Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Bekende Nederlandse Opel Rally wagens
- Dit onderwerp bevat 91 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 november 2024om 21:51 door Guill.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2014 om 12:20 #18232940
Over de C1 en 16V motoren………….
Dat waren de werkswagens, ene Walther Rorhl heeft daar ook nog mee gereden in…….1976 in de MC rally.
Heb dat nog in een Duits blad staan, ook met afbeelding van die 16V motor.
De ontsteking zat op voorzijde cilinderkop.
Volgens mij was dat niet zo succesvol als de 400 motor.23 mei 2014 om 12:22 #18232941@RISL wrote:
Even een post om me te abonneren op dit topic. Overigens heb ik laatst nog een Kadett op de foto gezet waarvan men zei dat deze eerst in de rallywereld mee draaide. Zal dit weekend de foto opzoeken en plaatsen.
Ik ben gek van dit soort zaken lekker lijstjes van kentekens, chassis nummers, rijder heerlijk smullen.
Oke graag heel snel ben supperrr benieuwd welke het is.
23 mei 2014 om 12:24 #18232942jethro wrote:Dat van 1978 kan wel kloppen, ik had het over 1976/1977 toen Jan van der Marel in de 78-JA-47 de ODTH aan het opjagen was.
Heb nog een blad liggen met een verhaal cq test van DETT van Andre Jetten, men spreekt van een klein kanon.Quote:Over welke DETT hebben we het dan ?
Waarmee hij met Rob de MC reed of zijn eigen DETT.23 mei 2014 om 12:24 #18232943AnoniemLid sinds:
1 January 1970@jethro wrote:
Over de C1 en 16V motoren………….
Jan van der Marel had ook een C1.
Dat waren de werkswagens, ene Walther Rorhl heeft daar ook nog mee gereden in…….1976 in de MC rally.
Heb dat nog in een Duits blad staan, ook met afbeelding van die 16V motor.
De ontsteking zat op voorzijde cilinderkop.Jah inderdaad dat was de eerste GG-DU 372 en de DRM wagens die op het circuit reden. Waren geen lang leven geschonken.
Altijd motorische problemen omdat er te weinig geld werd gestoken in de doorontwikkeling van de motoren.23 mei 2014 om 12:32 #18232944@Andre_Ede wrote:
@RISL wrote:
Even een post om me te abonneren op dit topic. Overigens heb ik laatst nog een Kadett op de foto gezet waarvan men zei dat deze eerst in de rallywereld mee draaide. Zal dit weekend de foto opzoeken en plaatsen.
Oke graag heel snel ben supperrr benieuwd welke het is.
Ik weet niet of het waar is hè, de eigenaar vertelde het toen ik de auto fotografeerde.
Ik kwam deze auto tegen in Duitsland. Was een coupé met een soort Aero-lookalike-dak op Duits kenteken. Heb wat foto’s gemaakt van een afstand en toen er naar toegelopen om te vragen of ik wat foto’s mocht maken. Die kerel bleek (slecht) Nederlands te spreken. Foto’s maken mocht zolang er geen foto van het kenteken was (die had ik al). Daarna zei hij dat hij vroeger met deze auto rally’s had gereden en daarna had hij de auto gehouden, al het rallyspul eraf had gehaald voor de verkoop. Hij is kort daarna naar Duitsland verhuist en heeft de auto toen meegenomen. Een jaar of 5 geleden (zo’n 20 jaar na de rallycarrière) heeft hij de slijptol in het dak gezet.
Maar of hij nu uit België kwam of uit Nederland is me niet duidelijk geworden. Dus wellicht herkent iemand de auto (hij had ‘m wel in de kleur van zijn rally-verleden gehouden). Het is een soort donkergeel dat naar oranje neigt.
Ik zal de foto’s dit weekend proberen te plaatsen.
23 mei 2014 om 13:08 #18232945Andre_ede,
Had het over de rally DETT van Andre Jetten waar hij zelf het kampioenschap mee reed.
