Bedrijfstemperatuur

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267578
    philleuh
      Lid sinds:
      13 April 2013

      Hallo,

      Sinds gisteren ben ik eigenaar van een Opel Combo C 1600benzine.
      Nu zit ik met het volgende, de bedrijfstemperatuur stijgt tot een 87graden en zakt dan terug naar 78graden. Dan thuis geparkeerd en dan liep de temperatuur naar 92graden om vervolgens terug naar 90graden te gaan. Heb wel niet verder meer gereden om te kijken wat hij vervolgens doet. Rit was een 10km.

      Is dit normaal? Mijn garagist waar ik vanmorgend op onderhoud was zei dat 85graden voldoende was. En er dus niets mis is.

      Bij onze andere wagen gaat hij gewoon naar 90graden en blijft altijd op 90graden staan.

      #18248781
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Thermostaat stuk, zie je de temperatuur zakken tijdens het rijden??

        #18248782
        philleuh
          Lid sinds:
          13 April 2013

          Als ik rijd stijgt hij naar 87graden als hij dat bereikt heeft gaat hij naar 78graden. Dan geparkeerd en blijven staan want ik was thuis en dan ging hij naar 90graden erna niet gereden.

          #18248783
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Wat bedoel je daarna zakt ie naar 78?? ook tijdens het rijden??

            Want als de temperatuur stationair 90 is en tijdens het rijden naar de 78 zakt is je thermostaat stuk.

            #18248784
            philleuh
              Lid sinds:
              13 April 2013

              Ja net even speciaal een toertje gaan doen.
              Thermostaat zal stuk zijn. Word stilstaand 90 graden en als ik blijf rijden gaat hij zo weer naar de stand zoals je hem koud start. Ook motorkap open gehad en gevoeld aan beide buizen en beide zijn warm.
              Maandag even men garagist bellen.
              Bedankt.

              #18248785
              philleuh
                Lid sinds:
                13 April 2013

                Nu lees ik dat distributieriem enz. ook moeten vervangen worden, maar deze zijn 9000km geleden gedaan. Is dit opnieuw nodig of gaat het zonder vervangen ook?

                #18248786
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Ligt een Z16XE in dacht ik,

                  Hiervan is de interval of 60K en 4 jaar of 90K en 6 jaar, dit heeft te maken met of je kunststof of stalen rollen hebt.

                  Vanaf 2002 is de interval 90K of 6 jaar, maar het schijnt dat ook na 2002 er auto’s zijn met kunststof rollen zijn geleverd dus om op safe te spelen zul je even moeten kijken.

                  #18248787
                  philleuh
                    Lid sinds:
                    13 April 2013

                    Ligt een Z16SE in. En is van 2004. Is 2j geleden en maar 9000km. Zou jammer zijn natuurlijk.

                    #18248788
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      Oke ja dan moet de distributie los, maar als ie pas nog gedaan is zou ik hem laten zitten.

                      Je zou hen zelfs ook kunnen vervangen Door alleen je nokkenas tandwiel los te halen(dan hoeft niet alles los)

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.