Bekende Nederlandse Opel Rally wagens

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Bekende Nederlandse Opel Rally wagens

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 92)
  • Auteur
    Berichten
  • #18232964
    Andre_Ede
      Lid sinds:
      16 June 2006

      Oeps mijn fout moet inderdaad de 14-np-44 zijn, zijn inderdaad dezelfde auto’s de rally en de race kadett (33 en 24)

      #18232965
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        @jethro wrote:

        Vind die uitlaat wel een beetje aan de kleine kant, lijkt wel een 1.2.
        En het staat ook nog op de klep, grapje van den eigenaar??

        Dat heb ik destijds ook aan hem gevraagd. Hij gaf aan dat er nu inderdaad een 1.2 liter in lag en dat hij een 2-liter thuis had liggen uit de rally-tijd.

        Maar goed, voor hetzelfde geld heeft die kerel mij net zo voor de gek gehouden als keesjanvanzanten met de Lotus CIH. Door dat verhaal ben ik hier wel wat gaan twijfelen.

        #18232966
        Andre_Ede
          Lid sinds:
          16 June 2006

          De witte Opstalan kadett van Slotemaker/Jetten en de geel/zwarte no 24 zijn dezelfde auto’s.
          Later is deze overgespoten en terug naar straat auto gebouwd.

          #18232967
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            @Andre_Ede wrote:

            De witte Opstalan kadett van Slotemaker/Jetten en de geel/zwarte no 24 zijn dezelfde auto’s.
            Later is deze overgespoten en terug naar straat auto gebouwd.

            Maar de auto is erna toch nog overleden ? want hij bestaat niet meer :(

            #18232968
            Andre_Ede
              Lid sinds:
              16 June 2006

              Ja na een ongeluk is deze wagen gesloopt.

              #18232969
              jethro
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 February 2008

                Nog nieuws uit den ouden doos cq tijd? :jerry :thumb

                #18232970
                jethro
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 February 2008

                  Jan Lammers heeft ooit in 1979 de tulpen rally gereden met de 90-TK-15, en is zesde geworden.
                  Was een Opel Kadett-C GTE van de Opel Dealer Team Holland.
                  Ja in die dagen hoefde Jan Lammers maar een smeris te zien of te ruiken, dan ging hij als de brandweer. :thumb :thumb

                  :jerry :jerry

                  #18232971
                  Andre_Ede
                    Lid sinds:
                    16 June 2006

                    @JvV wrote:

                    @Andre_Ede wrote:

                    De witte Opstalan kadett van Slotemaker/Jetten en de geel/zwarte no 24 zijn dezelfde auto’s.
                    Later is deze overgespoten en terug naar straat auto gebouwd.

                    Maar de auto is erna toch nog overleden ? want hij bestaat niet meer :(

                    Helaas is dit pas recent gebeurt op het moment van slopen wist men niet dat het om een rally en race kadett ging met historie.

                    #18232972
                    jethro
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 February 2008

                      Gezien het verleden en de leeftijd van de DETT, eens komt de dag DAT………………………………………..

                      Nummer overzetten op een gave body??????????????????

                      ;) ;) :thumb :jerry

                      #18232973
                      Andre_Ede
                        Lid sinds:
                        16 June 2006

                        ;) Wie weet…….

                        #18232974
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          @jethro wrote:

                          Jan Lammers heeft ooit in 1979 de tulpen rally gereden met de 90-TK-15, en is zesde geworden.
                          Was een Opel Kadett-C GTE van de Opel Dealer Team Holland.
                          Ja in die dagen hoefde Jan Lammers maar een smeris te zien of te ruiken, dan ging hij als de brandweer. :thumb :thumb

                          :jerry :jerry

                          Las ergens anders:

                          @MartinGTE wrote:

                          Jan Lammers – Opel Dealer Team, Tulpen Rally 1979, wordt 5e algemeen en 1e in zijn klasse.

                          Deze wagen maakt in Duitsland nog steeds de wegen onveilig tijdens rally’s.

                          Bath-wurtenburg rally 2008


                          #18232975
                          jethro
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 February 2008

                            :thumb :thumb
                            MOOI dat deze nog bij leven is!!