Dat was de brede versie, net als de ODTH auto en die van Jan van der Marel.23 mei 2014 om 13:10 #18232946http://www.kadettc.de/rallyebilder.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is bovenstaande LINK nog wat voor de liefhebber????????
ROEPT u maar.
23 mei 2014 om 16:55 #18232947Heb het blad gevonden, oftewel de autorevue van september 1978.
Daar staat het verhaal over de DETT-C GTE in, met o.a. de DETT van Andre Jetten.
Let op deze DETT had het kenteken: 72-MR-95.
En nog een foto van een DETT in de 1000 serie uitvoering met het kenteken: 70-UK-49.
Met nog een DETT met het kenteken: 77-XG-19.
En wat JvG al repte: de DETT van Jetten is een groep 2 uitvoering, vanwege veranderingen per 01-01-1978.
Wij dachten dat het een groep 4 was vanwege: Getunde motor met dubbele 45 webers, ZF 5bak en ZF sper en 6 punts rolkooi.
Jan van der Marel was van de DETT overgestapt naar een CHEV.
Oftewel een VAUXHALL CHEVETTE.
Hij had toen september 1978 de S.L.S. rally gewonnen.
Henk Vossen op de derde plaats ook met een DETT.23 mei 2014 om 18:13 #18232948AnoniemLid sinds:
1 January 1970@jethro wrote:
Heb het blad gevonden, oftewel de autorevue van september 1978.
Daar staat het verhaal over de DETT-C GTE in, met o.a. de DETT van Andre Jetten.
Let op deze DETT had het kenteken: 72-MR-95.
En nog een foto van een DETT in de 1000 serie uitvoering met het kenteken: 70-UK-49.
Met nog een DETT met het kenteken: 77-XG-19.
En wat JvV al repte: de DETT van Jetten is een groep 2 uitvoering, vanwege veranderingen per 01-01-1978.
Wij dachten dat het een groep 4 was vanwege: Getunde motor met dubbele 45 webers, ZF 5bak en ZF sper en 6 punts rolkooi.
Jan van der Marel was van de DETT overgestapt naar een CHEV.
Oftewel een VAUXHALL CHEVETTE.
Hij had toen september 1978 de S.L.S. rally gewonnen.
Henk Vossen op de derde plaats ook met een DETT.72-MR-95 & 77-XG-19 bestaan niet meer.
De UK staat er nog steeds zo bij. Van standaard eerste 1000ers (eerste 6-7 in nederland geleverd) is hij omgebouwd naar groep 2.
2.4 is natuurlijk omega motor (van origine) en in die tijd reden er alleen maar 1.9/2.0 mee.
De Chevette was toendertijd voor die klasse een lastige auto om te verslaan.23 mei 2014 om 19:53 #182329492.4 is natuurlijk omega motor (van origine) en in die tijd reden er alleen maar 1.9/2.0 mee.
Aldus JvV.Per abuis er tussen gerold?
Heb nooit over een 2.4 gehad is deze topic.23 mei 2014 om 20:00 #18232950zegt iemand de 44-NP-14 iets ?
23 mei 2014 om 20:38 #18232951AnoniemLid sinds:
1 January 197023 mei 2014 om 20:39 #18232952Kadett C, Coupe, Monte Carlo 1978, R. Slotenmaker, Andre Jetten.
Zie eerder in het topic23 mei 2014 om 20:47 #18232953De 58-JM-58 is het land uit.
Denk dat de insiders dat al wisten.Klik……….http://www.opelpower.nl/smf/index.php?topic=6804.0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
23 mei 2014 om 21:15 #18232954http://nrplaat.nl/merk/Opel/model/Kadett+Gte/” onclick=”window.open(this.href);return false;
23 mei 2014 om 21:58 #18232955AnoniemLid sinds:
1 January 1970@jethro wrote:
Per abuis er tussen gerold?
Heb nooit over een 2.4 gehad is deze topic.@jethro wrote:
Heb zelf enige ( 6 ) jaren de Opel Kadett-C GTE de ex Jan van der Marel gehad, kenteken 78-JA-47.
