 heb ik de Gte met kenteken 23-TK-32 bij de alfa vestiging in Venlo gekocht voor 5000 gulden. Dat was erg goedkoop, omdat de toenmalige verkoopleider er vandoor wilde gaan met de maand opbrengst van 45 auto’s, allemaal tijdens de vakantie van de directeuren van de Alfa vestiging en ik de auto kocht op zijn laatste werkdag.
2 weken later werd ik door de recherche klem gereden en moest ik bewijzen dat ik de Gte rechtmatig in bezit had. Gelukkig had ik een koopcontract!
De Gte bestaat nog in België, blauw van kleur en in erg slechte staat. De originele zf 5 bak is er niet meer bij en ook de originele 1900 motor is verdwenen.
Tijdens het opknappen van de Gte in 1980 heb ik in de carrosserie geen bevestigingspunten van een rolkooi of speciale gordels gevonden. Ook was de carrosserie niet verstevigt of doorgelast, wat de originele fabrieks rallye wagens wel hadden.
Ik weet niet waarom dit gerucht verspreid word door de Opel club, misschien is de vader de wens van de gedachte, en hoopt men op een holy grail.
Weet bijna zeker dat dit niet de Gte van Walter Röhrl betreft. en ook niet de Opel dealer Händler GTE is.
Ben ook vaker bij Henk Vossen op bezoek geweest, in de werkplaats voor onderdelen en kreeg toen de nodige verhalen te horen mbt Henk auto,s en rallye verleden.Jammer dat dit dus niet de Originele Walter Röhrl GT/E betreft. :smiley-car:
10 september 2017 om 17:58 #18348065Toch gaaf om dan na zoveel jaar toch nog meer historie te ontdekken van een auto! :applause02:
10 september 2017 om 17:58 #18348066Toch gaaf om dan na zoveel jaar toch nog meer historie te ontdekken van een auto! :applause02:
6 oktober 2017 om 14:56 #1834887314 oktober 2017 om 13:14 #18349089Leuk verhaal over Henk Vossen.
Over Henk Vossen gesproken,………………………
Heb een tijd geleden nog een Kadett-C GT/E van Henk Vossen gehad, en de eerste eigenaar was Jan van der Marel.
Jan van der Marel was in 1976 en in 1977 vice kampioen van Nederland met de Opel Kadett-C GT/E.Oja,………………Het kenteken van de Opel Kadett-C GT/E was: 78-JA-47.
Is helaas plat gereden op Zandvoort.14 oktober 2017 om 15:37 #18349092Henk Vossen gaf zijn rally auto`s ook een naam: MARIA.
Hij ging van MARIA 1 tot MARIA………………….?
Een SAAB rally auto heeft hij ook nog gereden, als mijn geheugen goed is.
En Henk Vossen was en is een aangenamer mens dan Jan van der Marel.
Henk Vossen stond in de rij op een klassementsproef met zijn zwarte Escort BDA, met zijn radio aan te wachten en wou wel een praatje maken.
Toen Jan van der Marel een rally sprint won, kreeg hij ook nog een rally kuipstoel, zijn reactie: Wat mot ik met die rommel!!
Ik riep: geef maar aan mij, hij keek mij aan maar nam de stoel wel mee.
Hahaa……………………………………………………..21 november 2024 om 21:51 #18555792Ik was degene die de 23-TK-32 kocht van iemand uit Lomm en er later idd achter kwam dat ie van Vossen was geweest.
Ook heb ik de 1,9l. Motor vervangen door een 2.2l. omega met zf 5-bak alsook het ding met een Manzel kit uitgebouwd en Ferrari rood heb laten aflakken.
Heb wel verstevigings platen gevonden destijds. Hij loopt nog en heeft APK tot 2026
Grtz Guill
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.