                            :wors :wors

                            #18232976
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              @JvV wrote:

                              De 23-TK-32 (Groep 4 C1, GG-DU 372 Walter Rohrl monte Carlo 1977 – Opel EuroHändler):

                              Groep 4 wagens waren over het algemeen C1 wagens waaronder deze homologatie o.a. 16v motoren e.d. zijn getest.

                              Ook deze wagen bestaat en leeft nog. Geruchten/verhalen zijn dat dit ook de enige Euro handler C1 GT/E overlevende is.

                              Deze wagen heeft het hele seizoen 1978 in Nederland gereden en behoorlijk wat rally’s (uit)gereden.
                              Helaas was dit ook het seizoen dat de Vauxhall Chevette HSR’s bijna alles wonnen.

                              #18232977
                              jethro
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 February 2008

                                Henk Vossen gaf zijn rally wagens de naam: Maria.
                                Hij heeft ook nog met een Saab gereden, of dat Maria 1 was??

                                :jerry :thumbup

                                #18232978
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  @jethro wrote:

                                  Henk Vossen gaf zijn rally wagens de naam: Maria.
                                  Hij heeft ook nog met een Saab gereden, of dat Maria 1 was??

                                  :jerry :thumbup

                                  Dit was inderdaad de maria 8, in 1979 reed hij met de maria 79 (VU kenteken in het midden).
                                  In 1974 reed hij met een Saab 96 V4.. weet niet of dat de maria 1 was.

                                  #18232979
                                  Dolf W
                                    Lid sinds:
                                    5 August 2014

                                    Interessant topic! :D

                                    #18232980
                                    jethro
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 February 2008

                                      Ja dat klopt, maar uwen bijdrage tot dusver niet. king: ;) ;)

                                      Maarr dat zal nog wel verbeteren nemen we aan. ;)

                                      Des on danks: WELKOM!! :thumb :thumb

                                      Laat maar horen die grote verhalen……………

                                      :jerry :jerry

                                      #18232981
                                      Dolf W
                                        Lid sinds:
                                        5 August 2014

                                        Dank u!

                                        Daar gaan we aan werken! :thumb

                                        #18232982
                                        jethro
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 February 2008

                                          En ik dacht: die Dolf W heeft parate kennis en komt gelijk met mooie verhalen en foto`s.
                                          En evt. zijn eigen avonturen in/met een Rally auto. ;)

                                          #18232983
                                          Dolf W
                                            Lid sinds:
                                            5 August 2014

                                            @JvV wrote:

                                            @jethro wrote:

                                            Over de C1 en 16V motoren………….
                                            Jan van der Marel had ook een C1.
                                            Dat waren de werkswagens, ene Walther Rorhl heeft daar ook nog mee gereden in…….1976 in de MC rally.
                                            Heb dat nog in een Duits blad staan, ook met afbeelding van die 16V motor.
                                            De ontsteking zat op voorzijde cilinderkop.

                                            Jah inderdaad dat was de eerste GG-DU 372 en de DRM wagens die op het circuit reden. Waren geen lang leven geschonken.
                                            Altijd motorische problemen omdat er te weinig geld werd gestoken in de doorontwikkeling van de motoren.

                                            Oké!

                                            Rohrl reed de Monte van 76 met een querstrom motor.
                                            De 16v werd alleen gebruikt in de training voor de Monte
                                            Enige succes wat Opel ooit heeft geboekt met een 16v Kadett was een overwinning voor Rohrl in de 24h van Ieper 1976
                                            Andere pogingen de 16v in te zetten liepen vaak op niets uit

                                            16v motoren voor de rally auto’s werden aanvankelijk door Opel zelf gebouwd, de Motoren voor de DRM auto’s werden bij dr.Schrick gebouwd
                                            Resultaat was feitelijk het zelfde,ze liepen vaak al snel kapot
                                            Voor de Monte van 1977 werden dr.Schrick motoren gebruikt die slechts enkele uren voor de start arriveerde
                                            Het was zelfs zo erg dat de motor van Rohrl voor de start van de 1e proef eerst nog moest worden afgesteld.
                                            Enkele proeven later liep de V snaar eraf,geen koeling meer dus koppakking kapot

                                            Weet niet goed wat jvv met “de eerste GG-DU-372 bedoeld”