Heb daar heel veel plezier mee gehad, en ook veel mee beleefd.
Een zekere Simon had deze ook ongeveer 6 jaar, toen ik deze van hem kocht zat er een 16N met 4 bak en lange as er onder 3.44. En op LPG!!!!!!
Heb deze later weer opgebouwd waar voor deze geboren was, 2.4, ZF 5 bak 3.89 en ZF 70% sper. enz. enz.
Krijg wel eens jeuk om weer zo eentje te bouwen.;) en ik heb wel eens een kleurenfoto van de slotemaker kadett tijdens de monte carlo gezien.
24 mei 2014 om 10:24 #18232956@JvV wrote:
@jethro wrote:
Heb het blad gevonden, oftewel de autorevue van september 1978.
Daar staat het verhaal over de DETT-C GTE in, met o.a. de DETT van Andre Jetten.
Let op deze DETT had het kenteken: 72-MR-95.
En nog een foto van een DETT in de 1000 serie uitvoering met het kenteken: 70-UK-49.
Met nog een DETT met het kenteken: 77-XG-19.
En wat JvV al repte: de DETT van Jetten is een groep 2 uitvoering, vanwege veranderingen per 01-01-1978.
Wij dachten dat het een groep 4 was vanwege: Getunde motor met dubbele 45 webers, ZF 5bak en ZF sper en 6 punts rolkooi.
Jan van der Marel was van de DETT overgestapt naar een CHEV.
Oftewel een VAUXHALL CHEVETTE.
Hij had toen september 1978 de S.L.S. rally gewonnen.
Henk Vossen op de derde plaats ook met een DETT.72-MR-95 & 77-XG-19 bestaan niet meer.
De UK staat er nog steeds zo bij. Van standaard eerste 1000ers (eerste 6-7 in nederland geleverd) is hij omgebouwd naar groep 2.
2.4 is natuurlijk omega motor (van origine) en in die tijd reden er alleen maar 1.9/2.0 mee.
De Chevette was toendertijd voor die klasse een lastige auto om te verslaan.Die regel waar jij het hebt over de 2.4 hoort er niet tussen.
Daarom repte ik over nooit over een 2.4 gehad in deze topic.En gezien de tijdstip van je laatste bericht gisteren, had je onder de wol moeten liggen.
P.s. normaal reageer ik niet op onzin.
24 mei 2014 om 11:53 #1823292324 mei 2014 om 12:31 #18232957Grappig ding wel apart met dat iets op lopende kontje.
24 mei 2014 om 12:35 #18232958Tja, het is gewoon een Coupé waar ze een cabriolet van wilden maken terwijl ze aan een Aero dachten ;)
24 mei 2014 om 13:55 #18232959Vind die uitlaat wel een beetje aan de kleine kant, lijkt wel een 1.2.
En het staat ook nog op de klep, grapje van den eigenaar??24 mei 2014 om 17:49 #18232960Die 90-TK-15 heeft wel behoorlijk in elkaar gezeten,misschien daarom later de c2 neus
En wat info over de rally calibra waaronder ook enkele uit Nederland
viewtopic.php?f=7&t=15757624 mei 2014 om 21:31 #18232961AnoniemLid sinds:
1 January 197090-TK-15 heeft diverse chassis gehad :)
24 mei 2014 om 22:56 #18232962@Tech 1
is de foto die je plaatste in jou bezit, zoja is het mogelijk om van de Kadett met startnummer 33 en de foto er naast een grotere scan te maken? Dit is namelijk de Kadett die ik zoek.
24 mei 2014 om 23:30 #18232963@Andre_Ede wrote:
zegt iemand de 44-NP-14 iets ?
Mijn gescande verzameling doorgekeken,maar ik kom alleen de 14-PN-44 tegen :hmmz
Maar volgens mij begint de witte Opstalan kadett van Slotemaker/Jetten, ook met 14-P?-??(zie inzet)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.