Bedradingsschema kabelboom motor

Forumindex Forums Modellen Calibra Bedradingsschema kabelboom motor

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208727
    InjectTheVenom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2004

      Heeft iemand toevallig een bedradingsschema van de kabelboom op en rond de motor van een Calibra met C20LET en zou je dit voor me kunnen scannen?
      Ik heb dit nodig om uit te kunnen zoeken hoe ik de turbotimer, oliedruk en turbodruk meters aan moet sluiten :)

      #17464343
      Orang-pinda
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Ikke niet snap wat jij hiermee moet??

        Turbodrukmeter kun je aansluiten op de slang die naar je drukdoos gaat(Motronic). Op die slang de t-stuk plaatsen die je erbij krijgt. Oliedruk, op de oliepomp en turbotimer?? Dat durf ik niet te zeggen hoe dat werkt.

        Oliemtemperatuurmeter is ook wel belangrijk.

        #17464344
        InjectTheVenom
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 December 2004

          Voor de oliedrukmeter zal ik toch wel degelijk moeten weten waar ik een:

          – rode draad: 12 volt constant, positive battery terminal
          – oranje draad: ignition (12 volt power when ignition is on)
          – gele draad: light source (12 volt), illumination
          – black wire- ground, negative battery terminal

          op aan moet sluiten :) Voor de knoepert van een meegeleverde sensor (rode draad, witte en zwarte draad waarvan ik niet weet welke functie ze hebben) koop ik liever een adapter zodat ik geen extra geklooi aan mijn hoofd heb.
          De bedrading van beide meters sluit gelukkig op elkaar aan waardoor ik de hierboven genoemde draden slechts 1 keer aan hoef te sluiten, maar dan moet ik wel weten waar precies op de boom van de auto zelf :vertag

          En dan heb ik de turbotimer nog niet gehad maar dat zal ook wel los lopen aan de hand van 2 plaatjes. Om deze vervolgens te leren bedienen mag ik hopen dat GReddy ook een Engelstalige handleiding heeft anders moet ik mijn nichtje ermee lastig gaan vallen die afgestudeerd is in de Japanse taal en dat doe ik d’r liever niet aan haha :P

          #17464345
          InjectTheVenom
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2004

            Een paar foto’s van hoe de toko aan/in elkaar zit:

            Drukdoosje vanwaar een slang naar het meegeleverde t-stuk gaat:

            De oliedruk sensor:

            #17464346
            InjectTheVenom
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2004

              *bonk*

              Niemand met een schema of suggesties waar ik de 4 draden bij moet knijpen?

              #17464347
              InjectTheVenom
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 December 2004

                Ok, ik heb dus niet het schema van de motor nodig maar die waar het contactslot in opgenomen is, daarna hoef ik alleen nog te weten welke kabel op de ECU van het snelheidssignaal is voor de turbotimer.

                #17464348
                InjectTheVenom
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 December 2004

                  Case closed :D Van de ECU moet ik pin 10 opzoeken en de draadkleuren heb ik inmiddels ook. Morgen turbotimer installeren, voor de meters wacht ik nog tot ik een ander frontje gevonden heb.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.