                                            Monte 1976 was GG-DU 403
                                            Monte 1977 was GG-DU 372 (oorspronkelijk GG-DU 403 RAC 1976)

                                            Budget was idd een groot probleem mede omdat de fabriek geen rally activiteiten mocht uitvoeren van GM
                                            Het team werd gefinancieeerd door de Europese dealers vandaar ook de naam Opel Euro Handler Team
                                            Alle auto’s waren dan ook geregistreerd als prototype’s zodat men deze in de boeken kon zetten van de ontwikkelingsafdeling

                                            #18232984
                                            Dolf W
                                              Lid sinds:
                                              5 August 2014

                                              @JvV wrote:

                                              @jethro wrote:

                                              Heb het blad gevonden, oftewel de autorevue van september 1978.
                                              Daar staat het verhaal over de DETT-C GTE in, met o.a. de DETT van Andre Jetten.
                                              Let op deze DETT had het kenteken: 72-MR-95.
                                              En nog een foto van een DETT in de 1000 serie uitvoering met het kenteken: 70-UK-49.
                                              Met nog een DETT met het kenteken: 77-XG-19.
                                              En wat JvV al repte: de DETT van Jetten is een groep 2 uitvoering, vanwege veranderingen per 01-01-1978.
                                              Wij dachten dat het een groep 4 was vanwege: Getunde motor met dubbele 45 webers, ZF 5bak en ZF sper en 6 punts rolkooi.
                                              Jan van der Marel was van de DETT overgestapt naar een CHEV.
                                              Oftewel een VAUXHALL CHEVETTE.
                                              Hij had toen september 1978 de S.L.S. rally gewonnen.
                                              Henk Vossen op de derde plaats ook met een DETT.

                                              72-MR-95 & 77-XG-19 bestaan niet meer.
                                              De UK staat er nog steeds zo bij. Van standaard eerste 1000ers (eerste 6-7 in nederland geleverd) is hij omgebouwd naar groep 2.
                                              2.4 is natuurlijk omega motor (van origine) en in die tijd reden er alleen maar 1.9/2.0 mee.
                                              De Chevette was toendertijd voor die klasse een lastige auto om te verslaan.

                                              77-XG-19 bestaat nog,niet alles is op VWE terug te vinden ;)

                                              #18232985
                                              jethro
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 February 2008

                                                Laat me raden………………..
                                                Ene Dolf heeft deze 77-XG-19 in bezit. ;)

                                                #18232986
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  @Dolf W wrote:

                                                  Weet niet goed wat jvv met “de eerste GG-DU-372 bedoeld”

                                                  In 1976 werd met deze registratie voor het eerste gereden:

                                                  1976 Portugal – Kullang Andersson – Smalle verbreding versie 8v

                                                  Eind 1976/1977 werd er een nieuwe wagen opgebouwd voor de 16v motor (misschien dezelfde maar kan ook de andere 16v wagen zijn
                                                  GG-DV-853 RAC Rallye 26nov-1dec 1976) Nr 19 van Kullang). Deze wagen hadden ook een doorlopende
                                                  Matter rolkooi. Waren bijna identiek als de 16v testwagen van/na de Monte Carlo:

                                                  76.11 GG-DU 403 (Corsica 6-7 November) Nr 3 – 16v Brede verbreding versie

                                                  1976.11 GG-DU 403 (RAC Rallye 26nov-1dec 1976 ) Nr 11 – 16v – Brede verbreding versie

                                                  Een van deze wagens werd ook gebruikt als de GG-DU 372 tijdens de MC door Walter Rohrl.

                                                  #18232987
                                                  Dolf W
                                                    Lid sinds:
                                                    5 August 2014

                                                    @jethro wrote:

                                                    Laat me raden………………..
                                                    Ene Dolf heeft deze 77-XG-19 in bezit. ;)

                                                    Nee

                                                    #18232988
                                                    Dolf W
                                                      Lid sinds:
                                                      5 August 2014

                                                      En dan zag ik nog een lijstje voorbij komen met drie werkswagens die nog bestaan
                                                      De eerste twee zijn bekend,die groep 4 is nieuw voor mij.
                                                      Wel interessant! :D

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 92)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.